مصباحی‌مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

ابراز تمایل دکتر روحانی برای حضور در جلسات جامعه روحانیت مبارز/ حضور ناطق‌نوری منتفی است

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: حجت‌الاسلام والسلمین ناطق‌نوری تاکنون تمایلی را برای شرکت در جلسات از خود نشان نداده و حضور وی به نوعی منتفی است اما دکتر روحانی برای حضور مجدد در جلسات این جامعه ابراز تمایل کرده است.


"حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره حضور ناطق‌نوری و دکتر روحانی در جلسات حزب متبوعش اظهار داشت: بعد از پیروزی "حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی" در انتخابات ریاست‌جمهوری، وی جهت  شرکت در جلسات جامعه روحانیت اعلام آمادگی کرده است.

وی ادامه داد: دکتر روحانی تاکنون در جلسات حزب شرکت نکرده که این مسئله به دلیل گرفتاری‌ها و مسئولیت خطیری است که به عنوان رئیس‌جمهوری کشور پذیرفته است اما قطعا وی با توجه به ابراز تمایلی که جهت حضور در جلسات داشته در فرصتی مناسب در این جلسات حضور پیدا خواهد کرد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره حضور احتمالی حجت‌الاسلام والسلمین ناطق‌نوری در جلسات حزب متبوعش گفت: تاکنون وی تمایلی را برای شرکت در جلسات از خود نشان نداده و حضورش به نوعی منتفی است.

گفتنی است دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان و حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری اعضای جامعه روحانیت مبارز مدت‌هاست که در جلسات هفتگی این جامعه شرکت نمی‌کنند و حضور این دو روحانی در جلسه هم‌حزبی‌هایشان در هاله‌ای از ابهام بوده است.


فاصله گرفتن حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری از جامعه روحانیت مبارز به وقایع انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 بر می‌گردد. یک‌سال قبل از انتخابات، این عضو جامعه با ارائه طرح کاندیدای « وحدت ملی » سعی کرد که به انتخابات پیش‌رو وجهه‌ای ملی ببخشد. مساله‌ای که از سوی دولتمردان و هواداران آن روز دولت، مثبت ارزیابی نمی‌شد و رویارویی دولت نهم با این روحانی اصولگرا را علنی کرد. اما اوج این رویارویی پس از آن بود که بعضی از اعضای جامعه روحانیت ، پس از عدم اجماع در این جامعه ، سعی کردند محمود احمدی‌نژاد را کاندیدای این جامعه معرفی کنند. این چنین بود که ناطق‌نوری در 4 خرداد 88 با گلايه از انتساب مواضع شخصي برخي افراد به اکثريت اعضاي اين جامعه گفت: با صراحت عرض مي‌کنم که جامعه روحانيت هيچ مصوبه‌اي در حمايت از هر يک از کانديداها نداشته و موضع ما در اين زمينه سکوت و دعوت به مشارکت حداکثري است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار