شیراز/

اختصاص اعتبار به بررسی علت خشک شدن دریاچه های فارس

رئیس گروه محیط زیست آب منطقه ای فارس گفت: اعتباراتی باید برای مطالعه پیرامون خشک شدن دریاچه های استان فارس اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، احمدرضا عیسایی با اشاره به اهمیت خشک شدن دریاچه بختگان و دیگر دریاچه های مهم استان گفت: متاسفانه آنگونه که باید به خشک شدن دریاچه های استان توجه نمی شود در صورتیکه اهمیت برخی از دریاچه های استان کمتر از ارومیه نیست.

وی به گوشه ای از مشکلات دریاچه بختگان اشاره کرد و افزود: این دریاچه دومین دریاچه بزرگ ایران است و اهمیت زیادی در اقلیم منطقه دارد.

رئیس گروه محیط زیست آب منطقه ای فارس ادامه داد: به عنوان نمونه در دریاچه ارومیه به دلیل املاح زیادی که دارد هیچکس غرق نمی شود اما دریاچه بختگان اینگونه نیست.

وی با اشاره به اینکه خشک شدن دریاچه بختگان در از بین رفتن انجیرستانهای استهبان موثر است، گفت: در این خصوص با توجه به مشکلاتی که خشک شدن این دریاچه در استان به وجود آورده ضروری است که اعتباراتی برای انجام مطالعه در نظر گرفته شود.

عیسایی با بیان اینکه باید در کنواسیونهای بین المللی اعتباراتی برای برون رفت دریاچه های استان از این وضعیت دیده شود، ادامه داد: متاسفانه خشک شدن دریاچه بختگان در استان مشکلاتی به به همراه داشته به گونه ای که این منطقه به شوره زار تبدیل شده است.

رئیس گروه محیط زیست آب منطقه ای فارس افزود: با توجه به وجود نمک در کف دریاچه بختگان، احتمال پیشرفت کویر در این منطقه وجود دارد که باید هرچه سریعتر تدابیری اتخاذ شود./ب

برچسب ها: اختصاص ، اعتبار ، دریاچه ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.