برپایی کارگاه آموزشی پژوهش های محله ای به میزبانی منطقه 10

قائم مقام منطقه 10 از برپایی کارگاه آموزشی پژوهش های محله ای به میزبانی اداره مطالعات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 10 و تحقق سند توسعه محلات و پژوهش های محلی در این منطقه خبر داد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رضا عباسی قائم مقام منطقه 10 ضمن اعلام این خبر با بیان این که محله محوری و جلب مشارکت شهروندان در اداره هر چه بهتر شهر یکی از رویکرد های مهم شهرداری تهران در چند ساله اخیر بوده است گفت : این طرح بر اساس دستوالعمل ابلاغی از سوی شهرداری تهران و با هدف شناخت شکل گیری و ارتقای مطالعات و پژوهش های محلی و نقش آن در تصمیم سازی فعالیت ها و برنامه های مدیریت محله در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی با برنامه ریزی های انجام شده در حال اجراست و تحقق آن می تواند علاوه بر هویت بخشی به برنامه های اجتماعی و فرهنگی در سطح محلات، موجب پیوند و سازگاری مؤلفه های مربوط به سیاست گذاری و برنامه ریزی های اجرایی شود.
 
 وی ادامه داد: تدوین پژوهش پیشنهادی محلات در سال 91 بر اساس swot انجام پذیرفت و در سال جاری نیز طبق اولویت به بررسی یکی از مشکلات محله با ارائه راهکارها و پیشنهادات می پردازد .
 
عباسی با بیان این که کارگاه آموزشی پژوهش های محله ای با رویکرد آشنایی محققان با نحوه نگارش هر چه بهتر پروژه های مطالعاتی و محلی و ارتقا کمی و کیفی مقالات برگزار شد گفت : کارگاه آموزشی سند پژوهش پیشنهادی محله برای پژوهشگران مناطق 9،2،10،11،17،18 با حضور استاتید دانشگاه، مدیر اداره پژوهش های محلی شهرداری تهران، مدیران اداره مطالعات مناطق، کارشناسان اداره کل مطالعات و دیگر پژوهشگران در سالن اجتماعات ساختمان شهید غنی پور برگزار شد.
 
به گفته قائم مقام منطقه از مهمترین محورهای پژوهشی می توان به بافت فرسوده در محله بریانک ، ایجاد پارکینگ های طبقاتی در محله سلیمانی –تیموری، مشکلات احداث سرای محله در هاشمی  و ... اشاره کرد . /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار