انتقاد تند "الوفاق" از بازداشت "شيخ علي سلمان"

جمعيت وفاق اسلامي بحرين، بازداشت دبير کل اين جمعيت را موجب آشکار شدن چهره واقعي اين رژيم براي مردم بحرين و جامعه جهاني قلمداد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني اللؤلؤه، نيروهاي امنيتي بحرين شيخ علي سلمان دبير کل جمعيت وفاق بحرين را آزاد کردند.اين در حالي است که امروز شيخ سلمان در حضور وکلاي مدافع خود به مدت پنج ساعت از سوي نيروهاي امنيتي بازجويي شد.

دادستاني بحرين اتهام وي را برگزاري نمايشگاه و «موزه انقلاب بحرين» در دفتر جمعيت وفاق در منطقه القفول برگزار شده بود، اعلام کرد.از سوي ديگر وکلاي مدافع دبير کل جمعيت وفاق بحرين عبارتند از : جليله السيد، عبد الشمداوي، محمد احمد و حسن رضي .اين در حالي است که اتهامات شيخ علي سلمان در احضاريه وي ثبت نشده بود و اين مسئله غير قانوني است.

واقعيت اين است که سميره رجب سخنگوي دولت بحرين چند ساعت پيش از بازجويي شيخ علي سلمان در کنفرانس خبري اعلام کرده بود، و  اين مسئله موجب انتقاد وکلاي مدافع سلمان شده است.

اين در حالي است که روز شنبه گذشته  نيروهاي امنيتي بحريني از وي خواستند به علت توهين به يک نهاد دولتي بايد خود را به دادستاني معرفي کند.از سوي ديگر گروه هاي مخالف بحريني اقدام دولت اين کشور را در بازداشت شيخ علي سلمان ، اقدامي تحريک آميز بر ضد مردم، چهره هاي برجسته مخالف و راه حل سياسي در اين کشور قلمداد کرده اند.

گروه هاي مخالف در بيانيه اي اعلام کرده اند: چنين اقداماتي به مثابت فرار از واقعيت است و از دولت منامه خواسته مي شود تلاش هاي بي فايده خود را براي از بين بردن فعاليت هاي سياسي مسالمت آميز و علني انقلابي در بحرين متوقف کند.

در پايان جمعيت وفاق اسلامي بحرين، بازداشت دبير کل اين جمعيت از سوي رژيم بحرين را بيانگر واقعيت سرکوبگرانه اين رژيم را براي مردم بحرين و جامعه جهاني آشکار مي کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار