رئیس دانشگاه امیر کبیر خیر داد؛

"آت ست" به فضا می‌پیوندد

دکتر رهایی گفت: "دانشگاه امیر کبیر" موفق به انجام 16 طرح کلان ملی برای رفع نیازهای کشور شده است.

دکتر رهایی رئیس دانشگاه امیر کبیر در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران از پرتاب ماهواره امیر کبیر خبر داد و گفت: بعد از ساخت نمونه مهندسی، ساخت نمونه پروازی آن تکمیل شده است و تست‌های مربوط به آن انجام گرفته است.
 
وی افزود: تست‌های محدودی در حال انجام است و همزمان با آماده سازی دستگاه پرتاب کننده طبق وعده قائم مقام سازمان فضایی این ماهواره در نوبت پرتاب قرار می‌گیرد.
 
رهایی در خصوص قابلیت‌های ماهواره اظهار داشت: این ماهواره به طور عمده با ماموریت مطالعات جغرافیایی در زمینه مسائل آب، خشکسالی، مباحث مربوط به زمین لرزه و حوادث طبیعی طراحی شده است و امیدواریم با پرتاب آن خدمات ارزنده ای برای کشور داشته باشیم.
 
ریاست دانشگاه امیر کبیر خاطرنشان کرد: با سازمان فضایی هماهنگ کرده ایم که حتی المقدور پرتاب این ماهواره در سال جاری صورت بگیرد.
 
وی در ارتباط با نام این ماهواره افزود: نام ماهواره آت ست خواهد بود که در واقع ماهواره امیر کبیر است.
 
رهایی اولین مژده علمی دانشگاه امیر کبیر را این گونه اعلام کرد: انجام 16 طرح کلان ملی که نیازهای بزرگی از کشور را برآورده می‌کند.
 
وی در ادامه گفت: طراحی و ساخت هواپیمایی 150 نفر شبکه کلی اطلاعات کشور ساخت سفینه‌های حامل موجود زنده، منظومه ماهواره‌های سطح کشور و طرح‌هایی که هر یک جایگاه ویژه‌ای در انجام نیازهای کشور دارد.
 
وی در پایان تصریح کرد: فازهای مطالعات اولیه این طرح‌ها به پایان رسیده است و حتی یکی آن‌ها در مرحله طراحی و ساخت قرار دارد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
آشنا
۱۸:۲۳ ۰۱ آبان ۱۳۹۲
به امید زندگی بهتر
آخرین اخبار