یاسوج/

خرید ومصرف زعفران عربی در کشور ممنوع اعلام شده است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: خرید و مصرف زعفران عربی از سوی سازمان غذا و داروی کشور ممنوع اعلام شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، دکتر رحمت اله افشار در جمع خبرنگاران افزود: مصرف این محصول به دلیل رنگ های تقلبی و شیمیایی در آن عوارض شدید کبدی و کلیوی را برای مصرف کنندگان به همراه خواهد داشت.
وی بیان کرد: برخی از حجاج هنگام سفر به خانه خدا و به دلیل قیمت مناسب مقدار فراوانی از این محصول را خریداری و علاوه بر مصرف بخش عمده ای از این محصول را نیز در اختیار اصناف و بازاریان در نقاط مختلف کشور قرار می دهند.
افشار اظهار کرد: بررسی ها نشان داده که مصرف این محصول در بسیاری از رستوران ها و استفاده آن در انواع غذاهای روزانه مردم آنان را دچار عوارض کبدی و کلیوی کرده است.
وی ابراز داشت: در تولید زعفران عربی با نام تجاری و تقلبی ˈصفار الزعفرانˈ از رنگ غیر خوراکی، شیمیایی و غیرمجاز استفاده شده است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مصرف و ورود نمونه ای از زعفران عربی به بازارشهرهای مختلف این استان به نام ˈصفار الزعفرانˈ نیز هشدار داد و گفت: مصرف این نوع زعفران سلامت مردم را تهدید می کند.
وی تاکید کرد: کلیه و کبد دو عضو مهم در بدن هستند و لازم است افراد با دقت در مصرف مواد غذایی، سلامت این دو عضو حیاتی را به خطر نیندازند./س
برچسب ها: خرید ، مصرف ، زعفران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.