2 باند سارقان زورگیر مسافربرنما در پایتخت متلاشی شد

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران در عملیاتهای جداگانه ای اعضای دو باند سارقان زورگیر در پوشش مسافر را دستگیر کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ 23 مرداد امسال فردی با مراجعه به کلانتری 150 تهرانسر به مأموران اعلام کرد که از سوی سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید مشکی مورد تهدید با سلاح سرد ، ضرب و شتم و زورگیری کیف دستی حاوی وجوه نقد و ... قرار گرفته است .
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف ( زورگیری ) ، پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره پنجم  پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
 
مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : ساعت 6 و 30 دقیقه 23 مرداد در میدان آزادی و به قصد رفتن به محل کار ، سوار یک دستگاه خودرو پراید مشکی شدم که راننده آن در صندلی شاگرد ، یک کارتن قرار داده بود و به همین علت مجبور شدم تا در صندلی عقب سوار شوم . زمانی که قصد سوار شدن به ماشین را داشتم ، یکی از سرنشینان صندلی عقب با عذرخواهی عنوان کرد که قصد دارد تا چند صد متر جلوتر از ماشین پیاده شود و من نیز به همین علت و بدون آنکه کمترین شکی به اظهارات وی پیدا کنم سوار ماشین شده و در میان دو سرنشین عقب ماشین قرار گرفتم .
 
مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت : هنوز مدت زیادی از حرکت ماشین نگذشته بود که ناگهان دو سرنشین صندلی عقب به جانم افتاده و در حالیکه چاقو را زیر گلویم قرار داده بودند ، سرم را به زیر صندلی فشار داده و همزمان اقدام به سرقت 290 هزار وجه نقد و همچنین گوشی تلفن همراه و کیف دستی حاوی یک دستگاه تبلت همرام کردند . سارقان پس از سرقت ، مرا در جاده مخصوص پیاده و خودشان متواری شدند .
 
با شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان که به همین شیوه و شگرد در مناطق غرب تهران به ویژه در محدوده میدان آزادی و از سوی سرنشیان یک دستگاه خودرو پراید مشکی مورد زورگیری و تهدید با سلاح سرد قرار گرفته بودند ، بررسی سرقت های مشابه در شهرهای حاشیه ای به ویژه در غرب تهران در دستور کار کارآگاهان اداره پنجم قرار گرفت و به همین علت موضوع زورگیری سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید مشکی به پلیس آگاهی استان البرز و استان تهران اعلام شد .
 
در شهریورماه سال 1392 ، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران متوجه شدند که دو سارق زورگیر که با یک دستگاه خودرو پراید مشکی اقدام به زورگیری در شهریار کرده بودند ، در از سوی پلیس آگاهی شهریار دستگیر و به سرقت های مشابه اعتراف کرده اند . بلافاصله هماهنگی لازم قضایی انجام و هر دو متهم به نام های "محمود" و "یاسر" در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند .
 
با مواجه حضوری متهمان با تعدادی از شکات ، هر دو متهم از سوی تعدادی از مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفتند . یکی از مالباختگان پس از شناسایی "محمود" و "یاسر" و معرفی "محمود" به عنوان سارق زورگیر صندلی عقب ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : در میدان آزادی و به مقصد شهرک ولیعصر سوار یک دستکاه خودرو مشکی با سه نفر سرنشین شدم که سرنشینان آن در میدان فتح اقدام به ضرب و شتم بنده کرده و در حالیکه دائما به من دشنام می دادند ، با تهدید چاقو اقدام به سرقت وسایل همراهم کردند . سپس با تهدید ، چشم ها و دستانم را بسته و پس از آنکه مرا پیاده و از محل دور شدند ، متوجه شدم که مرا در منطقه تهرانسر رها کرده اند .
 
انهدام باند دوم
 
همزمان با تحقیقات کارآگاهان برای دستگیری اعضای گروه سارقان زورگیر پراید مشکی ، پرونده مشابهی دیگر و از طریق شعبه پنجم دادیاری دادسرای ناحیه 27 تهران در اختیار اداره پنجم قرار گرفت که بر اساس اظهارات شاکی پرونده ، سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ اقدام به زورگیری از وی کرده بودند .
 
مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشت : ساعت 10 شب 22 تیر ماه امسال در چهارراه ایران خودرو به سمت آزادگان ، سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ با سه سرنشین شدم که سرنشینان آن با تهدید چاقو اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه و مبلغ 520 هزار تومان وجه نقد همراهم کرده و پس از سرقت ، ساعت دو بامداد مرا در بیابان های اطراف جاده اندیشه از ماشین پیاده و از محل دور شدند.
 
با تشکیل پرونده دوم و با وقوع سرقت های مشابه ، کارآگاهان اداره پنجم با بررسی اظهارات تعداد دیگری از مالباختگان و جمع بندی اطلاعات به دست آمده موفق به شناسایی خودرو پراید سفید رنگ شدند .
 
با شناسایی هویت صاحب خودرو ، کارآگاهان متوجه شدند که پراید سفید رنگ مورد استفاده در سرقت ها به شیوه قولنامه ای و در چندین نوبت فروخته شده که با پیگیری های به عمل آمده ، هویت آخرین خریدار خودرو به نام بهروز شناسایی شد . بررسی سوابق بهروز نشان داد که وی از مجرمین سابقه دار و دارای سوابق دستگیری به اتهام "سرقت" و "موادمخدر" است .
 
تصاویر بهروز از سیستم جامع پلیس استخراج و تعدادی از شکات وی را به عنوان یکی از اعضای گروه سارقان زورگیر مورد شناسایی قرار دادند . با شناسایی دقیق بهروز ، وی هشتم آبان در مخفیگاهش در شهر قدس – شهرک عزیزی دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی منتقل شد .
 
بهروز که پس از شناسایی از سوی تعدادی از مالباختگان و با وجود چندین روز انکار چاره ای جز اعتراف نداشت ، لب به اعتراف گشود و با اعتراف صریح به زورگیری در پوشش مسافرکشی ، دو همدست خود به نام های "اصغر" و "سبحان" را نیز معرفی کرد .
 
با شناسایی محل تردد متهمان در قهوه خانه ای واقع در شهر قدس ، کارآگاهان این محل را تحت مراقبت های نامحسوس پلیسی قرار داده و ساعت 11 شب14 آبان و در شرایطی که اصغر قصد داشت تا با درگیری از دست آنها متواری شود ، وی را دستگیر کردند . در ادامه و با شناسایی مخفیگاه سبحان در طبقه سوم یک مجتمع مسکونی در شهرک عزیزی ، کارآگاهان با شلیک تیر هوایی و در شرایطی که سبحان قصد داشت تا از طریق پشت بام متواری شود ، آخرین عضو گروه را نیز دستگیر و به همراه اصغر به اداره پنجم منتقل کردند .
 
سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت : هر دو گروه از اعضای گروه سارقان زورگیر مسافربرنما ، به سرقت های مشابه در مناطق مختلف تهران به ویژه در غرب و شمال غرب تهران اعتراف کرده اند که در حال حاضر شناسایی و دعوت از شکات و مالباختگان در دستور کار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است . به همین خاطر از تمام شکات و مالباختگانی که در طول چند ماه گذشته و بدین شیوه و شگرد مورد تهدید ، ضرب و جرح و سرقت قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار