امکان درمان "بیماری های مغزی" توسط لیزر

محققان دریافته اند لیزر ممکن است منجر به درمان بیماری های مغزی مانند آلزایمر و پارکینسون شود.

 به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ محققان دانشگاه چالمرز سوئد به همراه محققانی از دانشگاه وروکلا و لهستان اکتشافاتی نمودند که ممکن است منجر به درمان بیماری هایی مانند آلزایمر، پارکینسون و بیماری کروتسفلد جاکوب ( به اصلاح جنون گاوی) از طریق عکس درمانی ( فتوتراپی) گردد.



 پیوترها نزیک از دانشگاه چالمز گفت: تا به حال هیچ کس درباره استفاده از نور به تنهایی برای درمان این بیماری ها صحبت نکرده است، این یک رویکرد کاملا جدید است و ما بر این باوریم که یافته های ما ممکن است منجر به دستیابی به موفقیت بزرگی در زمینه درمان بیماری های آلزایمر، پارکینسون و جنون گاوی شود ما راه کاملا جدیدی برای استفاده نوز به تنهایی یافته ایم.

 امروزه برای حذف دانه های پروتئینی که بد عمل می کنند از مواد شیمیای استفاده می شود این مواد شیمیایی برای بیماران  تحت درمان بسیار مضر می باشند، محققان امیدوارند که بتوانند از عکس درمانی (فتوتراپی) که در حال حاضر جهت توموگرافی از آن استفاده می شود، برای حذف پروتئین هایی که بد عمل می کنند بهره بگیرند.

 با استفاده از لیزر درمان شیمیایی و عمل جراحی غیر ضروری بوده و در نتیجه حذف پروتئین های مضر بدون دست زدن به بافت اطراف آن ممکن می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار