اگر می خواهید از باید و نبایدهای وثیقه آگاه شوید این مطلب را بخوانید

وقتی مشکلی به‌وجود می‌آید و فردی به عنوان متهم راهی دادسرا می‌شود. قاضی می‌تواند برابر قانون و تا قبل از رسیدگی کامل به پرونده در برخی جرایم به جای آنکه متهم را بازداشت یا زندانی کند برای وی قرار وثیقه در نظر بگیرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، وقتی مشکلی به‌وجود می‌آید و فردی به عنوان متهم راهی دادسرا می‌شود. قاضی می‌تواند برابر قانون و تا قبل از رسیدگی کامل به پرونده در برخی جرایم به جای آنکه متهم را بازداشت یا زندانی کند برای وی قرار وثیقه در نظر بگیرد که در واقع ضمانتی باشد برای اینکه متهم هر وقت لازم بود در دادسرا یا دادگاه حاضر خواهد شد و دسترسی به وی ممکن خواهد بود.

 این قرار را در نظام قضایی کشور «وثیقه» می‌نامند که این قرار تأمینی دارای مزایا و البته شرط‌هایی است. در ادامه مزایا و شروط این قرار در گفت‌وگو حمایت با کارشناسان حقوقی بررسی می‌شود.

وثیقه در مواد قانونی

يك وكيل دادگستري وثيقه را در لغت «استوار»، «آنچه بدان اعتماد شود» و «محکم کاری» معنی می‌کند و به «حمايت» مي‌گويد: از وثيقه براي موارد مختلفي استفاده مي‌كنند؛ وثیقه ملکی، وثیقه نظام‌وظیفه برای خروج مشمولان سربازی از کشور، وثیقه بانکی، وثیقه در حوادث رانندگی، وثیقه به‌عنوان تأمین کیفری از انواع وثیقه است که بیش از سایر موارد در نظام قضایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به گفته مهدي ابراهيمي معنای حقوقی وثیقه به‌عنوان تأمین کیفری نیز وجه مال یا دارایی غیرمنقولی است که در ازای شرطی نزد طرف قرارداد یا دادگاه سپرده می‌شود. وی دراین‌باره توضیح می‌دهد: اين موضوع در بند 4 از ماده 132 قانون آیین دادرسی کیفری ذكر شده است؛ در ماده ۱۳۲ قانون آیین دادرسی کیفری نیز آمده است: «به منظور دسترسی به متهم و حضور به موقع وی در موارد لزوم و جلوگیری از فرار یا پنهان شدن یا تبانی با دیگری، قاضی مکلف است پس از تفهیم اتهام به وی یکی از قرارهای تامین کیفری را صادر کند». البته در ماده ۱۴۰ قانون آیین دادرسی کیفری نیز به این مورد پرداخته شده است.

مطابق این ماده قانونی: «هرگاه متهمی که التزام یا وثیقه داده در موقعی که حضور او لازم بوده، بدون عذر موجه حاضر نشود، وجه‌التزام به دستور رئیس حوزه قضایی از متهم اخذ و وثیقه ضبط خواهد شد. اگر شخصی از متهم کفالت نموده یا برای او وثیقه بسپرد و متهم در موقعی که حضور او لازم است، حاضر نشود، به کفیل یا وثیقه‌گذار اخطار می‌شود ظرف ۲۰ روز متهم را تسلیم کند. در صورت عدم تسلیم و ابلاغ واقعی اخطاریه، به دستور رئیس حوزه قضایی وجه‌الکفاله اخذ و وثیقه ضبط خواهد شد».

عامل پرداخت وثیقه در یک کلام

ابراهيمي با بیان اینکه عوامل زیادی منجر به پرداخت وثیقه می‌شود این موضوع را این‌گونه توضیح می‌دهد: فردي را در نظر بگیرید که پس از تفهيم اتهام و صدور قرار تأمين وثيقه، آزاد شده است؛ وی بعد از مدتی برای ادامه روند رسیدگی به پرونده‌اش به دادسرا احضار و در محل حاضر نمی‌شود، در این میان طبق ماده 140 قانون آيين دادرسي كيفري برای متهم متواری بیست روز زمان در نظر می‌گیرند و وثیقه‌گذار در این مدت باید متهم را به دادسرا معرفی کند در غیر این صورت دستور ضبط وثيقه از سوی مرجع قانونی صادر می‌شود.

مراحل صدور قرار وثیقه

برای صدور قرار وثیقه باید دو قرار جداگانه شامل قرار «اخذ وثیقه» و قرار «قبولی» صادر شود. این وکیل دادگستری دراین‌باره نیز می‌گوید: قرار اخذ وثيقه، یک عمل قضایی است که از سوی مقام تحقیق برای دسترسی به متهم در مواقع لزوم و به‌‌طور یک‌طرفه صادر و اعلام می‌شود و اراده متهم در تحقق آن اثری ندارد. در این قرار، تشخیص میزان و مبلغ وثیقه با مقام تحقیق است اما نباید از میزان خسارات مورد مطالبه مدعی خصوصی کمتر باشد. با این اقدام متهم یا شخص ثالث ملزم به معرفی وثیقه‌ای است که ارزش آن به مبلغ تعیین‌شده برسد، در غیر این صورت تا زمان قبولی وثیقه، متهم در بازداشت خواهد ماند. به گفته وی ماده 138 قانون آيين دادرسي كيفري به این موضوع پرداخته است.

ابراهیمی درباره قرار قبولی وثیقه نيز می‌گوید: پس از معرفی وثیقه از سوی متهم یا شخص ثالث، در صورتی که وجه نقد نباشد (مانند وثیقه ملکی) ابتدا باید بهای آن را کارشناسی کرد و بعد از اعلام نظر کارشناس، چنانچه ارزش مال پیشنهادی به‌میزان وثیقه مورد درخواست باشد مراتب برای توقیف و منع نقل و انتقال به اداره ثبت اسناد و املاک محل وقوع ملک اعلام می‌شود.

وی با بیان این که در نهایت برابر ماده 137، مرجع تحقیق، قرار قبولی وثیقه را صادر و با امضای آن از سوی شخص وثیقه‌گذار، متهم آزاد می‌شود یا اگر متهم به بازداشتگاه نرفته باشد از اعزام وی به بازداشتگاه خودداری خواهد شد.
در ادامه نیز حسين حق‌مه وكيل دادگستري با اشاره به اینکه، وثيقه برای تأمین متهم در نظر گرفته می‌شود اضافه می کند: وثیقه، وجه نقد، اموال منقول و غیرمنقول را در بر می‌گیرد. در این میان باید این مورد را نیز در نظر گرفت که اموال در صورت داشتن سند رسمي باید برای توقيف و بازداشت، از سوی مراجع ثبتی تأیید شوند و اموالي كه سند عادي مانند مبايعه‌نامه داشته باشند مورد پذیرش قرار نمی‌گیرند. این وکیل ادامه می‌دهد: طبق ماده 132 قانون آيين دادرسي دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب در امور كيفري، قاضي مكلف است پس از تفهيم اتهام به متهم برای دسترسي و حضور به موقع وي در موارد لزوم و جلوگيري از فرار يا پنهان شدن يا تباني با ديگري، قرارهاي تأمین كيفري كه يكي از آنها اخذ وثيقه است را صادر کند. به‌عبارت ساده‌تر شخص پس از تفهيم اتهام و تا روشن شدن موضوع مبني بر محكوميت يا برائت، مي‌تواند از مزيت آزادي بهره‌مند شود ضمن آنکه از اين بابت باید اطمينان خاطر مقامات رسیدگی‌کننده را برای حضور در مرجع قضایی در صورت نیاز، تأمین کند به همین دلیل قرار وثيقه صادر می‌شود.

قاضی باید بخواهد

حق‌مه قرار اخذ وثيقه را تصميممی مي‌داند كه قاضي رسیدگی‌کننده به پرونده با توجه به اهميت دلايل جرم، شدت مجازات و دلايل اسباب اتهام می‌گیرد. وی دراین‌باره می‌گوید: سابقه متهم، وضعيت مزاج، سن و حيثيت وي در تعیین مبلغ وثیقه نیز اثر دارد. این وکیل پایه یک دادگستری همچنین قرار تأمین وثيقه را قراردادي بين قاضي صادرکننده قرار اخذ وثيقه و وثيقه‌گذار می‌داند و می‌گوید: در این قرار، وثيقه‌گذار متعهد مي‌شود از تاريخ صدور قرار قبولي وثيقه تا خاتمه بررسي، صدور حكم و اجراي آن، در صورت احضار متهم از سوي دادگاه، وی در دادگاه حاضر شود در غیر این صورت مال مورد وثيقه‌ به‌نفع دولت ضبط می‌شود.

به گفته وی اگر ملكي كمتر از ميزان وثيقه ارزش داشته و وثيقه‌گذار مال ديگري نداشته باشد معمولاًً دادگاه‌ها مكلف به پذيرش نيستند اما مي‌توان ميزان كمي ارزش را با پذيرش تأمین ديگري مانند قرار كفالت پوشش داد و در اين خصوص منع قانوني وجود ندارد و قاضي رسيدگي به پرونده دراین‌باره تصمیم می‌گیرد. اما در هر حال طبق ماده 136 قانون آیین دادرسی کیفری مبلغ وثيقه يا وجه‌الكفاله يا وجه‌الالتزام، نبايد كمتر از خسارت‌هايي باشد كه مدعي خصوصي درخواست مي‌كند.

قانون آيين دادرسي قديم وچند ماده جدید
حق مه در ادامه از قسمت اخير ماده 40 قانون آيين دادرسي قديم نام می‌برد و می‌گوید: این ماده مقرر مي‌داشت «قرار وثيقه‌اي كه منتهي به بازداشت متهم شود ظرف 10 روز از تاريخ بازداشت قابل شكايت در دادگاه‌هاي كيفري است مگر اينكه صدور قرار وثيقه قانوناً الزامي باشد» و در ماده 147 قانون آيين دادرسي كيفري نیز آمده است که قرار تأمین بايد به متهم ابلاغ شود.

وی ادامه می‌دهد: برابر همین ماده آخر در صورتي كه قرار صادره، منتهي به بازداشت متهم شود نوع قرار در برگ اعزام درج مي‌شود و اگر متهم برای جلوگيري از تباني بازداشت شود اين مورد نيز در برگ اعزام قيد خواهد شد. در تبصره ذيل این ماده نیز آمده است در صورتي كه قرار صادره قابل اعتراض باشد صادركننده قرار مكلف است قابل اعتراض بودن قرار را به متهم تفهيم و در پرونده قيد کند.

به گفته این وکیل دادگستری برابر ماده 144 قانون آيين دادرسي كيفري، اگر قرار منع پيگرد يا موقوفي تعقيب يا برائت متهم صادر يا پرونده به هر دلیل مختومه شود، قرارهاي تأمین صادره نیز ملغي می‌شود. در این زمان قاضي باید از قرار تأمین وثيقه نیز رفع اثر کند.

قوانین برای وثیقه‌گذار

این وکیل دادگستری در ادامه به ماده 1، 2 و 139 قانون آیین دادرسی کیفری اشاره می کند و می‌گوید: برابر این مواد قانونی كفيل يا وثيقه‌گذار در هر مرحله از دادرسي با معرفي و تحويل متهم مي‌توانند رفع مسئوليت و يا آزادي وثيقه خود را درخواست کند. وی همچنین ادامه می‌دهد: در تبصره 2 این ماده نیز آمده است که هرگاه متهم يا محكوم، در موعد مقرر در دادگاه یا دادسرا حاضر شود، به محض شروع اجراي حكم جزايي يا قطعي شدن قرار تعليق، مقررات قرار تأمین نیز ملغي مي‌شود.

مواردی در خصوص ضبط وثيقه

وي در خصوص ضبط وثيقه نیز توضیح می‌دهد و مي‌گويد: طبق ماده 140 قانون آيين دادرسي دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب در امور كيفري، هرگاه متهمي كه التزام يا وثيقه داده است در موقعي كه حضور او لازم است بدون عذر موجه حاضر نشود، وجه الالتزام به دستور ريیس حوزه قضايي، از متهم اخذ و وثيقه ضبط می‌شود. باید این نکته را نیز در نظر گرفت که اگر شخصي كفالت متهمی را به‌عهده بگیرد یا وثيقه بسپرد و متهم در موقعي كه حضور او لازم است در دادگاه یا دادسرا حاضر نشود به كفيل يا وثيقه‌گذار اخطار مي‌شود که ظرف بيست روز متهم را تسليم کند. در صورت تسليم نکردن متهم بعد از ابلاغ واقعی و به دستور رئيس حوزه قضايي وجه الكفاله اخذ و وثيقه ضبط خواهد شد.

به گفته حق‌مه اگر ثابت شود وثيقه‌گذار برای دریافت نکردن ابلاغ واقعي محل خود را تغيير داده يا نشاني واقعي خود را به دادگاه اعلام نكرده است وثيقه وی ضبط خواهد شد.

وی در پایان يادآور مي‌شود: دادگاه در تمام موارد به شكايت خارج از نوبت و بدون تشريفات دادرسي رسيدگي می‌کند و مادامي كه عمليات اجرايي را متوقف يا حكمی به نفع وثيقه‌گذار يا متهم صادر نكرده است عمليات ادامه دارد و فقط در صورت صدور حكم وجوه اموالی که اخذ و ضبط شده است، بازگردانده مي‌شود.
برچسب ها: مجله شبانه ، حقوقی ، وثیقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۳۸ ۰۴ تير ۱۴۰۰
سلام من برای یه جرمی باسند بیرون هستم الان بهم حکم دادن نرفتم خودم را تحویل بدم به صاحب سند اخطار دادن سند را میزارند مزایده رفتم پرسیدم گفت میتونی پول بیاری سند را ازاد کنی میخاستم بدونم اگه پول بزارم وبعد نرم پول را دولت مسادره میکنه دیگه با خودم کاری ندارند اگه دارند مثلا یه سال بعد بخوام برم زندان پولم را میدند لطفا جوابم را بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
ملکی که در لواسانات قرار دارد و قولنامه‌ای میباشد وبه تائید شورای محل رسیده ودارای آب برق گاز میباشد و ارزش ملک حدود سه میلیارد تومان میباشد آیا میتوان به عنوان وثیقه هشتصد میلیونی استفاده کرد یا خیر ؟
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۱:۱۹ ۱۱ دی ۱۳۹۹
سلام من یه سوال داشتم
قراره برای فردی سند بزاریم . به دلیل سنگین بودن جرمش تعداد سند ها زیاد بود
همه‌ی افرادی که صاحب سند بودند در دادگاه حاضر شدند و امضا کردند ولی یکی از اونا به دلیلی نمیتونی در دادگاه حاضر باشه
آیا میتوان وکالت گرفت یا دادگاه رو به نزدیک اون فرد انتقال داد؟
خواهشاً سریع جواب دهید . خیلی فوری است
Iran (Islamic Republic of)
وکیل پایه یک
۱۳:۵۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
سلام
می توانید از فرد مذکور وکالت رسمی بگیرید و بنابراین نماینده ایشان حضور پیدا می کند و به نمایندگی امضا می کند
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۰۳:۴۶ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
سلام ، خسته نباشید ، از سه نفر شاکی بودم که دوتا رفتند زندان ، و یکی هنوز فراری است ، و وثیقه گذار مادر این متهم است ، و حالا که باید متهم را به دادگاه معرفی کند ، معلوم شده خانه را فروخته است ، ۱ آیا باز هم خانه ضبط میشود ، ۲ آیا وثیقه گذار میتواند آن مبلغ را بریزد به حساب دادگاه ، و متهم هم زندان نرود ، در حالی من شاکی هنوز رضایت به هیچ یک نداده ام ؟؟ جواب این دو سوال ، ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی اکبری
۱۲:۲۵ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
باسلام و خسته نباشید
سوال داشتم وامی برای دیه ازبانک ملت گرفته ام وجانباز بودم بیماری قلبی داشتم توان پرداخت رانداشتم وام ۱۵ساله بود الان حدود۱۰شده ومیخواهم پرداخت تقسیط کنم امابانک میگوید خانه ای که درضمانت وام است باید تصرف کنم درضمن خانه قیمتش حدود۷۰۰میلیون تومان است ام الان امروزشد۹۰میلیون آیامیتواند درضمن چندبارازطرف درخواست بنیاد شهید به سرپرستی برای تقسیط نموده و قبول کردندامابانک شعبه نکرده الان بنده چه بایدکنم تنهازندگی ام راآزادکنم تقاضای راهنمایی دارم باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
Naser Maroufi
۱۹:۵۲ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
با سلام ۶ماه پیش پدرم وثیقه گذاشت نابرابر از زندان آزاد بشه و کارهای مربوط به مهریه ی راحل کنه چندباربهش ابلاغ پیامای ارسال کردن توجهی نکرد چون حالش خوب نبود بعد برای وثیقه گذارابلاغ فرستا ن ولی به خاطر کهولت سن وبی اطلاعی از قوانین الکترونیکی بیسوادی متوجه ابلاغ نشده حالا قاضی دستورمزایده داده .آیابهترنبوداخطارحضوری هم تحویل میدادن یا حداقل تماس میگرفتن تاشاهدبی خانمان شدن پدرومادرپیر وبیمارمان نمی شدیم خواهش میکنم موضوع را باطلاع مسئولین مربوطه برسانید.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام برادرم ب جرم راه پاکنی گرفتن
حالا بعد دو ماه میخوان دادگاهیش کنن بنظرتون بعد از دادگاهی وثیقه میزارن
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۱:۲۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام ما یک سند گذاشتیم وزندانی رو آزاد کردیم بعد از گذشت چند ماه یک پیام اومد که بیست روز وقت دارید متهم رو معرفی کنید وگرنه سندضبط میشه ما روز هفدهم رفتیم که پول رو پرداخت کنیم به همراه متهم امانه قاضی بود نه رییس دفتر همگی رفته بودند مرخصی والان بیست روز گذشته آیا به مشکل میخوریم بابت سند ممنون اگر کمک کنید
United States of America
mhrz.j
۰۳:۲۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
آیا وثیقه میتواند اهدا عضو یا اهدا جزوی از بدن باشد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۰۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
سلام پرونده اختلاف ملکی دارم که دردادگاه بدوی به علت تصرف عدوانی تبرئه شدم چون که ملک موقوفه استان قدس میباشد وطرف مقابل بایک مبایعه عادی از من شکایت نموده که ملک را طرف مورد اختلافم خریده ایا دادگاه تجدید نظر میتواند رای دادگاه بدوی را نقض کند ومرا متهم نماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
سلام میگم فیش حقدقی گذاشتم برای داداشم که زندان هستش البته تو شهر خودمون نیست تو یک شهری دیگه هستش میخوام بدونم چند روز بعداز گذاشتن وثیقه ازاد میشه
Iran (Islamic Republic of)
عبدالوهاب
۱۸:۰۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
اگر شخصی به سه سال حبس و نودوهشت میلیون تومان رد مال محکوم کیفری باشد بعد از قبول اعسار میشود با قید سند آزاد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
اگر برای متهمی که هنوز حکمش صادر نشده وثیقه بذاریم آیا باز میشه دیه رو اقساط کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
سیمین خلیلی
۱۰:۴۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام میخواستم ببینم یه سند برای متهم گذاشته شده و ازادشده ودوبارو برای یه جرم دیگه گرفتنش وسند میخوان قرار اول 100 بوده والان200 میلیون قرار صادرشده وسند حدود400 ارزش داره اگه میشه چطوری باید برم دنبال کارش ممنون
Iran (Islamic Republic of)
سیمین خلیلی
۱۰:۳۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام میخواستم ببینم یه سند برای متهم گذاشته شده و ازادشده ودوبارو برای یه جرم دیگه گرفتنش وسند میخوان قرار اول 100 بوده والان200 میلیون قرار صادرشده وسند حدود400 ارزش داره اگه میشه چطوری باید برم دنبال کارش
Iran (Islamic Republic of)
پرویز امینی
۲۲:۱۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام دوسوال یکی ایا میشه سند ی را در دادگاه جاگزین سند که در گرو میباشد کرد دوم ایا میشه سند بنام خودم باشه را برای خودم وثیقه بزارم ممنون از سایت خوبتان
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۵۲ ۲۴ دی ۱۳۹۸
من سند خانه گذاشتم واس کسی حالا پشیمانم آیا فرداش می تونم انصراف بدم یا ن
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۱:۴۱ ۲۰ دی ۱۳۹۸
با عرض ادب و احترام
سلام
مطالب شما بسیار سودمند و مفید بود .از زحمات حضرت عالی سپاسگزارم .
از جانبعالی تقاضا مندم اگر در رابطه با اینکه ایا حق...،یا چک ،سرقفلی و....، را میشود رهن گذاشت و اینکه ایا وکیل میتواند از موکل تقاضای وثیقه کند یا به اجرا گذارد یا مبحث شرکت ها مبحث ورشکستگی تاجر در رابطه با رهن ،مطلبی دارین که بتونه بنده رو به جواب برساند.ممنون میشم یاری ام کنید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
A
۱۶:۱۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
سلام
من یک مشکل قانونی پیش اومد یک نفر برام وثیقه گذاشت ایا میتونه بره وثیقش رو پس بگیره
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۴:۰۸ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
شما که جواب ملتو نمیدین
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۴:۴۰ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
بنده با وثیقه ۱۰۰میلونی ازاد شدم الان دآدیاری تماس گرفته گفته ۵روز برای اخرین دفاع مهلت دارم برم چنانچه برم دادگاه امکان بازداشت من هست اگه محکوم شوم
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۹:۵۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
سلام وقت عالی بخیر.
سند خونه بابام رو دادگاه گرفت به عنوان وثیقه برای داداشم.
ایا میشه پروانه بهره برداری شوهرم رو جای سند بذارم?
Iran (Islamic Republic of)
hamid belbasi
۱۵:۵۱ ۲۴ مهر ۱۳۹۸
سلام کارمند هستم برای ازادي اقوام از دادسرا فیش حقوقی برای ضمانت بببرم ایا انجام دادنش دردسر ساز میباشد ؟لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۰۹:۱۶ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
شوهر من دو گرم مواد گرفتن فرستادن زندان ميشه با وثیق آزاد شود
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۵۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
مبلغی از بابت کسری مدارک به مبلغ ۱۱میلیارد ریال که توسط کارشناس رسمی استخراج شده بود معترض شدیم (مادونفرهستیم من رییس هیات مدیره وطرف همکارم مدیرعامل که اعضای هیات مدیره جدید برروی ماشکایت کرده اندما هیات مدیره قبلی بودیم ) پرونده به هیات سه نفره ارجاع شد ومبلغ به مبلغ ۷۵۰میلیون تقیل یافته است در قرارکارشناسی تک نفره از من ۳۰۰میلیون وثیقه خواستن از مدیرعامل به اندازه ۱۱میلیارد وثیقه خواستن که اون ومن وثیقه هارو دادیم حالا بازپرس بازم وثیقه از من میخواد ولی مبلغ که کم شده جمع وثیفه من واون به مبلغ ۱۵میلیارد ریال میشه
حالا سوال من اینه مگه مبلغ کم نشده چرا دوباره بازپرس مبلغ وثیقه رو افزایش داده ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سپهر
۰۲:۲۶ ۱۰ مهر ۱۳۹۸
سلام ،با فيش كارمند قراردادي ميشه رفت ضامن شد ؟
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۰۵:۵۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
سلام .برای من سند منزلی رو بازداشت کردند و اگه شخص دیگه ایی از من سفته داشته باشه میتونه بره و روی همون سند اقدام کنه و سند رو بازداشت مجدد بکنه
متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
سلام پدرم سند خونمون برای برادرم وثیقه گذاشته برادرمبه موقع دردادگا ه حاضر نشده الان متهم در زندان هست دادگاه کیفری میتونه سند را به مزایده بزاره یا بفروشه اگه جواب بدید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
نازی
۱۹:۴۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام ‌ اگه حکمش چند ماهه بره خیلی بهتره سند هم ازاد میشه ولی اگه چند ساله و نمیخواد بره فکر کنم سند و بر میدارن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۴۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام کارمند هستم بهم پیشنهاد شده برای کسب درامد فیش حقوقی برای ضمانت بعضی از زندانی ها ببرم و دیدم که خیلی ها این کار رو انجام میدن واز خانواده متهم یا زندانی سفته میگیرن ایا این کار جرم است؟یا انجام دادنش دردسر ساز میباشد ؟لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا هماورد
۲۳:۲۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام. عرض ادب
من سند خونم رو برای آزادی بردارم به جرم حمل سند جعلی که هنوز ثابت نشده وثیقه کردم. میخوام ببینم آیا اگر برادرم بدهی داشته باشه میتونن سند خونه منو ضبط کنن؟ یعنی سند فقط برای یک پرونده وثیقه شده یا که نه برای تخلفات بعدی هم قابل ضبط است؟ ممنون و سپاسگزار.
Russian Federation
بینام
۱۷:۴۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام..شوهرم بابت چک امانت زندان هست آیا با جواز کسب میشه آزادش کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۲:۲۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
واسه شوهرم سند گذاشتم حالا هم داره شش ماه تموم میشه ولی تا حالا محکوم نشده چکار کنم می ترسم بره زندان
Iran (Islamic Republic of)
بهمن قاسمی
۲۱:۵۱ ۰۹ تير ۱۳۹۸
سلام
اگر وثیقه گذار در روز رسیدگی دادگاه تجدید نظر حاضر بشه و محکوم و متهم نیز حاضر باشه و از قاضی تجدید نظر درخواست اعمال ماده۲۲۸بکنه و قاضی این درخوایت و قبول نکنه باید چه کار کرد
United States of America
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۸ تير ۱۳۹۸
سلام من سند ملکی رو واسه یکی از آشناهام وثیقه گذاشتم که بازداشت نشه آخه حکم جلبشو داشتن حالا آیا میتونن بدون اینکه بمن خبر بدن ملکم رو به مزایده بزارن
Iran (Islamic Republic of)
ناصر سپهری
۰۰:۵۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
سلام من واسه پسر عموم خونه ام رو وسیقه گذاشتم ارزش خونه بیشتر از مفدار وثیقه ایه که دادگاه تایین کرده حالا دادگاه پسر عموم رو خواسته و اون معلوم نیست کجا رفته حالا دادگاه چطوری خونه رو توقیف میکنه یعنی افراد رو از خونه بیرون میکنن در کل چکار میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
سلام ایا کسی که کارنکرده باشه فقط واسه بازجویی بره ازش وثیغه خواستن زندان میره یانه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۴۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
سلام. تا چه زمانی میشه سند گذاشت برای زندانی؟ بعضی ها میگن تا قبل از تعیین شعبه بعضی ها میگن تا صدور حکم. ٢٠٠ میلیون قرار صادر شده پرونده رو از دادسرا فرودگاه به دادگاه انقلاب ارسال کردن میخواستم ببینم تا چه زمانی میتونم سند بذارم برای زندانی؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۰:۴۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
من سند خونم برای پسرم گذاشتم و شاکی خصوصی نداره و هیچ بدهی نداره ولی پرونده هنوز بازه به دلیل جنبه عمومی جرم.حالا سوال اینه که اگه خونه ارو اجرا بزارن چطوری میشه جلوشو گرفت ایا همون اندازه وثیقه پول نقد بهشون داده بشه موقع اجرا سند تمومه؟ چطوری میشه زودتر متوجه شد چون تا الان بعد از ۲ سال از تاریخ حکم قطعی خیری نیست!؟
United States of America
عایشه
۱۹:۱۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
سلام شوهر من شهید شده میخاهم وثیقه اش را جور کنم برادر شوهرم وکیل شرعی انتخاب شده یعنی مرا مجبور ساخته تا تایید کنم شصت وامضا کنم آیا من میتوانم شکایت کنم و از حق ام دفاع کنم چگونه اگر من شکایت کنم باز نمیگوین که خودت رضایت داشتی شکایتت پزیرفته نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۰۹:۵۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۷
سلام من ضامن پسرم شد که ۱۵ میلیون قرار بازداشت صادر شده بود و خانه ام را بعنوان وثیقه گذاشتم و پسرم ازاد شد که بعد از گذشت کلیه مراحل ۳ سال زندان بریدند اما پسرم حاضر نیست بره و الان ۴ سال گذشته هنوز ملکم رو مصادره نکردند،۱_ایا من ۱۵ میلیون رو نقدی به دولت پرداخت نمایم میتونم ملکم رو ازاد کنم؟۲_چگونه میتوانم ملکم رو از بازداشت در بیاورم.
با تشکر از شما
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۶:۵۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۷
باسلام.ببخشید برای ازاد کردن سندازرهن (بازادشت)دادگاه .باید حتما خودصاحب سند مراجعه فرماید؟چه مدارکی لازم دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
سلام کسی برای پسرم سند ملکی گذاشته حکمش شلاق ودو تبعید شلاق رو هفت ماه پیش تقریبا اجرا کردن الانم تبعید ش تو اجراس متاسفانه گفتن 8درصدضبط شده میتونیم اعتراض بزنیم از ضبط در بیاریم ممنون میشم جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۲۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
سلام .من سر جریانی رفتم زندان پدر خدابیامورزم سند گذاشت ولی من رفتم خارج بعد ۷ سال برگشتم ؟خانوادم سند رو برداشته بودند و من پول گذاشتم بعد18 ماه می خوام سند بزارم پول ازاد بشه رفتم دادگاه؟ میگه نمیشه باید صبر کنی تا رای صادربشه لطفا کمکم کنید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمد
۲۲:۲۱ ۱۷ تير ۱۳۹۷
سلام آیا اتباع افغان هم می توانند ضمانت شوند
Germany
مژده
۰۰:۰۱ ۱۷ تير ۱۳۹۷
سلام برای شوهرم سند باید بذاریم ایا سند سه دانگ قبول میکنن
Germany
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۷ تير ۱۳۹۷
تشکر از شما مفید بود
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۳ تير ۱۳۹۷
باعرض سلام خسته نباشید،یه راهنمایی میخواستم ،برای همسرم‌چهل میلیون قرارصادرکردن ،الان دوماهه زندانه ،به جرم سرقت که هنوزشاکی چیزی نتونسته ثابت بکنه ،نمیتونم سندپیداکنم ،چطورمیتونم قرارهمسرم وبه فیش ازاقای بازپرس تقاضاکنم که قبول کنن باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۰۰:۰۳ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
سلام.من سند برا کسی گذاشتم چند سال ولی نتونست رضایت شاکی رو جلب کنه و دوباره رفت زندان.و من بخاطر یکسری مشکلات نتونستم بروم سندم رو ازاد کنم.الان ب من میگن ک طرف رو جریمه کردن و سند شمارو میخان مصادره کنن.خواستم بدونم رو چ حسابی میخان اینکارو بکنن
Iran (Islamic Republic of)
hamed
۱۷:۰۳ ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
سلام خسته نباشید
ما یه زندانی داریم که برای مبلغ ۶۰۰ میلیون درزندان است.ما اگر بخواهیم سند برای مرخصی از زندان بگذاریم ایا سند های ما که در گرو بانک است برای ۱پنجم قیمت خانه قبول میکنن مازاد سند رو یا باید برای مرخصی سند ازاد باشد؟
Iran (Islamic Republic of)
نا
۰۲:۳۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
شما که ج سوالارو نم ب دید که
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۵:۱۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
من برا کسی وثیقه ملک به ارزش بیست میلیون تومان گذاشتم بعد وثیقه رو به پول تبدیل کردم وبیست میلیون پول سپرده گذشتم به حساب دادگاه حالا دستور ضبط دادن اگه بخان اجرا کنن بیست میلیون ضبط میکنن یا سند ملک در ضمن بعد از ضبط پرونده مختومه میشه یا نه مرسی اگه جواب بدین ممنون
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۰۳ ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
سلام من میخوام باسه کسی وثیقه بزارم ۳۰۰ملیونه الا بخوان بیان باسه کارشناسی پول هم میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
شکیبا
۲۳:۳۸ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
ازمایه نفرکلاه برداری کرد۲۰۰میلیون پول خوردماطرف گرفتیم تحویل قضایی دادیم بعداعتراف کردماهم مدرک داشتیم رفت زندان وثیقه گذاشت دیگه نیومدرفت قاضی محترم حکم داداعتراززدجواب اعتراز اومدپوله ماروبایدبده الان بایدوثیقه بزارن پوله ماروبدن میگن صاحب وثیقه رفته خارج تکلیف ماچیه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۱۷ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
برای محکومیت مالی وثیقه گذاشته بودم و اعسار داده بودم بعد از رد اعسار بدون توجه ب وثیقه یا ابلاغ ب صاحب سند حکم جلبمو داده بودن که جلبم کردن آیا قانونی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۱۷ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
برای محکومیت مالی وثیقه گذاشته بودم و اعسار داده بودم بعد از رد اعسار بدون توجه ب وثیقه یا ابلاغ ب صاحب سند حکم جلبمو داده بودن که جلبم کردن آیا قانونی
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۰۱:۱۴ ۱۷ فروردين ۱۳۹۷
سلام دوستم مشاور املاک داره یک زمین فروخته. که فروشنده وخریدار کسی دیگست حالا برای این بنده خدا حکم مشارکت در فروش مال غیر بریدن بعد اظهاراتشم گفته حالا فراره وثیقه براش گزاشتن. ایا حکمی که دادن درسته.
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۰۱:۱۴ ۱۷ فروردين ۱۳۹۷
سلام دوستم مشاور املاک داره یک زمین فروخته. که فروشنده وخریدار کسی دیگست حالا برای این بنده خدا حکم مشارکت در فروش مال غیر بریدن بعد اظهاراتشم گفته حالا فراره وثیقه براش گزاشتن. ایا حکمی که دادن درسته.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۰:۰۳ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
بنده تو دادگاه کیفری فیش حقوقی برای کسی ضمانت گذاشتم و حال اینکه ان شخص بعد از صدور رای محکوم به پرداخت دیه شده اما از پرداخت دیه امتناع نموده و متواری میباشد
ایا شاکی یا اجرای احکام میتواند از حقوق بنده بابت دیهاقدام نماید

با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
از نظرات کارشناسی وراهنمایی شما سپاسگزارم .
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبرکرمی
۰۰:۳۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
باسلام پسرمن با وثیقه ازاد شود وموق دادگا نرفت وبراش حکم صادر شود ایا پسرام الان بخواد بردادگا عتراض بزان اونو بازذداشت میکنن ممنون میشم منو راهنمایی کنید باسپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
درود بر همه. لطفا راهنمائیم کنید
من الان به قید وثیقه آزاد هستم و بعد از گذشت 3از دادگاه برگه ی احضاریم اومد و موضوع علت حضور توضیحات بنده بود و دادیار شعبه از من خواست تا فیش حقوقی براشون ببرم واگه نبرم روانه ی زندان میشم. سوال من اینه که هنوز سند خونه گرو دادگاه هست این فیش حقوقی بابت چی هستش؟لطفا راهنمائیم کنید زمانم زیاد نیست. سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
درود بر همه. لطفا راهنمائیم کنید
من الان به قید وثیقه آزاد هستم و بعد از گذشت 3از دادگاه برگه ی احضاریم اومد و موضوع علت حضور توضیحات بنده بود و دادیار شعبه از من خواست تا فیش حقوقی براشون ببرم واگه نبرم روانه ی زندان میشم. سوال من اینه که هنوز سند خونه گرو دادگاه هست این فیش حقوقی بابت چی هستش؟لطفا راهنمائیم کنید زمانم زیاد نیست. سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
محند
۰۱:۲۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
باسلام خسته نباشید
شخصی افغانی در زندان هستش اگر این شخص با سند ازاد بشه و فرار کنه ایا دادگاه برای ازادی سند جریمه میکنه یا سندو ضبط میکند ؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۲۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
سلام خیلی مفید بودن
Iran (Islamic Republic of)
فراز
۱۲:۳۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
با سلام. متهم من صدو پنجاه میلیون بدهکاره و درخواست اعسار داده. فعلا زندانی شده تا وثیقه بیاره.
اگه اعسارش قبول بشه ، سند و وثیقه قبول میشه؟! و اگر اقساط رو‌پرداخت نکرد ، تکلیف چیه؟ تشکر
Iran (Islamic Republic of)
فراز
۱۲:۳۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
با سلام. متهم من صدو پنجاه میلیون بدهکاره و درخواست اعسار داده. فعلا زندانی شده تا وثیقه بیاره.
اگه اعسارش قبول بشه ، سند و وثیقه قبول میشه؟! و اگر اقساط رو‌پرداخت نکرد ، تکلیف چیه؟ تشکر
Iran (Islamic Republic of)
خرداد
۱۹:۵۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
اگر یک نفر در حین دعوا عکس وفیلم بگیرد مجازات دارد؟
United States of America
ناشناس
۰۱:۲۱ ۰۵ دی ۱۳۹۶
تشکر از اطلاعات خوبتون
United States of America
Fatemeh
۰۹:۰۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
دادگاه ۵۰۰میلیون وثیقه خواسته.اگر شاکی رضایت بدهد.آیا امکان کم کردن وثیقه هست.اما جرم عمومی آن آیامیشود.
United States of America
Fatemeh
۰۹:۰۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
دادگاه ۵۰۰میلیون وثیقه خواسته.اگر شاکی رضایت بدهد.آیا امکان کم کردن وثیقه هست.اما جرم عمومی آن آیامیشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۶
بعد از رضایت شاکی خصوصی در دادسرا وثیقه را کی ازاد می کنن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
سلام
ببخشید ایا وثیقه گذار یا ضامن میتونه حکم جلب کسی رو بگیره که براش ضمانت کرده.؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۲۱:۱۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
با عرض سلام وخسته نباشي خدمت جنابعالي من يه سند خانه دارم كه شدم ضمانت دو نفر ديگه البته ارزش ملكم خيلي زياده ايا الان مجدد ميتونم بشم ضمانت كسی ديگه اي اخه سندم فعلا بازداشته ولي ارزش سند خيلي زياده ازشما خواهش ميكنم هركه اطلاعاتي دراين خصوص منو راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
اما نوبل
۰۱:۰۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
سلام و درود به شما و تمام چشمای مهربان که این متنو میخونن
میخواستم بدونم که اگه شخصی بدهکار باشه براش سند بزارن بیاد بیرون حداکثر زمانی که میتونن از قه بل این سند بیرون باشه چه مدتی است اصلا عرف چطوره یک ماه . یک سال
لطفاً بهم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۳۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
سلام
ببخشید ایا وثیقه گذار یا ضامن میتونه حکم جلب کسی رو بگیره که براش ضمانت کرده.؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
باسلام بنده سال 20سال پیش بافیش حقوقی کفیل شخصی شدم 2یا3بارطی 3 سال رفت امدگفت کارم درست شده ضمنا همسایه بنده بوداپست ما رفتن حدود 10 ساله پیش حالا بعداز 20 سال ازادگان برای محل کارم نامه آمده معرفی کن من ازکجا پیداش کنم چراانقدرعجولی کشیده توهمون 2یا3سال ازمن نخواستنش میخاستم نظرتون بدونم علت آنهمه مدت روممنون
Iran (Islamic Republic of)
hamid
۱۳:۳۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
سلام خداقوت میگم بهتون بابت راهنمایی های خوبتون .بنده حمید هستم ۲۲دوسالمه سر یه مامله زمین طرف حسابم شصت ملیون پول از بنده دستش بود بهم چک روز داد و بهش وقت دادم تا بعده مدتی که ازم خواست صبر و بد به بانک برا پاس کردن چک اقدام کنم رفتم ولی حساب خالی بود چک رو بگشت زدم بد حکم جلبش کرفتم یک ماهی رفت زندان بعد بهم خبر دادن که سند گذاشتن ازادش کردن ۸/۲۱ هم دادگاه دارم میخاستم ببینم اگ پول منو نده داده میتونه برا سندی که گذاشته اقدام کنه و پول منو بهم بر گردونه....ممنون اگ راهنمایی کنین .با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
عباسي
۰۹:۵۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
با سلام و وقت بخير
از من حدود ٧٠ ميليون تومان پول در قالب يك اتومبيل بالا كشيده شده،بنده وكيلي گرفتم و چك هايي كه وصول نشده رو براي نقد كردن به اجرا كذاشتم.در حال حاضر حكم گرفته شده و اگهي هم پخش شده و چهل روز هم از انتشار اگهي گذشته،و چون حكم غيابي داده شده طلب وثيقه شده،اين وثيقه تا چه زماني نگه داشته ميشود و بايد چه مقداري باشد؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۳۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
سلام
اگه شخصی که وثیقه گذاشتند براش زندانی باشه و خودشو معرفی نکنه و بدهکار باشه در نهایت از وثیقه برای بدهکاریش استفاده میکنند؟؟

با تشکر فراوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
چه طور مبلغ سند رو میشه کم کرد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۵۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
سلام خسته نباشیدیه سوال داشتم فقط جوابشوسریع واسم بفرستین یه فردی باموادمخدردستگیرشده براش وثیقه گذاشتن تا راه بازباشه ولی دوباره باموادمخدرگیرافتاده الان تکلیف اون وثیقه ای که واسش گذاشتن چی میشه اون وثیقه ازادمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
با سلام و تشکر خدمت دوست عزیز ک این مطالب مفید رو در اختیار ما قرار دادید
یک سوالی داشتم میخواستم بدونم امکانش هست بگید چه جرمهای در دادگاه قاضی بابتشان وثیقه قبول نمیکند و مجرم مستقیم میرود زندان تا تکمیل پرونده انجام شود؟
Iran (Islamic Republic of)
نذاشناس
۱۶:۳۹ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
بعد از رضایت شاکی خصوصی در دادسرا وثیقه را کی ازاد می کنن
Iran (Islamic Republic of)
مرتض رضای مشهد
۱۸:۳۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
سلام ضامن شدم محکوم را تحویل دادم بعدازسه که وی درزندان بوده دادستانی حکم ضبط راداده چکنم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مرتض رضای مشهد
۱۸:۳۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
سلام ضامن شدم محکوم را تحویل دادم بعدازسه که وی درزندان بوده دادستانی حکم ضبط راداده چکنم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مرتض رضای مشهد
۱۷:۳۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
سلام خسته نباشی من ضامن یکی شدم دوسال حبس داشته یک تحلیق ویکسال قطعی دویست ملیون وٹیقه گذاشتم متهم دیرمعرفی کردم پرونده رابرای برای ضبط به دادستانی مربوطه فرستادن وزندانی راتحویل دادگاه دادم ونامه مبنی بربرگشت پرونده ارسال کردن وسه بعداز تحویل حکم ضبط صادرشده باید چه
کنم خودشان قبول کردن که واشتباه کردن به کجا بایدشکایت کنم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مرتض رضای مشهد
۱۷:۳۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
سلام خسته نباشی من ضامن یکی شدم دوسال حبس داشته یک تحلیق ویکسال قطعی دویست ملیون وٹیقه گذاشتم متهم دیرمعرفی کردم پرونده رابرای برای ضبط به دادستانی مربوطه فرستادن وزندانی راتحویل دادگاه دادم ونامه مبنی بربرگشت پرونده ارسال کردن وسه بعداز تحویل حکم ضبط صادرشده باید چه
کنم خودشان قبول کردن که واشتباه کردن به کجا بایدشکایت کنم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مرتض رضای مشهد
۱۷:۳۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
سلام خسته نباشی من ضامن یکی شدم دوسال حبس داشته یک تحلیق ویکسال قطعی دویست ملیون وٹیقه گذاشتم متهم دیرمعرفی کردم پرونده رابرای برای ضبط به دادستانی مربوطه فرستادن وزندانی راتحویل دادگاه دادم ونامه مبنی بربرگشت پرونده ارسال کردن وسه بعداز تحویل حکم ضبط صادرشده باید چه
کنم خودشان قبول کردن که واشتباه کردن به کجا بایدشکایت کنم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
یک نفر میخواد براش فیش حقوقی بزارم باید بابتش چقدر پول بگیرم جرمش زیاد سنگین نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
فیش حقوقی جریانش چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۴:۳۵ ۱۲ تير ۱۳۹۶
من متهم بودم و یک وثیقه ۱۵۰ میلیونی گرو گذاشتم حالا فردا دادگاه اخرمه برای دفاع از خود ایافردا میتونن منو بازداشت کنن یا نه
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۴:۳۵ ۱۲ تير ۱۳۹۶
من متهم بودم و یک وثیقه ۱۵۰ میلیونی گرو گذاشتم حالا فردا دادگاه اخرمه برای دفاع از خود ایافردا میتونن منو بازداشت کنن یا نه
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۴:۳۵ ۱۲ تير ۱۳۹۶
من متهم بودم و یک وثیقه ۱۵۰ میلیونی گرو گذاشتم حالا فردا دادگاه اخرمه برای دفاع از خود ایافردا میتونن منو بازداشت کنن یا نه
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۴:۳۵ ۱۲ تير ۱۳۹۶
من متهم بودم و یک وثیقه ۱۵۰ میلیونی گرو گذاشتم حالا فردا دادگاه اخرمه برای دفاع از خود ایافردا میتونن منو بازداشت کنن یا نه
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۴:۳۵ ۱۲ تير ۱۳۹۶
من متهم بودم و یک وثیقه ۱۵۰ میلیونی گرو گذاشتم حالا فردا دادگاه اخرمه برای دفاع از خود ایافردا میتونن منو بازداشت کنن یا نه
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۴:۳۵ ۱۲ تير ۱۳۹۶
من متهم بودم و یک وثیقه ۱۵۰ میلیونی گرو گذاشتم حالا فردا دادگاه اخرمه برای دفاع از خود ایافردا میتونن منو بازداشت کنن یا نه
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۴:۳۵ ۱۲ تير ۱۳۹۶
من متهم بودم و یک وثیقه ۱۵۰ میلیونی گرو گذاشتم حالا فردا دادگاه اخرمه برای دفاع از خود ایافردا میتونن منو بازداشت کنن یا نه
Iran (Islamic Republic of)
سدا شاه نظریان
۱۰:۱۹ ۰۸ تير ۱۳۹۶
با سلام و خسته نباشید. حدود 4 سال پیش شخصی برای پسرم سند خانه به وثیقه کذاشت و ایشان آزاد شدند. هم اکنون دادگاه ایشان را احضار کرده و شنبه باید برای اجرای حکم خودشون را معرفی کنند. وثیقه گذار چگونه و از کجا می توانند وثیقه را آزاد کنند؟ لطفا اسم و سوال و جواب ممحرمانه باشد. متشکرم
۱۲
آخرین اخبار