آفریقای جنوبی رژيم صهيونيستي را تحريم مي‌کند

وزیر امور روابط بین‌الملل آفریقای جنوبی در سخنانی بر کاهش روابط این کشور با اسرائیل در پی مذاکره با مقامات فلسطین تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارانوت"، "نکوانا ماشابانه" در یک کنفرانس اقتصادی در کیپ‌تاون با اشاره به اینکه آفریقای جنوبی با مقامات فلسطین درباره کاهش سطح روابط با رژیم صهیونیستی به توافق رسیده است، گفت: مسئله فلسطین مسئله ماست. من آخرین باری که نقشه فلسطین را دیدم بسیار تاسف خوردم و نتوانستم به راحتی بخوابم. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه این به معنای قطع کامل روابط با اسرائیل نیست خاطرنشان کرد: وزرای کابینه دولت برای ابراز همدردی با مردم فلسطین توافق کرده‌اند که از سفر به اسرائیل خودداری کنند و روابط در سطح مقامات عالی‌رتبه را با این رژیم تعدیل کنند. این وضعیت تا زمانی که رفتار اسرائیل تغییر نکند، ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به این که مقامات فلسطین از آفریقای جنوبی درخواستی درباره قطع کامل روابط با اسرائیل نداشته‌اند، افزود: فلسطینیان تنها از ما خواسته‌اند با اسرائیل تعامل نداشته باشیم و به همین دلیل وزرای دولت تا اطلاع ثانوی به اسرائیل سفر نخواهند کرد.

ماشابانه در بخش دیگری از اظهاراتش به حمایت جامعه یهودیان آفریقای جنوبی از این تصمیم اشاره و تصریح کرد: آنان از دلیل این تصمیم ما خبر دارند. وضعیت فعلی فلسطین قلب مرا به درد آورده است.

در بخش پایانی این گزارش با اشاره به اینکه آفریقای جنوبی یکی از بزرگترین منتقدان سیاست‌های اسرائیل است، آمده است:  مقامات کیپ‌تاون با اقدام اسرائیل برای تداوم شهرک‌سازی‌ها مخالفت و از ادامه این سیاست به شدت انتقاد کرده‌اند.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار