خان‌محمدی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات:

فصل‌الخطاب بودن قانون و توجه به رشد معنوی از اولویت‌ برنامه‌های فرجی داناست

نماینده مردم زنجان و ابهر گفت: برخی از ابزارهای موجود در ایجاد زمینه‌های بنیادی تاثیر گذار هستند و فصل‌الخطاب قرار دادن قانون، توجه به رشد معنوی از جمله الویت‌های مهمی است که در برنامه های وزیر پیشنهادی وزارت علوم تحقیقات و فناوری مشاهده می‌شود .

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا خان‌محمدی نماینده مردم ابهر، زنجان، خرمدره در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم،تحقیقات و فناوری در صحن علنی صبح امروز مجلس اظهار داشت : آقای رضا فرجی‌دانا به  عنوان فردی متدین عالمی بزرگ و استاد دانشگاهی که از سلامت نفس و توانایی زیادی برخوردار است، وی فردی شناخته شده و مدیریت درخشان وی در پردیس دانشگاه تهران بر کسی پوشیده نیست.
 
وی با بیان اینکه دانشگاه محلی برای شکوفایی است، گفت: برخی از ابزارهای موجود در ایجاد زمینه‌های بنیادی تاثیر گذار هستند و فصل‌الخطاب قرار دادن قانون، توجه به رشد معنوی از جمله الویت‌های مهمی است که در برنامه های وزیر پیشنهادی وزارت علوم تحقیقات و فناوری مشاهده می‌شود .
 
نماینده مردم ابهر و زنجان در پاسخ به مخالفت آقای هروی مبنی بر اینکه تخصص فرجی دانا در رشته علوم انسانی نیست خاطر نشان کرد: اگر در رشته تخصصی انسانی فردی را به عنوان وزیر در وزارت خانه علوم تحقیقات و فناوری انتخاب می‌کردیم یقینا در جاهای دیگر شاهد خلع می‌شدیم چرا که در این میان 20 درصد فرد مهم است و 80 درصد باید در جهت بستری مناسب در مدیریتی برتر  توانایی وجود داشته باشد.

نائب رئیس دوم کمیسیون صنابع و معادن در پاسخ  دوباره به سخنران آقای هروی مبنی بر اینکه آقای فرجی دانا کتابی از خود ندارد گفت: یکی از فعالیت یک استاد انتشار کتاب است این در حالی است که وزیر پیشنهادی وزارت علوم  تحقیقات و فناوری دارای پنجاه مقاله علمی مختلف در رشته تخصصی برق است که نباید تجربه و سابقه وی را در این میان نادیده انگاشت.
 
وی افزود: در برنامه‌های ذکر شده از سوی فرجی دانا میزان سهم پژوهش هم به خوبی ذکر شده و البته در این میان باید به حرمت نهادن به مالکیت قبل به عنوان مسئله ی مهم در دانشگاه ها، رشد توام معنوی و علمی، اعتقاد به آموزش به عنوان وسیله کاربردی و سرمایه ‌ای، ارتقای وضع رفاهی دانشگاه‌ها، توجه به توسعه پایدار، هدفمند کردن توسعه آموزش عالی، توسعه هماهنگ میان رشته‌ها‌، کمک به ارتقای علوم و فناوری‌، ارتقای مقام علمی دانشگاه‌ها به رتبه صد طی چهار سال و توجه به تحصیل ایثارگران اشاره داشت.
 
 خان محمدی ادامه داد: برخی از مسائلی که مورد تذکر نمایندگان در مخالفت از آقای فرجی دانا ذکر می‌شود مربوط به اصل برنامه نیست بلکه چنین مباحثی در آئین نامه‌های مربوطه از سوی یک وزیر باید ابلاغ شود .
 
نماینده مردم زنجان و ابهر  با بیان اینکه کمیسیون  آموزش  مجلس موافقت خود را از طریق متنی تصدی پست وزارت علوم تحقیقات  و فناوری به فرجی دانا اعلام کرده است  خاطر نشان کرد:  استفاده از فرصت‌های منطقه‌ای ، بازنگیری متون درسی به عنوان یکی از مشکلات جدی در عرصه علمی و هدفمند کردن توسعه علمی متناسب با نیاز جامعه از برنامه‌های کاربردی است که به چشم می‌خورد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: وزرات ، کشور ، تحقیقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار