اروميه/

برگزاری اجلاس جاده ابریشم در تبریز

دبیر کمیته همکاری‌های اقتصادی شمال ‌غرب کشور گفت: سال آینده در تبریز اجلاس جاده ابریشم با هدف توسعه اقتصادی در سطح گسترده برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛صادق نجفی ديروز در جلسه کمیته همکاری‌های اقتصادی استان‌های شمال غرب کشور که در سالن شهید عطایی استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: برای برگزاری هر چه بهتر این اجلاس باید نمایندگان استان‌های شمال غرب کشور مشارکت حداکثری از خود نشان دهند چرا که در این اجلاس توانمندی‌ها و قابلیت‌های کارخانه‌ها، تولیدی‌ها و صنعت خود به جهانیان نشان خواهیم داد.
وی تصریح کرد: در این راستا برنامه‌های متعددی می‌توانیم اجرا کنیم زیرا در این اجلاس تلاش خواهیم کرد توانمندی خود به رخ جهانیان بکشیم پس باید مسئولان استان‌های شمال‌غرب کشور در راستای برگزاری هر چه بهتر این اجلاس تلاش کنند و پیشنهادات و راهکارهای خود به دبیرخانه اجلاس ارائه دهند.
این مسئول همدلی مسئولان استانی در زمینه تحقق برنامه‌های اقتصادی موثر دانست و گفت: در حال حاضر مسئولان ارشد استان‌های شمال‌غرب کشور و مسئولان دستگاه‌های مختلف در این مسائل حضور خوبی دارند از این رو هم‌افزایی میان استان‌های شمال‌غرب کشور موجب دستیابی به موفقیت‌های بزرگ شده است.
نجفی ادامه داد: در 9 ماهه سال جاری نمایشگاه‌های متعددی در ترکیه، عراق، ارمنستان و گرجستان برگزار شده است به طوری که بعد از انجام ارزیابی‌ و بررسی‌های مورد نیاز این نتیجه به دست آمد کیفیت برگزاری نمایشگاه خوب بود و رضایت مراجعان مختلف آن جلب شده است.
وی لازمه توسعه همکاری اقتصادی استان‌های شمال غرب کشور فراهم کردن زیرساخت‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: برای رسیدن به حد مطلوب پروژه‌های مختلفی اعم از راه، حمل و نقل همچنین در سایر زمینه‌ها توسط مسئولان باید طراحی و برای تصویب به مراجع بالا ارسال شود تا با اجرای این قبیل پروژه‌ها بسترهای مورد نیاز برای توسعه همکاری‌ فراهم شود.
نجفی به تدوین بانک اطلاعات استان‌های شمال غرب کشور اشاره کرد و اظهار داشت: کارشناسان و مسئولان تدوین این بانک در راستای گردآوری نیازها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های چهار استان اهتمام کرده‌اند به طوری که خروجی این مطالعات برای هر چهار استان در امور اقتصادی و تجاری به طور قطع قابل استفاده خواهد بود.
این مسئول بیان کرد: کارشناسان اقدامات مطالعاتی در ارتباط با موانع توسعه و راه‌کارهای عبور از این موانع آغاز کرده‌اند همچنین مطالعه موضوع تحریم و چگونگی کاهش آثار آن بر فعالیت‌های تجاری و صنعتی در دستور کار قرار داده‌اند انتظار می‌رود خروجی آن مطلوب و قابل استفاده برای چهار استان باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.