گزارش شبکه العالم از آخرین تحولات سوریه

بر اساس گزارش شبکه العالم، ارتش سوریه در درگیری با گروه های تروریستی در نقاط مختلف این کشور به پیروزی های جدیدی را کسب کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه العالم گزارش داد:نیروهای ارتش سوریه در درگیری شدید با گروه های تروریستی، کنترل روستای العزیزیه در شمال شهر السفیره در ریف حلب را در دست گرفتند.

بر اساس این گزارش، همچنین درگیری های شدیدی میان عناصر گروهک تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) و سه گروه دیگر تروریستی در النقَّارين، الحيدرية و مساكن هنانو در حلب روی داد که به کشته و زخمی شدن تعدادی از تروریست ها به دست خود منجر شد.

همچنین، نیروهای ارتش سوریه کنترل ریف حلب جنوبی را در دست گرفته اند، و با پیشروی در مناطق اطراف منطقه العزیزیه عملیات خود را گسترش داده اند.

نیروهای سوری همچنین در اطراف زندان مرکزی حلب، ده ها نفر از عناصر گروهک النصره را که به این زندان حمله کرده بودند، به هلاکت رساندند.

در عفرین نیز کمیته های حمایت از کردها، دو عملیات موفق را علیه مواضع "داعش" در روستاهای معرين و يازي باغ در منطقة قسطل جندو در ريف شمال حلب اجرا کردند.

همچنین گزارش ها حاکی از آن است که نیروهای سوری به مواضع عناصر مسلح در مناطق "القدم" و "الحجر الاسود" از توابع ریف دمشق حمله کردند و شمار زیادی از تروریست ها را در این منطقه کشته و تعدادی را نیز زخمی کردند.

خبرنگار العالم به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که منطقه السبینه که محل تجمع عمده تروریست های گروهک النصره به شمار می رود از سوی نیروهای ارتش سوریه به محاصره کامل درآمده و طی روزهای آینده این منطقه نیز آزاد خواهد شد.

 ارتش سوریه همچنین به تعقیب گروه های مسلح در القابون و منطقه صنعتی این منطقه و همچنین جوبر در محور شمالي دمشق ادامه دادند.

تحرکات نظامی نیروهای سوری در روزها و ماههای اخیر رو به افزایش است و هدف از آن نابودی تروریست ها در مناطق پرتنش می باشد به ویژه در شرایطی که تلاش های دیپلماتیک برای تهیه مقدمات برگزاری نشست ژنو 2 افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار