ظرفيت نيروگاه‌هاي "توليد" پراکنده تا پايان سال به هزار مگاوات مي‌رسد/پس گرفتن "نيروگاه" مفهوم ندارد

مديرعامل شرکت توانير گفت: ظرفيت نيروگاه‌هاي توليد پراکنده با حمايت‌هاي دولتي تا پايان سال به هزار مگاوات خواهد رسيد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، همايون حائري مديرعامل شرکت توانير در حاشيه نمايشگاه صنعت آب و برق گفت: در حال حاضر ظرفيت نيروگاه‌هاي توليد پراکنده 500 مگاوات بوده که اين رقم تا پايان سال به هزار مگاوات خواهد رسيد.

وي ادامه داد: دنيا در حال حرکت به سمت نيروگاه‌هاي توليد پراکنده است. 

وي ادامه داد: وزارت نيرو از شرکت‌هاي صنعتي که نسبت به نصب آن اقدام کنند مورد حمايت قرار خواهند گرفت و توليد اضافه آن از سوي وزارت نيرو خريداري خواهد شد.

وي افزود: نيروگاه‌هاي توليد پراکنده نياز صنعت را تأمين مي‌کند.

حائري با بيان اينکه درآمد حاصل از صادرات برق از طريق خزانه به شرکت توانير داده مي‌شود، اظهار داشت: دولت به دنبال ايجاد زمينه براي تأمين ارز مورد نياز براي پروژه‌هاي وزارت نيرو است.

***نيروگاه مپنا خصوصي است، پس گرفتن نيروگاه مفهوم ندارد

مديرعامل شرکت مپنا درخصوص درخواست وزير نيرو از مپنا براي واگذاري نيروگاه‌هايي که بابت رد ديون گرفته گفت: مپنا يک شرکت خصوصي است و در زمينه توليد نيروگاه نيز فعاليت مي‌کند بنابراين نيروگاه‌ها متعلق به آن خصوصي محسوب مي‌شود.

***اجراي کنتور‌هاي هوشمند در دست مطالعه 

حائري در خصوص کنترهاي هوشمند نيز گفت: اجراي کنترهاي هوشمند در دست مطالعه است و در ابتدا به صورت پايلوت در يک منطقه اجرا و سپس در کل کشور توسعه پيدا خواهد کرد.

وي ادامه داد: هوشمندسازي شبکه در دستور کار است و حتما در آينده اجرا مي‌شود.

مديرعامل شرکت توانير افزود: چندسالي است که در کشور کنتور ديجيتال توليد مي‌شود که اين همان زيرساخت هوشمندسازي شبکه است.

وي همچنين در خصوص لامپ‌هاي چيني که در بازار وجود دارد گفت: قرار است با حمايت از توليد داخل رفته رفته نسبت به رفع معضل لامپ‌هاي بختياري اقدام کنيم.

وي تصريح کرد: خود کفايي در صنعت روشنايي کشور مشهود است به طوري که  90 درصد محصولات لامپهاي کم مصرف در کشور توليد مي‌شود.

***همزماني نمايشگاه صنعت آب و برق در دوره‌هاي آب و برق بررسي مي‌شود

حائري در پايان در خصوص همزماني نمايشگاه آب و برق گفت: در اين باره نگاه‌هاي مختلفي وجود دارد اين دو نمايشگاه داراي فصل مشترک‌هايي هستند که بايد همزماني دوباره برگزاري اين دو نمايشگاه را مورد بررسي قرار دهيم.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار