بارش اسيدي طلاق بر افکار جوانان

جوانان امروز نياموخته اند که به جاي پاک کردن صورت مسئله به فکر يافتن راه حلي براي حل مسئله باشند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران بررسي ها نشان مي دهد  از هر چهار ازدواج در سال اول زندگي، يک ازدواج به طلاق ختم مي شود.

در کشور ما هيچ نهادي که مهارت هاي زندگي را به جوانان آموزش دهد وجود ندارد و اين امر در کنار مشکلاتي از جمله مهيا نبودن امکانات زندگي موجب مي شود تا بسياري از جوانان با کوچکترين اختلاف طلاق را برگزينند.  
 
افراد در وهله اول رفتار ها و واقعيت وجودي خود را نشان نمي دهند ، پس از ازدواج اين رفتارهاي نمايشي به کنار مي رود و چهره واقعي نمايان مي شود و درآن شرايط است که زوجين احساس مي کنند کيلومترها از هم دور هستند و زماني که راه حلي براي مسئله نياموخته اند به پاک کردن صورت مسئله اقدام مي کنند و تقاضاي طلاق مي دهند فکر مي کنند از اين پس به آسودگي مي رسند اما خبر ندارند که مشکل بزرگتري در پيش پايشان قرار دارد. نبود ناگهاني همسر ممکن است احساس اضطراب يا هراس ايجاد کند معمولا زنان بيش از تر مردان در شرايط بد اقتصادي قرار مي گيرند. 

بعضي از افراد ممکن است که به ازدواج مجدد تن دهند اما دسته اي ديگر اين نياز را در وجود خود سرکوب مي کنند.  
 
در اين دوره ازدواجها معمولا بدون مشورت با ريش سفيد ها صورت مي گيرد ازدواج موفق و معقول ازدواجي است که جوانان پس از مشورت با ريش سفيدهاي خانواده مبه همراه زوج آينده خود به مراکز مشاوره ازدواج مراجعه کند. 

طلاق آخرين راه چاره ايست که براي پايان دادن به زندگيهاي سرد و بدون عاطفه و مشقت بار در نظر گرفته مي شود نه آنکه با بروز کمترين اختلاف و يا از روي هوا وهوس آزادانه کارخود داند زيرا برگزيدن عجولانه اين راه در نهايت نهاد خانواده را در کشور متزلزل و آسيب پذير مي کند. 

انتهای پیام/
 
 

برچسب ها: بررسی ، ازدواج ، زندگی ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار