برگزاری جشنواره مشکات 2 زمینه ساز تقویت رویکرد محله گرایی

مدیر کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران در جلسه هماهنگی جشنواره مشکات 2 در منطقه 13 برگزاری جشنواره مشکات را زمینه ساز تقویت رویکرد محله گرایی دانست .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، ابوالفضل رفیع در جلسه ای که با حضور  ابراهیم مداحی، شهردار منطقه 13 ،معاونین و مدیران منطقه ، دبیران شورایاری  و مدیران محلات منطقه 13 به منظور هماهنگی جشنواره مشکات 2  برگزار شد با اشاره به تعاریف کلی از شهر به دو شهر آموزش دهنده و یادگیرنده تصریح کرد: در کلان شهرهای توسعه یافته اولویت کار این است که مجموعه شهری به عنوان شهر آموزش دهنده  بتواند یک رویکرد آموزشی داشته باشد که منجر به تقویت رفتارهای مطلوب از شهروندان شده  و همچنین یادگیرنده باشد به معنی این که شرایط و بستری را فراهم کند که از استعداد ها ،توانایی ها و حضور مشارکت مردم در اداره شهر استفاده کند .
 
وی  جشنواره مشکات را نماد همکاری بین بخشی دانست و گفت: محورهای جشنواره مشکات جزء وظایف واجب شهرداری است و جزء ماموریت های ذاتی ماست و همه واحدها و معاونت ها به خصوص معاونت ترافیک ، امور شهری و اجتماعی بیش از پیش باید همکاری کنند.
 
مدیر کل آموزش های شهروندی با تاکید بر اهمیت  آموزش در  حفظ، تقویت و کنترل  فرهنگ گفت: سعی ما بر این است که از طریق جشنوار مشکات بتوانیم آموزش را در راستای فرهنگ سازی اجرایی کنیم که تا حدودی این امر را  با استناد بر آثار و خروجی که از نخستین جشنواره مشکات داشته ایم، محقق شده است.
 
وی از مسئولین و همکاران منطقه خواست تا موارد مربوط به این جشنواره را با جدیت بسیار زیاد در دستور کار خود قرار داده و پی گیر مسائل مربوط به جشنواره باشند.
 
مداحی به نقش مهم شورایاران و مدیران محلات اشاره کرد و گفت: این عزیزان پل ارتباطی ما با شهروندان و بازوی اجرایی شهرداری در سطح محله ها هستند که همراهی آنها  نقش تعیین کننده ای را در پیشبرد اهداف شهرداری به دنبال دارد.
 
شهردار منطقه 13 تبلیغات این جشنواره را در سطح منطقه اعم از مساجد، مدارس و ... را مهم دانست و تاکید کرد: اساسی ترین نیاز مردم تهران در حال حاضر آموزش شهروندی است که ان شالله امسال به همت همه همکاران شاهد هرچه با شکوهتر شدن جشنواره در سطح منطقه باشیم و آثار بیشتر با کیفیت بهتر را از سطح محلات جمع آوری کنیم .
 
گفتنی است که در پایان این جلسه از رابطین مشکات در حوزه های مختلف شهرداری منطقه 13 با اهدای لوح تقدیر،قدردانی شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: شهرداری ، محلات ، مشکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار