ویژه نامه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی (شیطان)؛

بررسی تاریخی، سیاسی، حقوقی و ... شعار "مرگ بر آمریکا"

13 آبان در تاریخ ایران مهر و برچسب دوری جستن از آمریکا را بر پیشانی دارد تا از این جهت جهانیان خوی استکباری و تجاوزگرایانه آمریکا را بیشتر بشناسند، تسخیر لانه جاسوسی و پاسداشت این روز تاریخی یکی از وظایف جوانان انقلابی امروز است.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران تقویم‌ها ورق می‌خورد و برگ دیگری از حماسه آفرینی‌های ملت غیور جمهوری اسلامی ایران می‌شود.
 
تاریخ انقلاب این سرزمین شهیدپرور مملو از لحظات سرنوشت سازی است که هر روز آن برای مردم خاطره‌ای به یاد ماندنی و تداعی کننده شجاعت رادمردانی است که بی تکلف خدمت کردند.  
 
13 آبان
1342 ، روز تبعید امام خمینی(ره) در پی قیام مردمی 15 خرداد و اعلام مخالفت ایشان با قانون استعماری - آمریکایی - کاپیتالاسیون.
 
13 آبان 1357 ، شهادت جمعی از دانش آموزان و دانشجویان مقابل دانشگاه تهران و
 
13 آبان 1358 ، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره)
 
35 سال، یعنی بیش از نیم قرن از آن پیامدها می‌گذرد اما کماکان آثار داخلی و خارجی و نیز گستره ملی - بین المللی آن تداوم داشته و پابرجاست.  
 
13 آبان 57 ، نقطه عطف رابطه ایران پس از انقلاب با دولت آمریکا شد آن گونه که پاشنه آشیل آرایش سیاسی گروه‌های داخلی به حساب می آید.  
 
13 آبان در تاریخ ایران مهر و برچسب دوری جستن از آمریکا را بر پیشانی دارد تا از این جهت جهانیان خوی استکباری و تجاوزگرایانه آمریکا را بیشتر بشناسند و تسخیر لانه جاسوسی و پاسداشت این روز تاریخی یکی از وظایف جوانان انقلابی امروز است.  
 
"حضرت امام خمینی (ره)" رهبر کبیر انقلاب اسلامی در بخشی از بیانات خود می‌فرمایند: "به دولت‌هاي كشورهاي اسلامي هشدار مي‌دهم كه از اشتباهات گذشته دست بردارند. و با يكديگر دست برادري دهند و با خضوع در مقابل خداوند تعالي و اتكال به قدرت اسلام، دست ظالمانه جباران و غارتگران جهان‌خوار خصوصا آمريكا را از منطقه كوتاه كنند."

رهبر معظم انقلاب اسلامی "حضرت آیت‌الله خامنه‌ای" 13 مهرماه 92 در جمع دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران می فرمایند: "ما دولت امریکا را غیرقابل اعتماد، خودبرتربین، غیرمنطقی و عهد شکن می دانیم."
 
و امسال 13 آبان 1392 همزمان با آغاز ماه محرم و در آخرین روز از دهه استکبارستیزی، ملت ایران با بهره گیری از روحیه مقاومت برخواسته از فرهنگ "هیهات من الذله" نهضت عاشورا، در کنار حسین زمان خود بودن را بیش از پیش تمرین کرده و با سردادن شعار مرگ بر آمریکا دکترین استکبار ستیزی خود را به گوش جهانیان می‌رساند.

ویژه نامه پیش رو با نگاهی گذرا و رصد تاریخی سیاسی، حقوقی "شعار مرگ بر آمریکا" نگاهی اجمالی بر اظهارات و نقطه نظرات جمعی از سیاسیون دارند.

اخبار منتخب به شرح زیر است:

13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی/

** نگاهی گذرا بر اهم دیدگاه‌های سیاسی اخیر پیرامون سیزدهم آبان 1392

با توجه به نزدیکی یوم الله 13 آبان تلاش شد تا گوشه‌ای از اظهارات برخی بزرگان و چهره‌های سیاسی در باب شعار "مرگ بر آمریکا" و نیز پاسداشت این روز تاریخی گردآوری شده و منتشر شود.



13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی/

** کلهر: نژاد پرستی و تکبر از ریشه‌های اصلی تمدن غرب است/ اروپایی‌ها می‌گفتند سیاه پوست‌ها انسان نیستند!

مشاور رئیس‌جمهور در دولت‌های نهم و دهم با بیان اینکه اروپایی‌ها می‌گفتند سیاه پوست‌ها انسان نیستند، گفت: نژاد پرستی و تکبر از ریشه‌های اصلی تمدن غرب است.



13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی/

** حکایتی تاریخی از روابط پرفراز و نشیب دولت ایالات متحده با دیگر کشورها/ آمریکا با دوستان خود چه کرد!

نگاهی به رابطه آمریکا با کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکایی نشان می‌دهد که اين روابط بر اصل منافع ژئوپولتيك آمريكا حاكم بوده است. حکومت‌های دیکتاتوری همواره تحت حمایت‌های کاخ سفید بوده و این حمایت‌ها تا آخرین دقایق عمر این حکومت‌ها ادامه داشته و پس از آن نیز در صورت سقوط چنین حکومت‌هایی حمایت آمریکا در قالب جهت‌دهی به خيزش‌هاي مردمي انجام شده است.


13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی/

** سنجه‌های نگرشی به آمریکا در فرهنگ سیاسی مردم ایران تهیه شده است

پرونده جامعه شناختی از انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران با موضوع "استکبارستیزی" بخشی از "فرهنگ سیاسی" و "سرمایه اجتماعی" ایرانیان تهیه شده
كه در گزارش ذيل مورد ارزيابي قرار گرفته است.


13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی/

**‌  "مرگ بر آمريکا" شعار ملی که تبدیل به فریادی جهانی شد + فیلم و تصاویر

امروز ديگر شعار "مرگ بر آمريکا" محدود به مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست؛ اين بانگ استکبارستیز ايرانيان اکنون تبديل به شعاری جهانی شده که هر جا و هر مکان‌، دژخيم سلطه‌جويی پنجه‌های زياده‌خواهی خويش را برای غارت و چپاول عزت و سرمايه انسان‌های مظلوم و ستمديده گشوده باشد، نهيب آن رويای تجاوز و دست‌اندازی را به کابوسی بدل می‌سازد.



13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی/

** کریمی اصفهانی: جاسوسی‌ مهر تاییدی بر شعار "مرگ بر آمریکا" است

دبیرکل جامعه انجمن اسلامی اصناف و بازار گفت: امروزه آمریکا با حرکات، سکنات و جاسوسی‌های خود مهر تاییدی بر شعار "مرگ بر آمریکا" می‌زند و باید این شعار را با شدت بیشتری گفت.


13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی/

**‌ نگاهي بر تاريخ تحليلي روابط ايران و ایالات متحده

ايران و آمريكا از آغاز تا امروز، داستان مفصلي دارند كه بررسي ابعاد روابط بين آنان پندآموز است؛رابطه‌اي كه در بيشتر ايام يكسونگرانه و استعماري بوده است در اين گزارش به تحليل روابط ايران و آمريكا پرداختيم.


13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی/

** لاریجانی: 13 آبان حرکتی احساسی نیست/ ما به دنبال حمایت از مظلوم هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در روز 13 آبان مردم نسبت به آمریکا احساس تنفر می‌کنند بحث یک حرکت احساسی نیست یا اینکه ملت بخواهند در قبال آنها لج کنند، بلکه می‌خواهند این پیام را به دنیا برسانند که ما نسبت به ظالم حساسیم و وظیفه خود می‌دانیم که از مظلوم حمایت کنیم.


13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی/

** قاضی‌زاده: ملت ایران خواهان حفظ روز 13 آبان همراه با شعار "مرگ با آمریکا" هستند

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: انقلاب اسلامی شکل نگرفت مگر با ماهیت ضد استکباری خود و ملت ایران با آگاهی از این مسئله درصدد حفظ چنین روزی با شعار "مرگ بر آمریکا" برای همیشه هستند.



13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی/

** آمریکا تا ایران را از تمام شعارها و ایده‌هایش خالی نکند به ما امتیازی نمی‌دهد

دولتی‌ها هم در حرف و هم در عمل نشان داده­‌اند به این معتقدند که کلید حل مشکلات کشور را باید در خارج از مرزها و در تعامل با کدخدای جهانی به دست آورد؛ در این سوی میدان برخی دیگر که از ماهیت تمدن غرب شناختی ژرف‌تر دارند دائما تاکید می‌کنند کدخدا کلیدی به ما نخواهد داد و باید به ظرفیت‌های درونی خود متکی باشیم و کلید را در سرزمین خودمان بسازیم و به کار بریم.


13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی/

**‌کوچک زاده: استكبار در تهران هم شعبه دارد! / بدون مبارزه با ام‌الفساد امکان مبارزه با شیطان‌های داخلی وجود ندارد

نماينده مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه استكبار فقط اوباما نيست ، گفت: استكبار در تهران هم شعبه دارد، اما شعبه‌هاي تهران خيلي جدي گرفته نمي‌شود، در اين راستا ايادي آمريكا نبايد در ايران به پست و مقام برسند.


13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی/

 ** از حدیبیه تا نرمش قهرمانانه حسنی

به دنبال موافقت رهبر معظم انقلاب با اتخاذ رويكرد «نرمش قهرمانانه» در سياست خارجي نظام اسلامي پس از روي كارآمدن دولت جديد، تفاسير گوناگوني پيرامون چرايي در دستور كار قرارگرفتن اين استراتژي جديد در محافل خبري و تحليلي مطرح شده است.


13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی/


** شعار "مرگ بر آمریکا" شعار علیه مردم این کشور نیست/ باید با تامل و صبر منتظر اقدامات عملی آمریکا باشیم

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه ما از دولت آمریکا جز خیانت و توطئه علیه ملت ایران چیز دیگری مشاهده نكرده‌ايم، گفت: در شرایط کنونی اقدام مثبتی از طرف دولت آمریکا برداشته نشده و نباید دچار شتابزدگی شد و اين صحیح نيست كه ما بخواهیم به سرعت مواضع خود را تغییر دهیم و باید با تامل و صبر بيشتر منتظر اقدامات مثبت باشیم.


13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی/

** و ما ادراک ما آمریکا!

نطفه ناپاک آمریکا را می‌توان در به اصطلاح "کشف آمریکا" جستجو کرد. کشفی که به یک کشتار دسته جمعی نسبت به سرخپوستان بومی بیشتر شباهت داشت تا کشف ! و فریبکاری از همانجا آغاز شد.


13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی/

** وقتی مغولها و انگلیس ها وارد ایران می شوند!/گزارشی از سابقه حضور استعمار پیر در ایران

هرچند اتاق های فکر مدیریت جهان بر اساس خوی استعمارگری پس از جنگ جهانی دوم تصمیم گرفتند مدل مدیریت خود بر جهان را تغییر داده و ایالات متحده را به عنوان قطب جدید استعمارگری نوین در نظر گرفتند، با این حال پدر استعمارگری جهان هیچ گاه نقش پشت پرده خود را از دست نداد.


13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی/

** "مرگ بر آمریکا" نمادی از صدور انقلاب

17000 شهید ترور، دو کودتاي نظامي نوژه و طبس، حمايت از ماشين جنگي صدام، کودتاي 29 مرداد و... ثمره تخاصم‌های غرب است که همه اینها تاریخچه سیاهی از آمریکا در ذهن ملت ایران بوجودآورده و دلایل مناسبی را فراهم می‌کند که ملت ایران با اطمینان در 13 آبان شعار «مرگ بر آمریکا» را فریاد بزند.


13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی/

**  بررسي جزئيات "همايش بزرگ 13 آبان در نشست خبري انجمن مستقل دانشگاه تهران

دبير انجمن مستقل دانشگاه تهران گفت: كنفرانس خبري انجمن مستقل دانشگاه تهران در رابطه با روز 13 آبان، امروز ساعت 16:45 برگزار مي‌شود.


13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی/

** موسی نجفی:نطفه تمدن غرب بر اساس خوی وحشیگری و جنگ بسته شده است

تسخیر لانه جاسوسی از طرف دانشجویانی که به"پیرو خط امام(ره)" شهرت یافتند؛ تهاجمی بود به منش مستکبرانه غربی ها و تاریخ سیاسی پر از جنایت و خیانت آنها؛


13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی/

** معتضد: با آمریکایی‌ها نباید چاکرانه برخورد کرد / همیشه پای نفت در میان است!

خسرو معتضد گفت: ایران از ابتدای قرن نوزدهم به دنبال تبدیل شدن به یک قدرت ثالث بود. با آمریکایی‌ها نباید مثل شاه به صورت چاکرانه برخورد کرد بلکه باید با آنها همانطوری که هستند رابطه برقرار کرد و به آنها میدان نداد و گرنه بلایی که بر سر مبارک و "بی‌نظیر بوتو" آوردند سر ما هم می‌آورند.


13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی/

** ملاک تشخیص جبهه حق و باطل در جریان های اجتماعی با استناد به قرآن کریم

ضرورت شناخت جبهه حق و ایمان از اینجا پیدا می شود که اگر جبهه حق را نشناخته و به آن نپیوندیم لاجرم در جبهه باطل خواهیم بود،چه بخواهیم چه نخواهیم.چراکه تشکیل جریان های اجتماعی تابع نیت افراد نیست.


13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی/

** مرزبندی با "شیطان بزرگ"؛ دستوری قرآنی

جماعت اهل ایمان هیچگاه چشمان خود را به اردوکشی آمریکا و اروپا در شام و عراق نمی بندند و تأسیس پادگان سفیانی مملو از تروریست های سفاک وهّابی توسط ایشان را نادیده نمی گیرند و خدعه ی ایشان برای تغییر نقشه ی خاورمیانه را هرگز فراموش نمی کنند.


13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی/

**  13 آبان نماد استکبار ستیزی است/ شعار همه ملت ایران"مرگ بر آمریکا"

مسئول هیئت خانواده شهدا و ایثارگران گفت: راهپیمایی خانواده شهدا در روز 13 آبان بیانگر این است که ما همچنان پای شعار "مرگ بر آمریکا"، خون شهیدان و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و امام(ره) ایستاده‌ایم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۲:۰۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۲
با سلام
با جاسوسی اخیر آمریکا از مردم ومقامات اروپایی
دولت های اروپایی تاوان سکوت 34 سال پیش خود را در مورد جاسوسی و بر هم زدن نظام یک کشور را توسط آمریکایی ها دادند .
آخرین اخبار