باشگاه خبرنگاران گزارش مي دهد؛

ناگفته هايي از مسکن ويژه تهرانسر/خلف وعده مسولان ، دردسر ساز شد

خلف وعده و عدم پایبندی به شرایط اعلام شده خرید مسکن ويژه از سوي متقاضيان حاکي از آن است که تا خردادماه 92 پرداختهای متقاضیان به شصت میلیون تومان رسیده اين در حالي است که در این موقع با وجود اعلام در شیوه‏نامه قراداد خرید عقد نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، افزایش قيمت واحد هاي مسكوني در مسكن ويژه تهرانسر ، متقاضيان و ثبت نام كنندگان را به چالش كشيد.

بر اساس اين گزارش، افزايش 15 در صدي قيمت ها باعث شد كه بسياري از متقاضيان مخالفت هاي خود را به صورت دسته جمعي نشان دهند.

***افزايش 15 در صدي قيمت مسكن ويژه


در گزارش ميداني خبرنگار ما،  یکی از متقاضیان دریافت مسکن ویژه با اشاره به اينکه 55 ميليون تومان طي يکسال گذشته واريز کرده ام، افزود: در این مدت نه تنها قراردادی با ما امضا نشده بلکه همواره براي زمان تحویل واحدهای مسکن ویژه وعده هاي مختلفي را از سوي مسولان مي شنويم.

وی با بيان اينکه  ۸۰ میلیون تومان از قيمت مسکن ویژه بايد به طور نقدي پرداخت مي شد، افزود: ۴۵ میلیون تومان از مابقي آورده باید در زمان تحویل پرداخت شود و 120 ميليون تومان باقي مانده آورده بايد در  اقساط ۱۰ ماهه پرداخت شود.

وي خاطر نشان کرد: قيمت اين واحدها در حال حاضر براي ما بيش از 250 ميليون تومان تمام شده اگر اين ميزان پول داشتيم واحدي نو درمرکز شهر خريداري مي کرديم.

 براساس اين گزارش قراردادي یک طرفه ای را در سایت اداره کل راه و شهرسازی تهران منعقد شده که به نظر مي رسد قانونی نيست وبه متقضايان نيز اعلام شده که هر کس مبالغ این قرارداد را پرداخت نکند از سایت تهرانسر حذف خواهد شد.

خلف وعده و عدم پایبندی به شرایط اعلام شده خرید مسکن ويژه از سوي متقاضيان حاکي از آن است که تا خردادماه 92  پرداختهای متقاضیان به شصت میلیون تومان رسیده اين در حالي است که  در این موقع با وجود اعلام در شیوه‏نامه قراداد خرید عقد نشده است.

***ساخت و ساز مسكن ويژه متوقف شد

همچنين اواسط مرداد ماه کارساخت و ساز در سایت تهرانسر متوقف شده و تاكنون تاریخ جدیدی برای پرداخت قسط چهام اعلام نشده است.
 
  اين گزارش مي افزايد؛  شهریورماه 92، درپی توقف ساخت و ساز و همچنین عدم عقد قرداد، متقاضیان با حضور در اداره کل راه و شهرسازی تهران خواهان بستن قرارداد و تکمیل پروژه  شدند؛ در این دیدار از طرف مسوولان اطمینان داده شد تا پایان شهریور برای انتخاب واحد به صورت رایانه‏ای، توسط نرم‏افزار و عقد قرارداد از متقاضیان دعوت به عمل خواهد آمد. 

    براساس اين گزارش ،مهر ماه امسال با گذشت یکماه دیگر از وعده مسوولان، دعوتی از متقاضیان برای عقد قرارداد به عمل نیامد به طوريكه مدیر کل محترم راه و شهرسازی استان تهران با برگزاری جلسه ملاقات مردمی در اواسط مهرماه در محل سایت تهرانسر به متقاضیان اعلام کرد: مشکلاتی ناشی از وجود متعارض زمین در سایت تهرانسر دلیل این تأخیر بوده که برطرف شده و تا پایان مهرماه قراردادها بسته خواهد شد.

اين گزارش مي افزايد : در 5 آبان ماه جاري ، نمونه‏ای از قرارداد مسکن‏ویژه روی سایت اینترنتی اداره کل راه و شهر سازی قرار گرفت؛ شکل محتوایی این قرارداد شبیه به تعهدنامه تهیه شده که منجربه تجمع جمع کثیری از متقاضیان، روبروی سازمان ملی زمین و مسکن شد.

عمده ایرادات این قرارداد از نظر متقاضیان عبارت است از:

 الف : در این قرارداد قیمت ساخت ازمتری 000/540 تومان به متری 100/291/1 افزایش پیدا کرده، این نرخ خلاف شیوه نامه و شرایط خرید از قبل ذکر شده است و هیچ سنخیتی با نرخ قبلی ندارد.

 ب: براساس این قرارداد، شماره بلوک و واحد متقاضی مشخص نشده و به آینده موکول شده است.

ج: در این قرارداد اداره کل راه و شهرسازی به خود حق داده است در صورت عدم آماده سازی واحدها، برخی از موارد ثبت نامی را کم لن یکن اعلام کند، این قید قرارداد با نحوه ثبت‏نام که بر اساس ظرفیت خالی از متقاضیان ثبت نام شد ـ مغایر و غیرقابل قبول است.

د: قیمت کارشناسی زمین در این قرارداد مشخص نیست و تعیین نرخ زمین باز هم به آینده موکول شده است در حالی که طبق شیوه‏نامه اعلامی زمان ثبت‏نام، می‏بایستی پس از واریز قسط سوم، قراداد فروش منعقد شود.

  براساس اين گزارش؛ تاریخ تحویل واحد در این قرارداد به پانزده ماه پس از تکمیل تمامی پرداختهای نقدی موکول شده است؛ این درحالی است که بر طبق اعلام قبلی تا آخر تابستان 92 و نهایتاً به دلیل آماده سازی های نهایی می‏بایست تا پاییز 92 واحدها و محوطه آماده می‏شد!!!!
از سوي ديگر در این قرداد به امکانات، نوع، گونه، لوازم و اشیاء به کار رفته در آپارتمان اشاره نشده است.

لازم به ذكر است؛ مسکن ویژه تهرانسر به دلیل عدم پایبندی برخی پیمانکاران به تعهداتشان با وقفه در ساخت مواجه شد و این مسئله برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در خصوص زمان تحویل واحدهای این طرح را تحت‌الشعاع قرار داد.

 بر این اساس اواخر مرداد امسال، فریبرز واحدی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران برای جبران عقب‌ماندگی دو پیمانکار این طرح را خلع ید کرد و از انتخاب دو پیمانکار توانمند خبر داد.
 
قرارداد مسکن ویژه تهرانسر آماده شد!

قرارداد پیش‌فروش عرصه و اعیان مسکن ویژه تهرانسر با ۵۰ نفر از ثبت‌نام کنندگان در حالي به سر انجام رسيد كه متقاضیان باید حدود ۱۵ درصد بیشتر از رقم اعلام شده وزیر سابق راه‌وشهرسازی پرداخت کنند.

گفتني است؛ قرارداد پیش‌فروش عرصه و اعیان مسکن ویژه تهرانسر بر اساس وعده قبلی به‌طور همزمان آماده شد تا آن دسته از ثبت‌نام کنندگانی که به آنها پیامک شده با حضور در اداره راه وشهرسازی استان تهران نسبت به امضای این قراردادها اقدام کنند.

گزاشات حاکي از آن است که سيستم پيامکي متقاضيان تهرانسربا مشکل روبرو شده و امروز جمع کثيري از اعتراض کنندگان به پروژه تهرانسر صبح امروز با نمایندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي ديدار داشته اند.

 
گزارش از : محبوبه كباري

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار