اسداللهی در موافقت با فانی مطرح کرد

برنامه‌ریزی برای تامین منابع انسانی مناطق محروم در برنامه‌های وزیر پیشنهادی

دبیر اول کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات گفت: ایرادات حسین طلا از برنامه‌های آقای فانی به گذشتگان برمی‌گردد و امیدواریم که وی به ساماندهی برنامه‌های آموزش و پرورش بپردازد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، غلامرضا اسداللهی نماینده مردم تربت جام و تایباد در جلسه علنی امروز یکشنبه 5 آبان در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: آقای فانی به عنوان فردی متدین و با تجربه که بیشترین وقت خود را در این عرصه گذرانده شناخته شده است.

وی افزود: بسیاری از صاحبنظران آموزش و پرورش را به عنوان بزرگترین فصل مشترک مجلس و دولت معرفی می‌کنند و امیدواریم که دو قوه مقننه و مجریه با حمایت از آقای فانی بخش تربیتی این نهاد بزرگ پرورشی را تقویت کنند تا وی بتوانند رسالت خود را در پرورش نسل آینده و تامین نیروی انسانی ایفا کند.

نماینده مردم تربت جام تصریح کرد: فعالیت آقای فانی از سال 1349 در آموزش و پرورش به صورت ممتد و مستمر با کسب مدارج علمی بالا در این وزارتخانه مسئله حائز اهمیت است که متاسفانه در برخی از دولت‌ها به دلیل حفظ منافع خطی و جناحی خود افراد بزرگی هم چون فانی را کنار گذاشته و این نهاد بزرگ از حضور چنین افرادی بی‌بهره مانده است لذا باید در این خصوص چاره‌ای اندیشید.

اسداللهی در پاسخ به اظهارات حسین طلا از مخالفین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: بیشتر صحبت‌های آقای طلا ایراد بود که به قبل از این دوران بازمی‌گردد و در این خصوص باید گذشتگان پاسخگو باشند چرا که معاونت مجلس اکثر برنامه‌های این وزیر پیشنهادی را منطبق با اسناد بالادستی و برنامه پنجم توسعه در افق سند چشم انداز 1404دانسته‌اند.

وی ادامه داد: جمع 4 برنامه پیشنهادی دولت منطبق با سند 1404 است و به نوعی تطابق و هم سویی با اسناد بالادستی در برنامه‌ها مشاهده می‌شود.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در واکنش به بخش دیگری از سخنان حسین طلا درباره برنامه‌های فانی برای سیستم ارزیابی در این نهاد بزرگ آموزشی گفت: در مدت 70 روز اخیر فانی به عنوان سرپرست با برنامه‌های آموزش و پرورش در ارتباط بود و در شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان مسئول کمیته تنظیم این برنامه جزیی از برنامه ریزان بود و قطعا در خصوص سیستم ارزیابی برنامه‌های خاص خود را دارد که منتهی احتیاج به ساماندهی دارد.

وی اضافه کرد: آقای فانی در بحث مهارت‌های آموزش و پرورش و برنامه‌های مربوط به تخصص مهارت فنی و حرفه‌ای با اعلام برنامه‌های خود بر اجرای چنین برنامه‌ای متناسب با نیاز دانش آموزان در کشور تاکید کرده که البته اجرای چنین مسئله‌ای نیازمند بودجه بسیار وسیعی است.

اسداللهی گفت: افزایش سهم آموزش از بودجه عمومی کشور، ایجاد تنوع در منابع، طراحی سازو کار حقوقی و استفاده از معافیت‌های مالیاتی از دیگر برنامه‌هایی است که مورد تاکید آقای فانی قرار گرفته و امیدواریم با حمایت و پشتیبانی دولت و مجلس و در اختیار دادن این امکانات برای این نهاد آموزشی بتوانیم گام‌های موثری برداریم.

دبیر اول کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با اشاره به بحث منابع انسانی در برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: ایراداتی که به آقای حسین طلا به عنوان مخالف از این وزیر پیشنهادی از خود ارائه داد بیشتر به مسئولین در گذشته برمی‌گردد و ما از آقای فانی این انتظار را داریم که وی به ساماندهی موثری در این زمینه بپردازد.

اسداللهی با اشاره به تاکیدات آقای فانی مبنی برایجاد انگیزه و معلمین و منابع انسانی در آموزش و پرورش گفت: توجه به این دو مقوله بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد چرا که معلمین به عنوان بزرگترین تاثیرگذاران اندیشه در شرایط کنونی در تنگنا قرار دارند و متاسفانه در بسیاری از مناطق دور دست فاقد انگیزه‌های لازم هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با برنامه‌های آقای فانی در باب تامین نیروی انسانی در مناطق محروم و ایجاد انگیزه در میان معلمان که به عنوان مشکلات اساسی ما در این بخش مطرح است برنامه‌های را اندیشیده تا بتواند در این مسیر گام‌های اساسی بردارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، آموزش ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار