صمدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

نقش پررنگ رسانه ملي در فرهنگ‌سازي و کاهش اعمال مجرمانه

يک حقوقدان گفت: استفاده از جاذبه‌هاي بصري، نمايش فيلم و سريال‌هاي مختلف با مضامين اجتماعي و حقوقي تاثير بسياري در كاهش جرائم دارد و بر اين اساس صدا وسيما با توجه به ظرفيت‌هاي موجود نقش پررنگي در افزايش اطلاعات حقوقي آحاد جامعه ايفا مي‌كند.

"محمدحسين‌ صمدي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به افزايش مراجعان نزاع به مراکز پزشکي قانوني اظهار داشت: از کل مراجعان به پزشکي قانوني، نزاع و درگيري بين افراد، رقم بالايي را به خود اختصاص داده، بنابراين دستگاه قضا و ساير مسئولان کشور بايد اهتمام بيشتري در کاهش اين قبيل جرائم به خرج دهند.

وي ادامه داد: مهمترين راه‌کار به منظور کاهش مراجعان نزاع به پزشکي قانوني اتخاذ سياست‌‌هايي در راستاي فرهنگ‌سازي در اين زمينه است.

صمدي افزود: بايد در امر آموزش و آگاهي به افراد جامعه گام‌هاي اساسي برداشته شود، تا نهادينه کردن الگوهاي درست از دوران کودکي در خانواده‌ها به عنوان يکي از پيش‌شرط‌هاي جامعه‌پذيري و دوري از اعمال مجرمانه لحاظ شود.

وي با اشاره به نقش رسانه‌ ملي در کاهش جرائمي چون نزاع و درگيري، تصريح کرد: استفاده از جاذبه‌هاي بصري و نمايش فيلم و سريال‌هاي مختلف با مضامين اجتماعي و حقوقي نقش موثري در زمينه كاهش جرائم دارد و بر اين اساس صدا وسيما با توجه به ظرفيت‌هاي موجود نقش پررنگي در افزايش اطلاعات حقوقي آحاد جامعه ايفا مي‌كند.

اين حقوقدان در پايان گفت: کاهش نزاع و درگيري و ورود پرونده‌هايي از اين دست به دادگاه‌ها، نيازمند يک کار مستمر و برنامه‌ريزي درازمدت در اين زمينه است، چرا که در کوتاه‌مدت نمي‌توان فرهنگ و الگوهاي درست چگونگي برخورد با افراد جامعه را به يک کشور غالب کرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار