دستگیری سارقان مسلح طلافروشی در مخفیگاه جنگلی

دایی و خواهرزاده که پس از سرقت خودروی ریو به یک طلافروشی دستبرد مسلحانه زده بودند با انتشار تصاویرشان در رسانه ها شناسایی و در مخفیگاه جنگلی خود دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ساعت 16:15 یکم آبان ماه امسال وقوع یک فقره سرقت مسلحانه طلافروشی در شهرک ولیعصر(عج)، خیابان شهید رجایی به کلانتری 113 اعلام شد.

با حضور ماموران در محل طلافروشی و تحقیقات اولیه از صاحب مغازه مشخص شد دو سارق جوان با استفاده از یک قبضه اسلحه کمری و قمه اقدام به سرقت طلا و جواهرات از داخل ویترین طلافروشی کرده و پس از آن با یک دستگاه خودروی سواری ریو سفید رنگ از محل متواری شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت مسلحانه و به دستور شعبه دوم دادیاری دادسرای جنایی تهران پرونده برای انجام تحقیقات تخصصی در اختیار اداره یکم مبارزه با سرقت های مسلحانه پلیس آگاهی قرار گرفت.

صاحب طلا فروشی پس از حضور در اداره یکم در اظهارات خود به کاراگاهان گفت: ساعت 16 روز حادثه مثل همیشه مغازه را باز کردم که پس از دقایقی جوانی با لباس قرمز پشت در عنوان داشت که می خواهد سکه بخرد، من نیز در را برایش باز کردم، به محض اینکه وارد طلافروشی شد یک اسلحه کمری را به سمتم گرفت و چند ثانیه بعد نفر دوم با یک کیف و قمه وارد طلافروشی شد. با فحاشی و سر و صدا مرا تهدید کردند و نفر دوم از روی پیشخوان به طرف ویترین پرید و شروع به سرقت طلاهای داخل ویترین مغازه کرد. چند بار خواستم در برابر آنها مقاومت کنم اما نفر اول تهدید می کرد اگر حرکتی بکنم مرا می کشد. تمام این ماجرا در حدود چند دقیقه بیشتر طول نکشید.

با توجه به شیوه و شگرد سرقت و اظهارات صاحب مغازه در مورد اینکه سارقان با یک دستگاه خودروی ریوی سفید رنگ از محل فرار کرده اند مشخصات خودرو مورد بررسی قرار گرفت که کارآگاهان دریافتند خودروی مورد نظر دو هفته قبل از سرقت از طلافروشی در خیابان پیروزی سرقت شده است. چند روز بعد از این سرقت نیز خودرو در حوالی ایستگاه متروی جوانمرد قصاب کشف شد.

با توجه به مجهز بودن طلافروشی به دوربین مداربسته تصاویر به دست آمده مورد بازبینی قرار گرفت و با هماهنگی دادیار پرونده تصاویر صحنه سرقت برای شناسایی متهمان در اختیار رسانه ها قرار گرفت.

همزمان با انتشار تصویر سارقان و تماس یکی از شهروندان هویت سارق مسلح به نام مصطفی مورد شناسایی قرار گرفت. با شناسایی هویت مصطفی تصاویر وی از سیستم جامع پلیس استخراج و صاحب طلافروشی او را به عنوان یکی از سارقان که با لباس قرمز وارد مغازه شده بود مورد شناسایی قرار داد. در ادامه تحقیقات هویت سارق دوم به نام امید که دایی مصطفی است، مورد شناسایی قرار گرفت.

 کارآگاهان سپس به محل زندگی سارقان در ورامین رفته و متوجه شدند دزدان پس از انتشار تصاویرشان در رسانه ها از خانه خود فراری شده و به یکی از شهرهای استان گیلان رفته اند. سرانجام 14 آبان هر دو سارق در مخفیگاهشان شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند. متهمان پس از انتقال به اداره آگاهی به ارتکاب سرقت مسلحانه اعتراف کردند.

مصطفی در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: حدود15 روز قبل از سرقت طلافروشی در خیابان پیروزی یک دستگاه ریو را سرقت کرده و با آن به محل طلافروشی رفتیم. من اسلحه را به سمت طلافروشی گرفتم و دایی ام طلاها را از داخل ویترین سرقت کرد بعد هم خودرو را در حوالی ایستگاه مترو رها کرده و به ورامین گریختیم.

متهم در خصوص نحوه سرقت خودرو نیز گفت: خودرو در گوشه ای پارک و سوئیچ آن روی خودرو بود، در یک لحظه پشت فرمان نشسته و قبل از اینکه راننده بتواند کاری انجام دهد از آنجا فرار کردم

سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با تشکر از اطلاع رسانی صورت گرفته از سوی رسانه ها در خصوص این پرونده و کمک به شناسایی سارقان مسلح اظهار داشت: هر دو متهم پرونده با قرار بازداشت موقت در اختیار پلیس آگاهی قرار دارند و تحقیقات برای کشف اسلحه، اموال مسروقه و همچنین شناسایی دیگر جرایم احتمالی در دستور کار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار دارد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار