حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری در مراسم ختم مرحوم عسگراولادی:

از تیم مذاکره کننده هسته‌ای حمایت کنیم/ اگر به توفیق نرسیدیم چیزی را از دست نخواهیم داد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: صحبت‌های بسیار هوشمندانه و آگاهانه مقام معظم رهبری در آستانه این ماه عزیز در رابطه با تیم مذاکره کننده و آرزوی موفقیت برای آن‌ها بی دلیل نبوده و حتی اشاره داشتند که اگر موفق هم نبودند در شناخت بیشتر ما از دشمنان می‌تواند کارساز باشد و در واقع چیزی را از دست نخواهیم داد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری در مراسم ختم حبیب‌الله عسگراولادی گفت: درگذشت مرحوم مغفور حاج حبیب‌الله عسگر اولادی نماینده محترم امام و مقام معظم رهبری در کمیته امداد و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت می‌گویم و برای این بزرگوار علو درجات و برای بازماندگان آنان صبر و اجز جزیل را خواستارم.  
 
وی ادامه داد: هنگامی که از من خواسته شد تادر مراسم ختم ایشان به روی منبر بروم با خودم گفتم به دور از انصاف است که در مجلس ختم همرزم دیرینه‌ام که در دوران ستم شاهی از پیشکسوتان نهضت امام بوده، انسانی که خداوند این توفیق را به وی داده بود، انسانی عادل، عالم، خدوم، خوش فهم، روشنفکر، متعهد و.... سخنرانی نکنم.
 
وی هم چنین تصریح کرد: با خود اندیشیدم که در این مجالس ختم وی راجع به چه مسائلی صحبت کنم و شخصیت بزرگ ایشان برای انتخاب موضوع مرا به تردید انداخت هر آیه‌ای که مرتب با خصوصیات او به ذهنم می‌آمد می‌دیدم که باز هم آیه‌ای مرتبط وجود دارد و بالاخره خداوند توفیقی داد و موضوعی را یافتم که همه این آیات در آن ظهور دارد.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری در بیان خصوصیات مرحوم عسگراولادی و هم چنین ویژگی‌های شیعه گفت: دوستی با اهل بیت(ع) با شیعه بودن برای علی و اولادش متفاوت است و مسئولیت شیعه بودن به مراتب سخت تر است.
 
وی ادامه داد: امام حسین(ع) همواره فرموده‌اند ادعایی نکنید که دروغ باشد بگویید ما از دوستان اهل بیت هستیم اما نگویید شیعه هستیم شیعه بودن مسئولیت زیادی می‌آورد شیعه کسی است که دنباله روی ائمه بوده و به آن‌ها علاقه دارد یعنی ضمن این که علی را قبول داریم فرزندانشان را نیز قبول داریم و آخرینشان نیز حضرت مهدی است.
 
این عضو مجمع تشخیص نظام بیان کرد: مرحوم عسگراولادی مصداق کامل روایت امام صادق(ع) بود که می‌فرمودند: شیعه مرد هدایت و اهل تقواست چون شیعیان ما خیر هستند و بودنشان همچون خورشیدی می‌درخشد و از دست و زبانش خیر می‌بارد هم چنین وجود و حضورش باعث خیر و نیکی به دیگران است.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری گفت: انسان شیعه اهل مبارزه و پیروزی است و با تقوا و متقی است آدم متقی را این گونه تصور کنیم کسی که می‌خواهد از لبه پرتگاهی عبور کند یک طرف خار و خاشاک و طرف دیگر پرتگاه است اگر ذره‌ای حواسش به این سو و آن سو پرت شود می‌افتد پس با احتیاط لباس خود را جمع کرده و از نقطه عبور می‌کند.
 
وی ادامه داد: طبق روایات شیعه شناخته نمی‌شود مگر به تواضع و مرحوم عسگراولادی انسانی متواضع، موفق و خاشع بود وی امین امام بودند قبل و بعد از پیروزی انقلاب نماینده علما در بازار بودند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: شیعه یار خداست و کسی که یار خدا باشد گناه و ظلم نمی‌کند و همه عمرش صرف گرفتاران و نیازمندان خواهد شد و شیعه قطعا دروغ نخواهد گفت شیعه با قرآن انس دارد و قطعا زبانش در مسیر ثواب می‌رود.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری با بیان این که شیعه ویژگی‌های اخلاقی خاص خود را دارد گفت: امام حسین(ع) هیچ گاه آدم هتاک نمی‌خواهد تهمت زدن، غیبت کردن، بددهنی، اهانت و هتک حرمت ویژگی‌ها و خصوصیات قابل قبولی نیست.

وی با تاکید براینکه شیعه تندرو نیست گفت: همان طور که مقام معظم رهبری بارها در صحبت‌های خود اشاره داشته‌اند به این که حرمت‌ها را پاس بدارید و شخصیت‌ها را محفوظ حال برخی داغ تر از این گونه مسائل می‌شوند.

وی به شرایط کنونی کشور اشاره و تصریح کرد: کشور در شرایط کنونی با توجه به گرفتاری‌هایی که دارد بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت است لذا باید قدر چنین نعمتی را بدانیم و حتی می‌توان به کشورهایی هم چون مصر و عراق به دلیل عدم وجود وحدت در آن‌ها اشاره داشت که دچار گرفتاری‌هایی شده‌اند.

عضو تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: رهبر معظم انقلاب با تسلط به مسائل مختلف بیاناتی را در خصوص مسائل مختلف مطرح می‌کنند و حتی در خصوص تیم مذاکره کننده و دولت فرمودند که آن‌ها فرزندان انقلابند لذا باید پشت آن‌ها را گرم نگه داشت.

وی به بیانات به هنگام مقام معظم رهبری در حمایت از تیم مذاکره کننده در آستانه محرم الحرام اشاره و خاطر نشان کرد: صحبت‌های بسیار هوشمندانه و آگاهانه معظم له در آستانه این ماه عزیز در رابطه با تیم مذاکره کننده و آرزوی موفقیت برای آن‌ها بی دلیل نبوده و حتی اشاره داشتند که اگر موفق هم نبودند در شناخت بیشتر ما از دشمنان می‌تواند کارساز باشد و در واقع چیزی را از دست نخواهیم داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری گفت: در شرایط کنونی بیش از هر چیزی در کشور نیازمند آموزش، وحدت و حمایت داریم تا با دلگرمی مردم سربازان جمهوری اسلامی کار خود را پیش ببرند و باید گفت که ما باخت نداریم و همیشه برای خدا کار می‌کنیم.

وی گفت: ما حرف خود را همیشه به مردم و دنیا خواهیم رساند اما گوش شنوایی نیست این در حالی است که ما همیشه حرف حساب خود را به زبان آورده‌ایم.

عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان این که ما به خداوند نزدیک نیستیم مگر با اطاعت کردن تصریح کرد: شیعه باید معتدل باشد نه تندرو و همیشه یک فرد شیعه زبان نصیحت و ادب است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری با ذکر احادیث و روایات مختلف از عقیده و پیامبر(ص) ادامه داد: آبروی ما را نبرید و برای ما آبرو باشید این مسئله‌ای است که همیشه مورد تاکید بوده و برخی از آدم‌ها حرف‌هایی را راجع به ما به زبان می آورند که ما هم حتی آن سخنان را راجع به خودمان قبول نداریم و گاهی پیش می‌آید که برخی با ارائه تحلیل‌هایی از خود به ضرر جامعه و نظام عمل می‌کنند چرا که آن تحلیل‌ها غلط از آب در می‌آید.

وی با اشاره به توصیف شخصیت مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی به عنوان یک شخص نمونه شیعه گفت: مبارزات و مجاهدت‌های این مرحوم در زمان قبل و بعد از انقلاب به عنوان یار و حبیب امام و رهبری همیشه مشاهده می‌شده است.

وی افزود: اطاعت، خلوص نیت، انصاف، آزادگی از جمله خصوصیات بارزی بود که در روحیه و وجود این شخص مشاهده می‌شد و وی همیشه در همه حال حتی در دوران سخت زندان خندان و سرحال بود.

عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان این که همین اواخر هم مرحوم عسگراولادی مصداق مجاهد فی سبیل‌الله بود، اظهارداشت: تلاش‌های بی وقفه این مرحوم برای ایجاد وحدت در جامعه مثال زدنی بود و دلسوزانه حرف‌های خود را مطرح می‌کرد و مقام معظم رهبری هم از وی تشکر و سپاس داشتند.

وی تصریح کرد: عده‌ای در این اواخر به علت بیان مواضع مرحوم عسگراولادی در برخی از موضوعات نق می‌زدند، یاوه می‌نوشتند و به وی خرده می‌گرفتند.

عضو تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطر نشان کرد: من همیشه و در هر زمان و شرایطی گفتم که قبل از هر چیز بنده و نوکر امام حسین(ع) هستم و این نوکری را با هیچ چیز دیگری عوض نخواهم کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ختم ، شیعه ، گناه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار