حسن جوهرچي:

به مسافران خانه خدا غبطه مي‌خورم / حال و هواي وصف نشدني در عرفات داشتم

هنگام رفتن دوستان و اطرافيانم به سفرهاي اروپايي و خارج از كشور مي‌روند خوشحال مي‌شوم اما به مسافران خانه خدا غبطه مي‌خورم.

"حسن جوهرچي" بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: اين سفر برعكس تمامي سفرهاي ديگر كه به راحتي قابل توصيف‌اند اصلا در كلمات نمي‌گنجد و من قادر به توصيف فضاي آسماني آن نيستم و اين باعث تعجب من شده است.

وي ادامه داد: با اينكه تخصص و حرفه‌ي من سراسر بروز احساسات و بيان عواطف است و من بايد در اين كار خبره باشم اما در مورد سفر حج كلمه‌اي براي توصيف به ذهنم نمي‌رسد و من نمي‌توانم حال و هواي عجيب آنجا را بازگو كنم.

جوهرچي بيان كرد: در صحراي عرفات و با اوضاع و احوال عيد قربان و با طنين دعاي محزون امام حسين (ع) حال و هواي توصيف ناشدني داشتم قبل از اين سفر چيزهايي درباره سخت بودن اعمال حج واجب شنيده بودم اما آنقدر براي من ا ين سفر لذت بخش شد كه متوجه سختي‌هاي آن نشدم و بسيار سريع و آسان گذشت.

اين بازيگر گفت: من با دوستانم شبها به ديدار خانه خدا مي‌رفتيم و من ساعتها به كعبه و پارچه مشكي آن خيره مي‌شدم و متوجه گذر زمان نبودم و تا روشني صبح در آنجا بوديم اما تمام اين ساعات برايم به اندازه يك لحظه كوتاه گذشت.

وي تصريح كرد:اين سفر تاثير بسيار مفيدي در زندگي من گذاشت چون با روحيات من بسيار سازگار است اين سفر با بقيه سفرها تفاوت دارد زيرا مطالعه و اطلاعات كافي داشته باشيد.

وي خاطرنشان كرد: من براي همه آرزو مي‌كنم كه براي يك بار هم كه شده به اين سفر مشرف شوند خود من نيز اگر بتوانم طي چند ماه ‌آينده بار ديگر به اين سفر به ياد ماندني خواهم رفت./ص

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.