عبدالهی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور مرزی:

طرح امنیت پایدار مرزها به وزارت کشور تکلیف شده است

تودیع و معارفه مدیرکل امور مرزی و مبارزه با قاچاق وزارت کشور با حضور علی عبدالهی در وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ علی عبدالهی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور مرزی و مبارزه با قاچاق با اشاره به متفاوت بودن شرایط مرزی کشورمان نسبت به سایر کشورها از لحاظ اقتصادی، ژئوپولوتیک، سیاسی و مباحث بین الملل و کثرت همسایگان گفت: قوه عاقله تصمیم گیری در مورد مسائل مرزی اینجا است و مجموع این موارد نشان دهنده ضرورت فعالیت جدی و بیشتر در مرز ها می باشد .همچنان که در دوره های گذشته نیز شاهد تحولات اساسی در حوزه مرز ، تقویت کنترل مرز، تردد، قاچاق کالا و ساماندهی مبادی مرز بوده ایم .

عبدالهی با بیان اینکه طرح امنیت پایدار مرزها به وزارت کشور تکلیف شده است، افزود: این طرح اولین اقدام عملی ، اجرایی و کارشناسی شده است که در شورای امنیت ملی به تصویب است .
وی با بیان اینکه کارگروه طرح امنیت پایدار مرزها تشکیل شده است ادامه داد: اکنون دارای کارگروه ویژه مرز هستیم و مصوبات این کار ویژه به منزله مصوبه دولت است.

وی با تأکید بر اینکه می بایست به سمت مدیریت یکپارچه مرزها گام برداریم گفت : طبق هماهنگی هایی که با بخش های مختلف و متولی مرز انجام شده ، حدود 19 تا 20 دستگاه مسئولیت مرز را بر عهده دارند و این موجب ناهماهنگی می شود بنابراین مدیریت یکپارچه مرزی باید در این اداره کل صورت گیرد.

عبدالهی در پایان این نشست از پرسنل امور مرزی و مبارزه با قاچاق خواست با توجه اثرات ملی و نه منطقه ای و حساسیت و دشواری کار ؛ نسبت به بروز رسانی دانش و تلاش و جدیت بیشتر در کارها بیش از گذشته اهتمام ورزند.

عبدالهی در ادامه ازخدمات شایسته اسلام پناه و همکاران دفتر امور مرزی و مبارزه با قاچاق در طول 4 سال فعالیت تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین خواستار تلاش بیشتر این مجموعه جهت ارتقا شان و جایگاه وزارت کشور شد و اظهار امیدواری کرد: آقابابایی با سابقه مفید در امور مرز بتواند با دانش و جدیت، منشا آثار پرخیر و برکت برای این اداره کل باشند.

گفتنی است ؛ نور علی اسلام پناه مدیر کل پیشین امور مرزی و مبارزه با قاچاق کالای وزارت کشور بوده است و مجید آقابابائی به عنوان مدیر کل جدید امور مرزی و مبارزه با قاچاق وزارت کشور منصوب شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار