کودکان آزار دیده ی دیروز، والدین آزار رس امروز

اگر پای درد و دل های والدین کودک آزار، بنشینیم، آنگاه در می یابیم که آنان داستان دیگری را پشت درهای بسته پنهان کرده اند که حاکیست که خود آزار دیدگان و قربانیان دیروز بوده اند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران کودکان آزار دیده به احتمال زیاد چرخه ی والدین خود را تکرار می کنند ولی در بیشتر موارد همین نجات یافتگان بزرگسال، انگیزه ی قوی برای محافظت از کودکانشان دربرابر آن چیزی که خود تجربه کرده اند، پیدا می کنند و والدین بهتری برای کودکانشان می شوند.  
 
مصطفی آب روشن در خصوص تمایز کودک آزاری و کودکان آزار دیده، اظهار داشت: کودک آزاری معمولا در میان خانواده های نا به سامان و از هم گسیخته رخ می دهد چرا که نا آگاهی والدین، معضلات اقتصادی و فقر، اعتیاد، مشکلات خانوادگی و بیماری روانی والدین از عوامل زمینه ساز کودک آزاری است ولی کودکان آزار دیده ای که رسما شناسایی شده اند، معمولا درمراکز بهزیستی و کلینیک های درمانی نگه داری می شوند.  
 
مصطفی آب روشن با اشاره به مهار کودک آزاری، ادامه داد: به طور کلی دقت در ازدواج و تشکیل خانواده، خودداری از ازدواج های تحمیلی، ناشناخته و شتاب زده در سنین پایین و افزایش آگاهی در زمینه ی پرورش و تربیت فرزندان و آشنایی با حقوق و نیازهای اساسی کودکان و شیوه های مناسب رفتار با آنان به عنوان پدر و مادر و یا سرپرست آشنایی با مراکز حمایتی و مشاوره و امداد برای کودکان و خانواده ها از عواملی است که مهار کودک آزاری به شدت موثر است.  
 
گفتنی است اقدامات پلیس با رویکرد جامعه نگر، موجب کاهش احساس ناامنی در شهروندان شده، نقش موثر پیشگیری از وقوع کودک آزاری دارد.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۹:۳۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۲
بسیار زیبا و کارشناسانه بود. تشکر می کنم بابت مطلب مربوطه.
آخرین اخبار