تبریز/

نصب دستگاه ضدتگرگ در مناطق مستعد باغداری آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از آمادگی این سازمان برای راه‌اندازی و نصب دستگاه ضدتگرگ در مناطق مستعد باغداری با مشارکت و پرداخت 50 درصد هزینه این دستگاه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان در جمع کشاورزان شهرستان اهر اظهار کرد: نخستین دستگاه ضدتگرگ به صورت پایلوت در منطقه ورگهان اهر از سوی سازمان جهادکشاورزی نصب شده که خوشبختانه عملکرد مثبت این دستگاه موجب استقبال کشاورزان و باغداران شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان اهر به علت سرمایه‌گذاری قابل توجه در زمین‌های کشاورزی پایاب سد ستارخان اهر و تجهیز زمین‌های کشاورزی و باغی به سیستم آبیاری قطره‌‌ای شاهد توسعه قابل توجه باغات میوه در این شهرستان هستیم که در این زمینه پنج واحد سردخانه با 25 تن ظرفیت راه‌اندازی شده و به زودی بزرگ‌ترین واحد سردخانه 10 هزار تنی با امکانات و تجهیزات جانبی نیز توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری می رسد.

 رئيس سازمان جهادکشاورزي استان با اشاره به ظرفیت بالای منطقه در بخش کشاورزی و باغی افزود: سازمان جهادکشاورزی از تمام سرمایه‌گذاران برای ایجاد صنایع جنبی میوه و لبنیات و سایر فرآورده‌هایی که دارای توجیه اقتصادی و فنی در منطقه باشد با ارائه تسهیلات حمایت می‌کند.

 

برچسب ها: نصب ، دستگاه ، ضدتگرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.