کامرسانت: نباید انتظار "موفقیت فوری" را از مذاکرات ژنو داشت

کامرسانت روزنامه چاپ مسکو در گزارشی مدعی شد اشتباه است انتظار داشت مذاکرات ایران با گروه۵+۱ در ژنو با موفقیت همراه شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در حالی که در محافل بین المللی خوش بینی هایی نسبت به موفقیت مذاکرات ابراز می شود، روزنامه کامرسانت چاپ مسکو نوشت منابع دیپلماتیک روسیه می گویند آنها "خوش بینی احتیاط آمیزی" احساس می کنند و یادآور می شوند نباید موفقیتی فوری انتظارداشت.
 
کامرسانت می گوید کارشناسان روسی براین عقیده هستند که هر انتظاری برای گرفتن تصمیمات مهم در ژنو نه فقط اشتباه بلکه خطرناک است.
 
کامرسانت به آنچه آن را نزدیکی بی سابقه تهران و واشنگتن می نامد، و نیز به بیانیه های مقامات ایران درباره آمادگی برای گفت و گو درباره آینده برنامه اتمی و تغییر کامل تیم مذاکره کننده اشاره می کند ومی نویسد با این حال، به نظرمی رسد وضع تغییر می کند.
 
از یک سو ایرانی ها در شب مذاکرات بر نیاز به آغازی جدید، و کنار گذاشتن تمام پیشنهاد های گذشته و درخواست های ۵+۱ تاکید گذاشتند.
 
کامرسانت می نویسد تمام گزارش ها حاکی است ایران آماده بستن تاسیسات فردو نیست و در دادن حق بازرسی های نامحدود از تعدادی از مراکز اتمی، مانند پارچین، به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی شتابی احساس نمی کند.
 
کامرسانت می نویسد در چنین حالتی اگر هم پیشرفت مثبتی صورت گیرد کند خواهد بود.

یک منبع روسی می گوید در حال حاضر هر نوع پیش بینی بسیار دشوار است. ایرانی ها ممکن است علامت هایی در مورد آمادگی برای دادن امتیازهایی فرستاده باشند.

برچسب ها: کامرسانت ، ایران ، هسته ای ، ژنو ، iran ، geneva
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار