"عبدالله اوجالان" خواستار مذاکرات نتيجه بخش با ترکیه شد

"عبدالله اوجالان" رهبر زندانی کردهای ترکیه امروز نتیجه بخش بودن مذاکرات صلح با مقامات ترکیه را خواستار شد و اعلام کرد به روند صلح با مقامات آنکارا همچنان امیدوار است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ؛  در پیامی که نمایندگان حزب صلح و دموکراسی (هوادار کردها) پس از دیدار با رییس حزب کارگران کردستان موسوم به پ ک ک منتشر شد، به نقل از اوجالان اعلام شده است : «روندی که ما سال گذشته با دولت آغاز کردیم بسیار معنادار است.»

"اوجالان" گفت من به این روند امیدوار و خواستار مذاکرات معنادار و نتیجه بخش بدون تاخیر هستم.

رهبر زندانی کردهای ترکیه همچنین خاطر نشان کرد :«من پیشنهادهای کتبی و شفاهی خود را به دولت ترکیه ارائه کردم و منتظر پاسخ دولت برای مذاکرات معنادار و اساسی هستم.»

" اوجالان" پس از ماه ها مذاکره پنهانی با مسئولان اطلاعاتی ترکیه ماه مارس آتش بس اعلام کرده بود.

شورشیان پ ک ک ماه سپتامبر با متهم کردن دولت ترکیه به اجرا نکردن اصلاحات وعده داده شده، عقب نشینی نیروها از خاک ترکیه به سوی پایگاه های شورشیان مستقر در شمال عراق را به حال تعلیق درآوردند. پ ک ک در ازای این عقب نشینی اصلاح نظام انتخاباتی ، حق آموزش زبان کردی و نوعی خودمختاری منطقه ای را خواستار شده بود.

"رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه سی ام سپتامبر برخی اصلاحات را از جمله افزایش حقوق اقلیت کُرد، اعلام کرد. با وجود این پ ک ک اعلام کرد حزب کارگران کردستان (حزب اردوغان) در مورد محتوای این اصلاحات با آنها مشورت نکرده است.

پ ک ک همچنین اصلاحات اعلام شده از سوی حزب اردوغان را اقدامی برای« تعلل ورزی با هدف برنده شدن در انتخابات آتی» قلمداد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار