همراه با تیم مذاکره‌کننده ایران/86

نتانیاهو: رضایت ایرانیان از نتایج مذاکرات طبیعی است/تل‌آویو مجبور به پذیرش این توافق نیست

نتانیاهو، صبح امروز(جمعه) پیش از ملاقات مجدد با وزیر خارجه آمریکا، طی سخنانی احتمال هرگونه توافق بر سر مسئله هسته‌ای ایران را کاملا رد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در حالی که مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 در ژنو جریان دارد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی، طی سخنانی احتمال هرگونه توافق بر سر مسئله هسته‌ای ایران را کاملا رد کرد.

نتانیاهو، صبح امروز(جمعه) پیش از ملاقات مجدد با وزیر خارجه آمریکا، طی سخنانی احتمال هرگونه توافق بر سر مسئله هسته‌ای ایران را کاملا رد کرد.

وی در این اظهارات بار دیگر، تهران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم کرد و از جامعه جهانی خواست از شدت فشارهای بین‌المللی، بر ایران نکاهد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی جنگ طلبانه، تهدید کرد اگر مذاکرات دیپلماتیک برای حل مسئله هسته‌ای ایران به شکست بیانجامد، به طور یکجانبه به ایران حمله خواهد کرد.

نتانیاهو ادعا کرد، رضایت ایرانیان از نتایج مذاکرات طبیعی است، چون هرآنچه را که می‌خواستند به دست آوردند و هیچ امتیازی ندادند، هدف ایران لغو تحریم ها بود که حاصل شد، در هر حال تل آویو مجبور به پذیرش این توافق نیست.

گفتنی است؛ دور اول مذاکرات ایران و 1+5 از ابتدای صبح پنج‌شنبه در مقر اروپایی سازمان ملل (ژنو) برگزار شد.


 16/8/1392    8/08

صبحانه ظریف و اشتون

"محمد جواد ظریف" وزیر خارجه ایران و "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعت 8 صبح روز پنج‌شنبه به وقت ژنو (10:30 به وقت تهران) بر سر میز صبحانه دیدار کردند.

گفتنی است؛ این دیدار در هتل اینترکنتیننتال دیدار برگزار شد.
 
ظریف که به منظور شرکت در اجلاس یونسکو به پاریس سفر کرده بود، شب گذشته به منظور برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 وارد ژنو شد.

 به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران، با توجه به اینکه برخی رسانه ها اعلام کرده اند که مذاکرات در ساعت 12:30 برگزار می شود برخی منابع آگاه از برگزاری مذاکرات در ساعت 13:30 خبر دادند.


 16/8/1392 10/52

تکذیب مصاحبه ظریف با روزنامه رژیم غاصب صهیونیستی

"مرضیه افخم" سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد ادعای یک روزنامه رژیم غاصب صهیونیستی مبنی بر مصاحبه با وزیر امور خارجه ایران گفت: این ادعا یک دروغ بزرگ و کذب محض است .
 
افخم اضافه کرد: این رسانه‌ها از سر استیصال و برای خروج از انزوای رژیم صهیونیستی چنین اخبار کذبی را منتشر می‌نمایند و تلاش بیهوده‌ای را برای فضاسازی منفی در آستانه دوره جدید مذاکرات ایران و 1+ 5 آغاز کرده‌اند که بطور قطعی این جوسازی‌ها و دروغ پردازی‌ها از پیش محتوم به شکست است.


۱۶ آبان ۱۳۹۲ ۱۱:۱۵

مایکل مان: نباید انتظار نتایج فوری از مذاکرات داشت

مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون مذاکره کننده ارشد گروه 1+5 که در مورد آخرین جلسه مذاکرات ایران و گروه 1+5 ظهر دیروز در ژنو سخن می‌گفت ضمن ابراز خوش‌بینی در مورد ادامه مذاکرات، روند مذاکرات با طرف ایرانی را امیدوارکننده توصیف کرد و افزود: من فکر نمی‌کنم کسی انتظار نتایج فوری از روند مذاکرات داشته باشد اما قطعا امیدواریم که می‌توانیم پیشرفت‌های قابل ملاحظه ای در این هفته دست پیدا کنیم.  



۱6 آبان ۱۳۹۲ -۱۲:۲۳

دیدار "ظریف" و "اخضر ابراهیمی"

"محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان و "اخضر ابراهیمی" نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ساعت(ساعت 10 به وقت ژنو و 12:30 به وقت تهران) در مقر اروپایی سازمان ملل دیدار و گفتگو کردند.

ظریف که به منظور برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 به ژنو سفر کرده است، صبح امروز پس از صبحانه کاری با کاترین اشتون با اخضر ابراهیمی دیدار کرد.
 
ظریف در این ملاقات که در موضوع سوریه بود، اخضر ابراهیمی را در جریان مذاکرات خود در ترکیه قرار داد.
 
بعد از این دیدار مذاکرات ایران و 1+5 در ساعت 11 به وقت محلی با حضور کاترین اشتون و محمد جواد ظریف آغاز شد.


۱۶ آبان ۱۳۹۲ - 1۳:۴۶

مذاکرات ایران و 1+5 آغاز شد

دور دوم مذاکرات ایران و گروه 1+5 ساعت 11:15 به وقت محلی در ژنو آغاز شد.

۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶

ظریف: مذاکرات خوبی میان من و اشتون در صبحانه کاری صورت گرفت/ احتمال دستیابی به توافق

محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات خوبی میان من و اشتون در صبحانه کاری صورت گرفت.
 
وی بعد از صبحانه کاری با اشتون به خبرنگاران گفت: من انتظار دارم مذاکرات جدی صورت گیرد و اگر همه طرف‌ها تمام تلاش خود را انجام دهند احتمال دستیابی به توافق وجود دارد.
 
وزیر خارجه ایران در ادامه افزود: امیدوارم مذاکرات را جدی بگیرند.


۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲

تخت روانچی: درباره غنی‌سازی و تحریم‌ها گفتگو می‌کنیم

"مجید تخت روانچی" معاون اروپا و آمریکا وزیر امور خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران (پنجشنبه 16 آبان‌ماه )در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این دور از مذاکرات درباره همه موضوعات صحبت می‌کنیم و وارد بحث‌های مختلف خواهیم شد.
 
عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان افزود: در مذاکرات امروز در مورد غنی‌سازی و تحریم ها نیز گفتگو خواهیم کرد.
 
شایان ذکر است؛ دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان دقایقی پیش در مقر اروپایی سازمان ملل متحد آغاز شد.


۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰

ظریف در دیدار با ابراهیمی: جامعه جهانی برای برون رفت از بحران سوریه به دنبال راه حل واقع‌بینانه و سیاسی است

"محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان صبح روز پنجشنبه و پیش از آغاز نشست دوم ژنو بین جمهوری اسلامی ایران و 1+5 با اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدار و آخرین تحولات سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.
 
ظریف در این دیدار با تاکید مجدد بر دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران سوریه از طریق گفتگوهای سیاسی سوری- سوری، از اقدامات و تلاش‎های اخضر ابراهیمی در مسیر حل بحران تشکر و از اینکه جامعه جهانی برای برون رفت از وضعیت موجود در سوریه به دنبال راه حل واقع‌بینانه و سیاسی است، استقبال کرد.  
 
ظریف همچنین در این دیدار از تلاش‌های انجام شده در خصوص اقدامات انسان دوستانه و ارسال کمک‌های ضروری به مردم سوریه نیز استقبال کرد.
 
اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل در امور سوریه نیز در این دیدار تلاش‌های خود در هفته‌های اخیر در خصوص حل سیاسی بحران سوریه را تشریح کرد.


۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵

ظریف: آمادگي ايران براي دستيابي به توافق با غرب/ 1+5 رويكردي به دور از رويكرد هشت سال گذشته در پيش گيرد

"محمدجواد ظريف" وزير امور خارجه کشورمان در گفتگو با با اين شبكه راديويي، با اشاره به مذاكرات هسته‌اي كشورمان با گروه 1+5، گفت: غرب بايد اعتماد ايران را جلب کند.
رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان ادامه داد: ما براي دستيابي به توافق با غرب آماده هستيم و از اين رو تمايلات سياسي براي حل اين مسئله داريم و اين در حالي است كه همواره بر حقوق مردم ايران تاکيد مي‌كنيم.
وي در پايان خاطر نشان كرد: نبايد تنها يک طرف خواسته‌هاي خود را مطرح کند، روي ميز مذاکرات براي دستيابي به توافق بايد همه چيز دو جانبه باشد، زماني که طرف مقابل آماده دستيابي به توافق باشد ما نيز آماده خواهيم بود.



۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶

دور اول مذاکرات ایران و 1+5 پایان یافت

دور اول مذاکرات ایران و گروه 1+5 دقایقی پیش پایان یافت.
 

۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷

مایکل مان:مذاکرات رو به پیشرفت است

نشست خبری سخنگوی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه آروپا اغاز شد.

وی گفت: مذاکرات رو به پیشرفت است.

مان در پاسخ به سوال خبرنگاری از آمریکا که خواستار صحبت وی در مورد تیم فنی  شده بود و اینکه چه قدم‌هایی در این مورد برداشته شده و آیا هیچ مسائل علمی در این باره بحث شده و اینکه دیپلماسی در این باره به چه صورت است پاسخ داد: این سوال حساسی است که در مورد مسائل  فنی و کارشناسی آن بخواهیم بحث کنیم، چون نیازمند افراد متخصص در این زمینه است و ما نمی‌توانیم الآن راجع به این مسئله بگوییم و می‌دانیم که کارشناسان و تکنیسین‌ها دقیق‌تر می‌تواند در این مورد صحبت کنند.
 
وی تصریح کرد: ولی می‌دانیم که خانم کاترین اشتون و آقای ظریف در مورد این مسائل صحبت کردند و منتظر هستیم ببینیم مذاکرات به چه صورت خواهد بود.

۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵

نشست خبری عراقچی آغاز شد

"سید عباس عراقچی" مذاکره کننده ارشد تیم هسته‌ای ایران به منظور توضیح درباره روند مذاکرات با 1+5 وارد محل نشست خبری شد.

۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰

لغو سفر "ظریف" به ایتالیا به دلیل اهمیت مذاکرات جاری

"سید عباس عراقچی" مذاکره‌کننده ارشد تیم هسته‌ای کشورمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به ژنو در مورد سفر ظریف به ایتالیا گفت: به دلیل اهمیت جاری مذاکرات ایران و 1+5 سفر وزیر امور خارجه کشورمان به ایتالیا لغو شد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه به چه دلیل این سفر لغو شده است، خاطرنشان کرد: مذاکرات به قدری مهم بوده که همه چیز امکان دارد.

۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۶

ایران و 1+5 به سوی توافقاتی جهت حصول هدفی مشترک پیش می‌روند/ در نشست عصر پیرامون جزئیات گفتگو می‌کنیم

"سیدعباس عراقچی" رئیس تیم مذاکره‌کننده ایرانی در مذاکرات ژنو با دیروز حضور در جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات صبح امروز ایران و گروه 1+5 دقایقی قبل پایان یافت.

عراقچی تصریح کرد: به صورتی که شفاف سازی‌هایی در مسئله هسته‌ای صورت گیرد و امروز بعد از ظهر راجع به جزئیات مسئله بحث و در مورد گام‌های بعدی صحبت خواهیم کرد؛ ما تصمیم گرفتیم این جلسات را کوتاه‌تر برگزار کنیم و در ساعت 2 دور بعدی مذاکرات را ادامه خواهیم داد و با کشورهای اروپایی جلسه دیگری را برگزار خواهم کرد که ما هم در آنجا شرکت خواهیم کرد.

 وی اظهار داشت: رأس ساعت 6 امروز پنج‌شنبه نیز آقای ظریف و خانم اشتون با سایر کارشناسان هر دو گروه جلسه‌ای خواهند داشت که در آنجا خلاصه بحث‌ها مطرح خواهد شد که این نشست در سطح کارشناسی است.
 
رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران در ژنو خاطرنشان کرد: در نشست عصر امروز (پنج‌شنبه) که در سطح کارشناسی است سعی خواهیم کرد به توافق واحدی برسیم؛ ما بر آن هستیم به یک توافقات دوجانبه‌ای برسیم که طرف مقابل هم هماهنگ شود.
مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان ادامه داد: در مجموع هر دو طرف باید اعتمادسازی کنند که باید اعتمادسازی کنند که برای ما احترام و تکریم مقابل است، رژیم صهیونیستی باید به حقوق هسته‌ای ایران احترام بگذارد و همچنین گروه ۱+۵، بنابراین گام‌ها باید متوازن باشد و هر دو طرف گام بردارند و هیچ کدام نباید از این راه تعادل و توازن خارج شوند.  

۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲
ظریف فردا (جمعه) و به محض پایان مذاکرات به تهران بازمی‌گردد
وزیر امور خارجه کشورمان فردا و به محض پایان مذاکرات به تهران بازمی‌گردد، قرار است که صبح شنبه ظریف دیداری بسیار مهم در تهران داشته باشد.
 
گفته می‌شود که این دیدار با یکی از مقامات کشورهای آسیایی انجام خواهد شد.  

۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳

عراقچی: گروه ۱+۵ چارچوب طرح پیشنهادی ایران را پذیرفت/ محتوای مذاکرات دو جانبه صرفا مباحث هسته‌ای است

مذاکره‌کننده ارشد ایران در ژنو در تشریح نشست روز پنج‌شنبه ایران و گروه ۱+۵ گفت: صبح امروز (پنجشنبه ۱۶ آبان ماه) دور جدید مذاکرات هسته‌ای را با کشورهای ۱+۵ آغاز کردیم و این در ادامه ژنو گذشته و جلسه کار‌شناسی در وین بود.
 
وی افزود: ما در ژنو گذشته طرح خودمان را برای پیشرفت مذاکرات به آن‌ها ارائه کرده بودیم و آن‌ها استقبال کرده بودند و در جلسه وین نیز در این مورد بحث بیشتری شد و امروز با صراحت گفتم که چارچوب پیشنهادی ایران را می‌پذیرند.

عراقچی ادامه داد: چارچوبی که شامل سه مقوله عمده است، بحث هدف مشترک و گام اول و گام آخر، و قرار شد در مذاکرات امروز و فردا وارد جزئیات این گام ها شویم و در خصوص جزئیات آنها به توافق برسیم.

عراقچی تصریح کرد: قرار است هر سه کشور اروپایی به اتفاق بیایند و یک مذاکره با این سه کشور داشته باشیم و مذاکره نیز با روسیه، چین و آمریکا به صورت جداگانه صورت خواهد گرفت؛ جمع بندی این مذاکرات دو جانبه و جمع بندی بحث‌هایی که در جلسه کارشناسی وین داشتیم قرار است در ساعت 6 بین آقای ظریف و خانم اشتون در یک جلسه محدود به بحث گذاشته شود تا جمع بندی کنیم و سعی کنیم به یک متن واحد نزدیک شویم.

مذاکره‌کننده ارشد تیم هسته‌ای کشورمان در ژنو در تشریح مثبت بودن مذاکرات ژنو گفت: مثبت بودن به این معنا که هر دو طرف جدی هستند و اراده لازم را به ورود به مذاکرات را دارند اما آیا مذاکرات به سمت خوب پیش می‌رود و آیا ما امیدوار هستیم به هم نزدیک شود زود است در این مورد قضاوت کنیم ولی مثبت بودن به این معنا که خوب پیش می‌رویم زود است ولی مثبت بودن به این معنا که اراده پیش رفتن را هر دو طرف دارند وجود دارد.
 
معاون وزیر امور خارجه در مورد احتمال حضور ظریف در مذاکرات روز جمعه گفت: مذاکرات به شدت نزدیک، پیچیده و سخت شده و به همین دلیل آقای ظریف تصمیم گرفتند سفرشان به ایتالیا را کنسل کنند، نحوه تصمیم گرفتن در خصوص ادامه مذاکرات لحظه‌ای است.
 
۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۹

ظریف از ایتالیا عذرخواهی کرد

"سید عباس عراقچی"، معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران ضمن تأیید رسمی خبر لغو سفر محمد جواد ظریف به رم اعلام کرد که وی به همین مناسبت از مقامات ایتالیایی عذرخواهی کرد.
 
وی در ادامه افزود که لغو سفر ظریف به ایتالیا به علت جدیت مذاکرات ژنو است.
 
بر اساس برنامه از پیش تعیین شده قرار بود وزیر امور خارجه کشورمان امروز عازم رم شد و اواخر شب  به ژنو بازگردد.

۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۴

 مذاکرات ایران و ۳ کشور اروپایی لحظاتی پیش آغاز شد

مذاکرات ایران با 3 کشور اروپایی به صورت جداگانه از ساختار 1+5 عصر امروز (پنج‌شنبه) در ژنو آغاز شده است.
 
مذاکرات میان نمایندگان ایران و سه کشور اروپایی ساعت 14 به وقت ژنو آغاز شد؛ مذاکرات میان ایران به سرپرستی "سید عباس عراقچی"، معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه و نمایندگان سه کشور اروپایی امروز (پنج شنبه) هم‌اکنون در حال انجام است.

بعد از انجام این دیدارها، نتایج آنها در نشستی میان محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و گروه محدودی از نمایندگان دو طرف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۴

مذاکرات نمایندگان ایران و روسیه آغاز شد

عصر امروز مذاکرات دوجانبه میان نمایندگان ایران و روسیه آغاز شد.
 
پیش از این نمایندگان ایران با نمایندگان سه کشور اروپایی دیدار و گفتگو کرده بودند که از ساعت 2 بعد از ظهر به وقت ژنو آغاز و سه و نیم به اتمام رسیده بود.
 
۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۰

مذاکرات ایران و چین آغاز شد

ملاقات دوجانبه هیئت جمهوری خلق چین و جمهوری اسلامی در حاشیه نشست ژنو برگزار شد.


۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۵

مذاكرات نمايندگان ايران و انگليس درباره كاردار غيرمقيم

"مجید تخت روانچی" معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان روز پنج‌شنبه در حاشیه گفتگوهای هسته‌ای در ژنو با نماینده انگلستان دیدار و درباره روابط دوجانبه و مسایل جاری در مذاکرات هسته‌ای گفتگو کرد.

گفتنی است در این دیدار درباره موضوع تبادل کاردار ترددی (غیر مقیم) از زوایای مختلف بحث شد.

همچنین طرفین گفتگوها تفاهم داشتند که به زودی اسامی این افراد اعلام شود.

طرفین برای پیگیری موضوع در تماس خواهند بود.

۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۹

اتراق گروهک منافقین در 500 متري محل اقامت تيم مذاكره كننده ايراني

تعدادی از اعضای گروهک منافقین در 500 متری هتل محل اقامت مذاکره‌کنندگان ایرانی و مقر اروپايي سازمان ملل با برپايي چادر اتراق کرده‌اند.

گفتنی است این گروهک تا به حال در موارد متعددی عناد خود با  ملت ایران را در قالب فعالیت‌های تروریستی و جوآفرینی‌های مصنوعی به نمایش گذاشته است.

۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۳

دور بعدی مذاکرات روز جمعه ساعت 12:00 به وقت تهران

دور بعدی مذاکرات روز جمعه ساعت 9:30 به وقت ژنو، 12:00 به وقت تهران برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ پس از پایان این دور از مذاکرات "محمد‌جواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان و "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نشست مشترکی به بیان نتایج این مذاکرات خواهند پرداخت.

۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۳

مذاكرات كارشناسان ايراني با گروه 1+5 بسيار مثبت بود/ امكان صدور بيانيه مشترك در پايان مذاكرات

"محمد‌جواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان در پایان اولین روز از مذاکرات ژنو 2 که امروز پنج‌شنبه 16 آبان برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: قرار شده است گروه 1+5 با خانم اشتون هماهنگ شوند تا در نهایت بتوانیم با هم به توافق برسیم.
 
وی در پاسخ به پرسش باشگاه خبرنگاران که آیا نتیجه مذاکرات امروز مثبت بود یا خیر گفت: همان‌طور که به من گفته شده مذاکرات بسیار مفید بود و این زمینه‌ای است که وارد نگارش متن(اشاره به توافق نهایی مکتوب مورد نظر) شویم.

 وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار اعزامي باشگاه خبرنگاران به ژنو در خصوص اینکه آیا امکان دست‌يابي به توافق‌نامه نهايي در این دور از مذاکرات با طرف مذاکره‌کننده ایران وجود دارد یا خیر گفت: بله این امکان وجود دارد.

ظریف در ادامه به طرح شش ماهه‌ای ایران در خصوص نگارش متن مورد نظر اشاره کرد و گفت: باید از فردا (جمعه 17آبان ) شروع به نوشتن کنیم.

۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰

دیدار "ظریف" و "رئیس کمیته صلیب سرخ جهانی" در حاشیه مذاکرات ایران و 1+5

"محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته پنج‌شنبه شب در حاشیه نشست جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 (3+3) در ژنو با رئیس کمیته صلیب سرخ جهانی دیدار و گفتگو کرد.

همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و صلیب سرخ جهانی در حوزه‌های مختلف به ویژه در زمینه کمک‌های بشردوستانه و اقدامات صلیب سرخ جهانی در سوریه مهمترین موضوع طرح شده در این دیدار بود.

انتهای پیام/


به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران، با توجه به اینکه برخی رسانه ها اعلام کرده اند که مذاکرات در ساعت 12:30 برگزار می شود برخی منابع آگاه از برگزاری مذاکرات در ساعت 13:30 خبر دادند.


16/8/1392 10/52

تکذیب مصاحبه ظریف با روزنامه رژیم غاصب صهیونیستی

"مرضیه افخم" سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد ادعای یک روزنامه رژیم غاصب صهیونیستی مبنی بر مصاحبه با وزیر امور خارجه ایران گفت: این ادعا یک دروغ بزرگ و کذب محض است .

افخم اضافه کرد: این رسانه‌ها از سر استیصال و برای خروج از انزوای رژیم صهیونیستی چنین اخبار کذبی را منتشر می‌نمایند و تلاش بیهوده‌ای را برای فضاسازی منفی در آستانه دوره جدید مذاکرات ایران و 1+ 5 آغاز کرده‌اند که بطور قطعی این جوسازی‌ها و دروغ پردازی‌ها از پیش محتوم به شکست است.


۱۶ آبان ۱۳۹۲ ۱۱:۱۵

مایکل مان: نباید انتظار نتایج فوری از مذاکرات داشت

مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون مذاکره کننده ارشد گروه 1+5 که در مورد آخرین جلسه مذاکرات ایران و گروه 1+5 ظهر دیروز در ژنو سخن می‌گفت ضمن ابراز خوش‌بینی در مورد ادامه مذاکرات، روند مذاکرات با طرف ایرانی را امیدوارکننده توصیف کرد و افزود: من فکر نمی‌کنم کسی انتظار نتایج فوری از روند مذاکرات داشته باشد اما قطعا امیدواریم که می‌توانیم پیشرفت‌های قابل ملاحظه ای در این هفته دست پیدا کنیم.



۱6 آبان ۱۳۹۲ -۱۲:۲۳

دیدار "ظریف" و "اخضر ابراهیمی"

"محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان و "اخضر ابراهیمی" نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ساعت(ساعت 10 به وقت ژنو و 12:30 به وقت تهران) در مقر اروپایی سازمان ملل دیدار و گفتگو کردند.

ظریف که به منظور برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 به ژنو سفر کرده است، صبح امروز پس از صبحانه کاری با کاترین اشتون با اخضر ابراهیمی دیدار کرد.

ظریف در این ملاقات که در موضوع سوریه بود، اخضر ابراهیمی را در جریان مذاکرات خود در ترکیه قرار داد.

بعد از این دیدار مذاکرات ایران و 1+5 در ساعت 11 به وقت محلی با حضور کاترین اشتون و محمد جواد ظریف آغاز شد.


۱۶ آبان ۱۳۹۲ - 1۳:۴۶

مذاکرات ایران و 1+5 آغاز شد

دور دوم مذاکرات ایران و گروه 1+5 ساعت 11:15 به وقت محلی در ژنو آغاز شد.

۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶

ظریف: مذاکرات خوبی میان من و اشتون در صبحانه کاری صورت گرفت/ احتمال دستیابی به توافق

محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات خوبی میان من و اشتون در صبحانه کاری صورت گرفت.

وی بعد از صبحانه کاری با اشتون به خبرنگاران گفت: من انتظار دارم مذاکرات جدی صورت گیرد و اگر همه طرف‌ها تمام تلاش خود را انجام دهند احتمال دستیابی به توافق وجود دارد.

وزیر خارجه ایران در ادامه افزود: امیدوارم مذاکرات را جدی بگیرند.


۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲

تخت روانچی: درباره غنی‌سازی و تحریم‌ها گفتگو می‌کنیم

"مجید تخت روانچی" معاون اروپا و آمریکا وزیر امور خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران (پنجشنبه 16 آبان‌ماه )در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این دور از مذاکرات درباره همه موضوعات صحبت می‌کنیم و وارد بحث‌های مختلف خواهیم شد.

عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان افزود: در مذاکرات امروز در مورد غنی‌سازی و تحریم ها نیز گفتگو خواهیم کرد.

شایان ذکر است؛ دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان دقایقی پیش در مقر اروپایی سازمان ملل متحد آغاز شد.


۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰

ظریف در دیدار با ابراهیمی: جامعه جهانی برای برون رفت از بحران سوریه به دنبال راه حل واقع‌بینانه و سیاسی است

"محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان صبح روز پنجشنبه و پیش از آغاز نشست دوم ژنو بین جمهوری اسلامی ایران و 1+5 با اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدار و آخرین تحولات سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

ظریف در این دیدار با تاکید مجدد بر دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران سوریه از طریق گفتگوهای سیاسی سوری- سوری، از اقدامات و تلاشهای اخضر ابراهیمی در مسیر حل بحران تشکر و از اینکه جامعه جهانی برای برون رفت از وضعیت موجود در سوریه به دنبال راه حل واقع‌بینانه و سیاسی است، استقبال کرد.

ظریف همچنین در این دیدار از تلاش‌های انجام شده در خصوص اقدامات انسان دوستانه و ارسال کمک‌های ضروری به مردم سوریه نیز استقبال کرد.

اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل در امور سوریه نیز در این دیدار تلاش‌های خود در هفته‌های اخیر در خصوص حل سیاسی بحران سوریه را تشریح کرد.


۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵

ظریف: آمادگي ايران براي دستيابي به توافق با غرب/ 1+5 رويكردي به دور از رويكرد هشت سال گذشته در پيش گيرد

"محمدجواد ظريف" وزير امور خارجه کشورمان در گفتگو با با اين شبكه راديويي، با اشاره به مذاكرات هسته‌اي كشورمان با گروه 1+5، گفت: غرب بايد اعتماد ايران را جلب کند.
رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان ادامه داد: ما براي دستيابي به توافق با غرب آماده هستيم و از اين رو تمايلات سياسي براي حل اين مسئله داريم و اين در حالي است كه همواره بر حقوق مردم ايران تاکيد مي‌كنيم.
وي در پايان خاطر نشان كرد: نبايد تنها يک طرف خواسته‌هاي خود را مطرح کند، روي ميز مذاکرات براي دستيابي به توافق بايد همه چيز دو جانبه باشد، زماني که طرف مقابل آماده دستيابي به توافق باشد ما نيز آماده خواهيم بود.



۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶

دور اول مذاکرات ایران و 1+5 پایان یافت

دور اول مذاکرات ایران و گروه 1+5 دقایقی پیش پایان یافت.


۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷

مایکل مان:مذاکرات رو به پیشرفت است

نشست خبری سخنگوی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه آروپا اغاز شد.

وی گفت: مذاکرات رو به پیشرفت است.

مان در پاسخ به سوال خبرنگاری از آمریکا که خواستار صحبت وی در مورد تیم فنی شده بود و اینکه چه قدم‌هایی در این مورد برداشته شده و آیا هیچ مسائل علمی در این باره بحث شده و اینکه دیپلماسی در این باره به چه صورت است پاسخ داد: این سوال حساسی است که در مورد مسائل فنی و کارشناسی آن بخواهیم بحث کنیم، چون نیازمند افراد متخصص در این زمینه است و ما نمی‌توانیم الآن راجع به این مسئله بگوییم و می‌دانیم که کارشناسان و تکنیسین‌ها دقیق‌تر می‌تواند در این مورد صحبت کنند.

وی تصریح کرد: ولی می‌دانیم که خانم کاترین اشتون و آقای ظریف در مورد این مسائل صحبت کردند و منتظر هستیم ببینیم مذاکرات به چه صورت خواهد بود.

۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵

نشست خبری عراقچی آغاز شد

"سید عباس عراقچی" مذاکره کننده ارشد تیم هسته‌ای ایران به منظور توضیح درباره روند مذاکرات با 1+5 وارد محل نشست خبری شد.

۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰

لغو سفر "ظریف" به ایتالیا به دلیل اهمیت مذاکرات جاری

"سید عباس عراقچی" مذاکره‌کننده ارشد تیم هسته‌ای کشورمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به ژنو در مورد سفر ظریف به ایتالیا گفت: به دلیل اهمیت جاری مذاکرات ایران و 1+5 سفر وزیر امور خارجه کشورمان به ایتالیا لغو شد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه به چه دلیل این سفر لغو شده است، خاطرنشان کرد: مذاکرات به قدری مهم بوده که همه چیز امکان دارد.

۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۶

ایران و 1+5 به سوی توافقاتی جهت حصول هدفی مشترک پیش می‌روند/ در نشست عصر پیرامون جزئیات گفتگو می‌کنیم

"سیدعباس عراقچی" رئیس تیم مذاکره‌کننده ایرانی در مذاکرات ژنو با دیروز حضور در جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات صبح امروز ایران و گروه 1+5 دقایقی قبل پایان یافت.

عراقچی تصریح کرد: به صورتی که شفاف سازی‌هایی در مسئله هسته‌ای صورت گیرد و امروز بعد از ظهر راجع به جزئیات مسئله بحث و در مورد گام‌های بعدی صحبت خواهیم کرد؛ ما تصمیم گرفتیم این جلسات را کوتاه‌تر برگزار کنیم و در ساعت 2 دور بعدی مذاکرات را ادامه خواهیم داد و با کشورهای اروپایی جلسه دیگری را برگزار خواهم کرد که ما هم در آنجا شرکت خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: رأس ساعت 6 امروز پنج‌شنبه نیز آقای ظریف و خانم اشتون با سایر کارشناسان هر دو گروه جلسه‌ای خواهند داشت که در آنجا خلاصه بحث‌ها مطرح خواهد شد که این نشست در سطح کارشناسی است.

رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران در ژنو خاطرنشان کرد: در نشست عصر امروز (پنج‌شنبه) که در سطح کارشناسی است سعی خواهیم کرد به توافق واحدی برسیم؛ ما بر آن هستیم به یک توافقات دوجانبه‌ای برسیم که طرف مقابل هم هماهنگ شود.
مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان ادامه داد: در مجموع هر دو طرف باید اعتمادسازی کنند که باید اعتمادسازی کنند که برای ما احترام و تکریم مقابل است، رژیم صهیونیستی باید به حقوق هسته‌ای ایران احترام بگذارد و همچنین گروه ۱+۵، بنابراین گام‌ها باید متوازن باشد و هر دو طرف گام بردارند و هیچ کدام نباید از این راه تعادل و توازن خارج شوند.

۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲
ظریف فردا (جمعه) و به محض پایان مذاکرات به تهران بازمی‌گردد
وزیر امور خارجه کشورمان فردا و به محض پایان مذاکرات به تهران بازمی‌گردد، قرار است که صبح شنبه ظریف دیداری بسیار مهم در تهران داشته باشد.

گفته می‌شود که این دیدار با یکی از مقامات کشورهای آسیایی انجام خواهد شد.

۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳

عراقچی: گروه ۱+۵ چارچوب طرح پیشنهادی ایران را پذیرفت/ محتوای مذاکرات دو جانبه صرفا مباحث هسته‌ای است

مذاکره‌کننده ارشد ایران در ژنو در تشریح نشست روز پنج‌شنبه ایران و گروه ۱+۵ گفت: صبح امروز (پنجشنبه ۱۶ آبان ماه) دور جدید مذاکرات هسته‌ای را با کشورهای ۱+۵ آغاز کردیم و این در ادامه ژنو گذشته و جلسه کار‌شناسی در وین بود.

وی افزود: ما در ژنو گذشته طرح خودمان را برای پیشرفت مذاکرات به آن‌ها ارائه کرده بودیم و آن‌ها استقبال کرده بودند و در جلسه وین نیز در این مورد بحث بیشتری شد و امروز با صراحت گفتم که چارچوب پیشنهادی ایران را می‌پذیرند.

عراقچی ادامه داد: چارچوبی که شامل سه مقوله عمده است، بحث هدف مشترک و گام اول و گام آخر، و قرار شد در مذاکرات امروز و فردا وارد جزئیات این گام ها شویم و در خصوص جزئیات آنها به توافق برسیم.

عراقچی تصریح کرد: قرار است هر سه کشور اروپایی به اتفاق بیایند و یک مذاکره با این سه کشور داشته باشیم و مذاکره نیز با روسیه، چین و آمریکا به صورت جداگانه صورت خواهد گرفت؛ جمع بندی این مذاکرات دو جانبه و جمع بندی بحث‌هایی که در جلسه کارشناسی وین داشتیم قرار است در ساعت 6 بین آقای ظریف و خانم اشتون در یک جلسه محدود به بحث گذاشته شود تا جمع بندی کنیم و سعی کنیم به یک متن واحد نزدیک شویم.

مذاکره‌کننده ارشد تیم هسته‌ای کشورمان در ژنو در تشریح مثبت بودن مذاکرات ژنو گفت: مثبت بودن به این معنا که هر دو طرف جدی هستند و اراده لازم را به ورود به مذاکرات را دارند اما آیا مذاکرات به سمت خوب پیش می‌رود و آیا ما امیدوار هستیم به هم نزدیک شود زود است در این مورد قضاوت کنیم ولی مثبت بودن به این معنا که خوب پیش می‌رویم زود است ولی مثبت بودن به این معنا که اراده پیش رفتن را هر دو طرف دارند وجود دارد.

معاون وزیر امور خارجه در مورد احتمال حضور ظریف در مذاکرات روز جمعه گفت: مذاکرات به شدت نزدیک، پیچیده و سخت شده و به همین دلیل آقای ظریف تصمیم گرفتند سفرشان به ایتالیا را کنسل کنند، نحوه تصمیم گرفتن در خصوص ادامه مذاکرات لحظه‌ای است.

۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۹

ظریف از ایتالیا عذرخواهی کرد

"سید عباس عراقچی"، معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران ضمن تأیید رسمی خبر لغو سفر محمد جواد ظریف به رم اعلام کرد که وی به همین مناسبت از مقامات ایتالیایی عذرخواهی کرد.

وی در ادامه افزود که لغو سفر ظریف به ایتالیا به علت جدیت مذاکرات ژنو است.

بر اساس برنامه از پیش تعیین شده قرار بود وزیر امور خارجه کشورمان امروز عازم رم شد و اواخر شب به ژنو بازگردد.

۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۴

مذاکرات ایران و ۳ کشور اروپایی لحظاتی پیش آغاز شد

مذاکرات ایران با 3 کشور اروپایی به صورت جداگانه از ساختار 1+5 عصر امروز (پنج‌شنبه) در ژنو آغاز شده است.

مذاکرات میان نمایندگان ایران و سه کشور اروپایی ساعت 14 به وقت ژنو آغاز شد؛ مذاکرات میان ایران به سرپرستی "سید عباس عراقچی"، معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه و نمایندگان سه کشور اروپایی امروز (پنج شنبه) هم‌اکنون در حال انجام است.

بعد از انجام این دیدارها، نتایج آنها در نشستی میان محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و گروه محدودی از نمایندگان دو طرف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۴

مذاکرات نمایندگان ایران و روسیه آغاز شد

عصر امروز مذاکرات دوجانبه میان نمایندگان ایران و روسیه آغاز شد.

پیش از این نمایندگان ایران با نمایندگان سه کشور اروپایی دیدار و گفتگو کرده بودند که از ساعت 2 بعد از ظهر به وقت ژنو آغاز و سه و نیم به اتمام رسیده بود.

۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۰

مذاکرات ایران و چین آغاز شد

ملاقات دوجانبه هیئت جمهوری خلق چین و جمهوری اسلامی در حاشیه نشست ژنو برگزار شد.


۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۵

مذاكرات نمايندگان ايران و انگليس درباره كاردار غيرمقيم

"مجید تخت روانچی" معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان روز پنج‌شنبه در حاشیه گفتگوهای هسته‌ای در ژنو با نماینده انگلستان دیدار و درباره روابط دوجانبه و مسایل جاری در مذاکرات هسته‌ای گفتگو کرد.

گفتنی است در این دیدار درباره موضوع تبادل کاردار ترددی (غیر مقیم) از زوایای مختلف بحث شد.

همچنین طرفین گفتگوها تفاهم داشتند که به زودی اسامی این افراد اعلام شود.

طرفین برای پیگیری موضوع در تماس خواهند بود.

۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۹

اتراق گروهک منافقین در 500 متري محل اقامت تيم مذاكره كننده ايراني

تعدادی از اعضای گروهک منافقین در 500 متری هتل محل اقامت مذاکره‌کنندگان ایرانی و مقر اروپايي سازمان ملل با برپايي چادر اتراق کرده‌اند.

گفتنی است این گروهک تا به حال در موارد متعددی عناد خود با ملت ایران را در قالب فعالیت‌های تروریستی و جوآفرینی‌های مصنوعی به نمایش گذاشته است.

۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۳

دور بعدی مذاکرات روز جمعه ساعت 12:00 به وقت تهران

دور بعدی مذاکرات روز جمعه ساعت 9:30 به وقت ژنو، 12:00 به وقت تهران برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ پس از پایان این دور از مذاکرات "محمد‌جواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان و "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نشست مشترکی به بیان نتایج این مذاکرات خواهند پرداخت.

۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۳

مذاكرات كارشناسان ايراني با گروه 1+5 بسيار مثبت بود/ امكان صدور بيانيه مشترك در پايان مذاكرات

"محمد‌جواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان در پایان اولین روز از مذاکرات ژنو 2 که امروز پنج‌شنبه 16 آبان برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: قرار شده است گروه 1+5 با خانم اشتون هماهنگ شوند تا در نهایت بتوانیم با هم به توافق برسیم.

وی در پاسخ به پرسش باشگاه خبرنگاران که آیا نتیجه مذاکرات امروز مثبت بود یا خیر گفت: همان‌طور که به من گفته شده مذاکرات بسیار مفید بود و این زمینه‌ای است که وارد نگارش متن(اشاره به توافق نهایی مکتوب مورد نظر) شویم.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار اعزامي باشگاه خبرنگاران به ژنو در خصوص اینکه آیا امکان دست‌يابي به توافق‌نامه نهايي در این دور از مذاکرات با طرف مذاکره‌کننده ایران وجود دارد یا خیر گفت: بله این امکان وجود دارد.

ظریف در ادامه به طرح شش ماهه‌ای ایران در خصوص نگارش متن مورد نظر اشاره کرد و گفت: باید از فردا (جمعه 17آبان ) شروع به نوشتن کنیم.

۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰

دیدار "ظریف" و "رئیس کمیته صلیب سرخ جهانی" در حاشیه مذاکرات ایران و 1+5

"محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته پنج‌شنبه شب در حاشیه نشست جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 (3+3) در ژنو با رئیس کمیته صلیب سرخ جهانی دیدار و گفتگو کرد.

همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و صلیب سرخ جهانی در حوزه‌های مختلف به ویژه در زمینه کمک‌های بشردوستانه و اقدامات صلیب سرخ جهانی در سوریه مهمترین موضوع طرح شده در این دیدار بود.


انتهای پیام/
برچسب ها: تهران ، ژنو ، ایران ، سوئیس ، مذاکرات ، حقوق ، دیپلماتیک ، پرونده ، هسته ای ، مذاکره کنندگان ، اجماع ملی ، روحیه ملی ، دولت ، اعتماد ملی ، آمریکا ، تیم آمریکایی ، رهبر انقلاب ، تیم مذاکره ، صالحی ، ظریف ، محمد جواد ، وزیر خارجه ، مایکل مان ، وندی شرمن ، آدام شوبین ، عراقچی ، غنی سازی ، بیست درصد ، بمب اتم ، اسرائیل ، رژیم صهیونیستی ، خامنه ای ، رهبر انقلاب ، یوکیا آمانو ، آژانس اتمی ، سازمان ملل ، نتانیاهو ، منابع غربی ، سنا ، کنگره ، موساد ، مدالیته ، پروتکل الحاقی ، محرمانه ، اوباما ، چین ، آلمان ، کاترین اشتون ، سخنگو ، اتحادیه اروپا ، سعید جلیلی ، کره جنوبی ، منابع رسمی ، راکتور ، سانتریفیوژ ، آب سنگین ، اراک ، قم ، فردو ، نطنز ، کلاهک هسته ای ، انگلیس ، چاک هیگل ، جان کری ، توافق احتمالی ، بسته پیشنهادی ، تحریم ، تحریم نفت ، شهدا ، اورانیوم ، iran fm ، geneva ، nuclear talks ، geneva talks ، world powers ، vienna ، iran talks ، iran us ، negotiations ، tehran ، deal possible ، khamenei ، optimistic iran ، supreme leader ، nuclear team ، zarif ، rouhani ، washington ، un ، us negotiator ، wendy sherman ، sanctions ، western powers ، relief ، uranium ، enrichment ، nuclear weapon ، lift sanctions ، iaea ، yukiya amano ، obama ، john kerry ، paris ، french ، araqchi ، abbas araqchi ، britain ، china ، russia ، united states ، delegation ، arak ، heavy water ، netanz ، fordow ، hassan rouhani ، atomic ، watchdog ، javad zarif ، catherine ، ashton ، diplomats ، eu ، technical ، discussions ، nuclear program ، nuclear ، agreement ، iranian ، officials ، banking ، ap ، reuters ، yjc ، iran news ، france ، netanyahu ، aipac
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار