مشهد/

استفاده از ظرفیت مبادی مرزی جهت توسعه ی صادرات غیرنفتی استان

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی خواستار هماهنگی تمامی دستگاه های متولی امور مرز با گمرک در راستای توسعه ی صادرات غیرنفتی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،رضا جمشیدی در جلسه ی شورای ساماندهی مبادی مرزی استان اظهار داشت: این استان به دلیل قرار گرفتن در شاهراه های ارتباطی بین المللی و وجود چهار گمرک و دو بازارچه ی مرزی فعال از جایگاه ویژه ای در حوزه ی صادرات و ترانزیت کالا برخوردار است.

وی با بیان اینکه هم اکنون روزانه بالغ بر 200 کامیون از گمرکات سرخس و لطف آباد و هشت کامیون از گمرک باجگیران خارج می شوند، افزود: باید از این ظرفیت در راستای رونق صادرات و توسعه ی اقتصاد استان استفاده کرد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی از دستگاه های اجرایی مرتبط از جمله گمرک، شرکت پخش فراورده های نفتی، سازمان حمل و نقل و پایانه ها و مدیریت بازارچه های مرزی خواست تا در راستای تسریع در روند صادرات و ترخیص کامیون های ترانزیت اقدام نمایند.

جمشیدی همچنین شرکت پخش فرآورده های نفتی استان را مکلف کرد تا نسبت به کنترل سوخت روزانه حداقل 200 کامیون حامل کالا در مرز سرخس را کنترل نموده تا از حداکثر ظرفیت خروج مرز استفاده شود.

گفتنی ست موضوع احداث قرنطینه ی انسانی و احداث مرکز بهداشتی مرزی در منطقه ویژه ی دوغارون از جمله مباحثی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

برچسب ها: استفاده ، ظرفیت ، مرزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.