آمریکا مکالمات تلفنی ۳۵ نفر از سران کشورهای دنیا را شنود می‌کرد

جدیدترین اسناد افشا شده نشان می‌دهند که مقامات آمریکایی مکالمات حداقل ۳۵ نفر از سران دولت کشورهای مختلف جهان را استراق سمع می‌کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، گاردین نوشت: جدیدترین اسناد منتشر شده توسط ادوارد اسنودن نشان می‌دهند که آژانس امنیت ملی آمریکا با دسترسی به شماره‌های تماس 35 نفر از سران کشورهای جهان با کمک فردی در یکی از وزارت‌های دولت آمریکا، به استراق سمع آنها پرداخته است.

سند محرمانه منتشر شده نشان می‌دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا از مقامات ارشد در سازمان‌های "مشتری" به مانند کاخ سفید، وزارت خارجه و همچنین پنتاگون درخواست کرده تا بدین ترتیب این سازمان بتواند شماره تلفن‌های سیاستمداران ارشد خارجی را به لیست سیستم استراق‌سمع‌ اضافه کند.

در این سند اعلام شده که یکی از مقامات آمریکایی بیش از 200 شماره، شامل شماره تلفن‌های 35 نفر اسران کشورهای جهان را به آژانس امنیت ملی آمریکا ارائه کرده است.

این افشاگری می‌تواند تنش‌های بین آمریکا و متحدانش را که پس از اظهارات اخیر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، درباره استراق سمع مکالماتش توسط مقامات آمریکایی بوجود آمده است، به اوج برساند.

این سند آژانس امنیت ملی آمریکا که توسط گاردین منتشر شده است نشان می‌دهد مورد مرکل تنها جاسوسی آمریکایی‌ها از سران کشورها نبوده و آنها تماس‌های تلفنی رهبران دنیا را به صورت مداوم استراق سمع می‌کنند و حتی از سایر مقامات آمریکایی نیز درخواست یاری می‌کنند.

سند مذکور که تاریخ اکتبر 2006 را دارد کارکنان "مدیریت اطلاعات سیگنال‌ها" در این سازمان را خطاب قرار داده و عنوان آن نیز "مشتریان می‌توانند به مدیریت اطلاعات سیگنال‌ها در دستیابی به شماره تلفن‌های قابل هدف‌گیری دست یابند" بود.

منبع: تسنیم
برچسب ها: وبگردی ، آمریکا ، شنود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار