هشدار پليس به شهروندان؛

همراه داشتن بیسیم نشانه کافی برای پلیس بودن نیست

رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: ماموران برای ورود به مکانهای خصوصی همانند خانه های شخصی و منزل باید علاوه بر ارایه کارت شناسایی حکم قضائی داشته باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سرهنگ عباسعلی محمدیان روز یکشنبه در حاشیه نشست خبری در خصوص انهدام باند بزرگ زورگیری، اخاذی و سرقت مسلحانه پایتخت با هشدار نسبت به فعالیت مجرمان در لباس پلیس اظهار داشت: مردم نباید هر فردی را که شی شبیه بیسیم یا خود بیسیم را در اختیار دارد را به عنوان مامور بپذیرند و باید از او حکم ماموریت و کارت شناسایی درخواست کنند. هر کسی صرف داشتن اسلحه و نشان داد آن مامور نیست و حتماً باید دارای کارت شناسایی معتبر باشد.
 
به گفته وی، کارت های شناسایی ماموران پلیس دارای مهر معتبر و اغلب طلاکوب هستند و در پشت کارت نیز اعتبار آن مشخص شده است. همشهریان از ماموران عملیات کارت شناسایی را درخواست کنند و حتماً اسم و مشخصات فرد را به خاطر بسپرند. ضمن اینکه اگر کارت ماموری بدون اعتبار است به این موضوع شک کنند و بلافاصله با پلیس 110 تماس بگیرند.
 
رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه پلیس برای ورود به مکان های عمومی همانند فروشگاهها علاوه بر کارت باید حکم ماموریت نشان دهد افزود: ماموران اگر می خواهند برای ماموریتی به حریم خصوصی افراد از جمله منزل واردشوند علاوه بر کارت شناسایی باید حکم مرجع قضائی را همراه داشته باشند. اگر شهروندان به ماموری مشکوک شدند می تواند بلافاصله با پلیس 110تماس بگیرند، آدرس محل مورد نظر را اعلام و بگویند آن مامور خودش را از کدام یگان معرفی کرده است. بلافاصله در مکانی که در کنار پلیس 110 وجود دارد ماموریت بررسی و در صورت صحت موضوع به شهروندان اطلاع داده می شود. ضمن این که شهروندان می توانند در تماس با پلیس 110 این موضوعات را اعلام کنند که بلافاصله گشت های این پلیس در محل حاضر و اقدام به بررسی کارت شناسایی ماموران می کنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار