تولید نرم افزار چندرسانه ای درباره سیره و اندیشه شهید مهدی رجب بیگی‎

نرم افزار چندرسانه ای درباره سیره و اندیشه شهید مهدی رجب بیگی‎ تولید و عرضه شد.

به گزارش خبرنگار وبگردی باشگاه خبرنگاران، این نرم افزار شامل دست نوشته های باقی مانده از شهید رجب بیگی(حدود 350 صفحه) شامل مقاله، تحلیلهای سیاسی ، شعر ، طنز و ... است که برخی از آنها با نام مستعار « م.فنی » در برخی نشریات روزهای اول انقلاب به چاپ رسیده است. به جز تصویر این دست نوشته ها نسخه رایانه ای و قابل چاپ و درج در نشریات آن ها نیز در دسترس کاربران خواهد بود.

دو فیلم مستند از زندگی شهید رجب بیگی و یک مستند درباره شهدای لانه جاسوسی یز در این نرم افزار گنجانده شده است.

پرونده ویژه تسخیر لانه جاسوسی شامل اسناد کشف شده از سفارت آمریکا و نیز یک فیلم کمتر منتشر شده از سخنرانی شهید رجب بیگی به عنوان سخنگوی دانشجویان پیرو خط امام در بین خطبه های نماز جمعه از بخش های جذاب این نرم افزار است.

در این نرم افزار تمامی فیلمهای موجود از ایشان موجود است که عمده آنها برای اولین بار منتشر شده اند. از جمله فیلم های این نرم افزار شعرخوانی های ایشان در مقابل لانه جاسوسی است.

شهید مهدی رجب بیگی در سال ۱۳۳۶ در شهر دامغان به دنیا آمد. دوران کودکی و نوجوانی را همراه خانواده اش در تهران سپری کرد. زندگی در محله های فقیر نشین تهران، طعم فقر و محرومیت را از همان آغاز نوجوانی به وی چشاند.


شهید رجب بیگی در سال ۱۳۵۴ وارد دانشکده فنی دانشگاه تهران شد و در رشته مهندسی راه و ساختمان به تحصیل مشغول شد. وی از همان اوائل ورود به دانشگاه، همراه با دیگر برادران مسلمان خود به فعالیتهای صنفی-سیاسی روی آورد. استعداد زیادش او را در درس نیز بسیار موفق ساخته بود. در اواخر سال اول از طرف دانشجویان به عضویت شورای دانشجویی دانشکده انتخاب شد و این مسئولیت را تا سال ۱۳۵۸ و آغاز انقلاب فرهنگی ادامه داد.

 

این دانشجوی مسلمان پیرو خط امام که با قلمش توانست تاثیر جدی در مبارزات سال های ابتدایی انقلاب داشته باشد، در 5 مهر سال 1360زمانی که منافقین با اسلحه به مردم و پاسداران حمله‎ور شدند، شهید رجب بیگی برای مبارزه با آنها، با موتوری بدون نمره و با مجوزی که از سپاه دریافت کرده بود، اسلحه ای را از خانه برداشت و برای کمک به مردم و مبارزه با منافقان راهی خیابان ها شد که در درگیری ها با 7 گلوله به شهادت رسید.

برای دسترسی به این نرم افزار که به همت موسسه نرم افزاری ارمان و بسیج شهرداری تهران تهیه شده است، می توان با شماره تلفنهای 02188593675 و یا 05117272600 تماس گرفت./ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار