کدامیک را انتخاب کنیم؛

"گلکسی نوت ۳" سامسونگ یا "اکسپریا Z1 "سونی؟

شاید بتوان گفت که گلکسی نوت 3 و اکسپریا Z1 این روزها بهترین های بازار گوشی های هوشمند هستند.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ کدام بهتر است؟ فبلت یا یک گوشی هوشمند؟ آیا این اندازه صفحه نمایش است که تعیین می کند یک دستگاه را در کدام طبقه بندی باید قرار دهیم یا ابعاد کلی آن دستگاه؟ چرا این سوالات پرسیده می شود؟ خب، دلیل این کار مقایسه ای است که در ادامه بین گلکسی نوت ۳ به عنوان یک فبلت و اکسپریا Z1 سونی به عنوان یک گوشی هوشمند انجام می شود.

Xperia-Z1-VS-Samsung-Galaxy-Note-3


طراحی

اجازه دهید با موضوع طراحی شروع کنیم. نکته جالب اینجاست که اکسپریا Z1 سونی تا حدود زیادی به عنوان یک گوشی هوشمند ابعادی نزدیک به گلکسی نوت ۳ دارد! (۵.۶۹ * ۲.۹۱ * ۰.۳۳ اینچ) در برابر (۵.۹۵ * ۳.۱۲ * ۰.۳۳ اینچ). اگر چه هر دو دستگاه از نظر تکنیکی در دو طبقه مجزای گوشی هوشمند و فبلت قرار می گیرند، اما از نظر ابعاد تفاوت آنچنانی بین دو دستگاه نیست، البته در دست گرفتن اکسپریا Z1 سونی با توجه به ابعاد کمتر آن کار آسان تری است.

اندازه و ابعاد یک دستگاه مهم است، اما طراحی و کیفیت ساخت آن نیز اهمیت دارد. این دقیقا جایی است که می توان برتری را به Sony Xperia Z1 داد. ترکیبی از شیشه و فلز بهتر از پلاستیک استفاده شده در نوت ۳ می باشد، اگر چه طرح پلاستیک مورد استفاده در بدنه نوت ۳ شبیه به چرم است و ظاهری زیبا به آن داده است.

Samsung-Galaxy-Note-3-vs-Sony-Xperia-Z1-01

متاسفانه در بخش دکمه های فیزیکی، Z1 برتری بر نوت ۳ ندارد ولی وجود دکمه اختصاصی شاتر برروی این محصول سونی بسیار بهتر از نبودن آن است، چیزی که برروی نوت ۳ قرار ندارد.

هر دو گوشی با استفاده از پورت microUSB شارژ می شوند، اما تفاوت مهمی در اینجا وجود دارد، پورت گلکسی نوت ۳ از نوع USB 3.0 است، به این معنی که اگر شما یک پورت USB 3.0 بر روی کامپیوترتان داشته باشید، با بهره گیری از سرعت انتقال سریع تر، می توان داده ها را سریع تر و شارژ دستگاه را زودتر انجام داد.

اکسپریا Z1 از پورت microUSB بهره می برد اما این پورت USB 3.0 نیست، اما در مقابل این دستگاه دارای گواهی IP 58 است که به معنی آن است که این محصول ضد گرد و غبار و ضد آب است. در همین حال، گلکسی نوت ۳ از ویژگی های خاص خود چون S Pen که اجازه استفاده بهتر از صفحه نمایش را میدهد بهره می برد.

صفحه نمایش

اگر چه از نظر ابعاد کلی هر دو دستگاه ابعادی نزدیک به هم دارند ولی صفحه نمایش گلکسی نوت ۳ به طور قابل توجهی بزرگتر است. صفحه نمایش ۵.۷ اینچی فول اچ دی در مقابل صفحه نمایش ۵ اینچی فول اچ دی اکسپریا Z1.

Samsung-Galaxy-Note-3-vs-Sony-Xperia-Z1-03

صفحه نمایش با کیفیت بالای LCD که معمولا تصاویری طبیعی با دقت بسیار بالا را نمایش می دهند در برابر صفحه نمایش AMOLED قرار گرفته است. معمولا شاهد روشنایی بیشتر صفحه نمایش LCD در فضای بیرونی و نمایش طبیعی تر رنگ ها برروی آنها هستیم، اما:

در صفحه نمایش های Super AMOLED معرفی شده از سوی سامسونگ شاهد پیشرفت بوده ایم. در نوت ۳ شاهد بهترین نوع صفحه نمایش آمولد هستیم که مشکلات سری قبلی صفحه نمایش های آمولد، از جمله مشکل قابلیت خواندن در فضای بیرونی برروی آن رفع شده است.

به عنوان نتیجه مقایسه، پنل این فبلت سامسونگ روشن تر و قابلیت دیدن راحتتر نسبت به نمونه قرار گرفته برروی اکسپریا Z1 را دارد. در اکسپریا Z1 از پنل TFT استفاده شده و نه از نوع IPS.  علیرغم استفاده از تکنولوژی Triluminos  برروی صفحه نمایش این محصول سونی، تصاویر بخصوص از زوایا همچنان با مشکلاتی روبروست.

البته کیفیت تصاویر برروی Z1 واقعی تر است، از سوی دیگر صفحه نمایش نوت ۳ تمایل بیشتری به رنگ آبی و سبز دارد. این موضوع نشان می دهد که سامسونگ هنوز هم احتیاج به کار بیشتر برروی این نوع صفحه نمایش ها دارد.

رابط کاربری

درحالیکه اسمارت فون اکسپریا Z1 از اندروید ۴.۲.۲ جیلی بین بهره می برد، کاربران گلکسی نوت ۳ می توانند تجربه استفاده از اندروید ۴.۳ را داشته باشند. همانطور که میدانید هر دو کمپانی از رابط کاربری اختصاصی خود برروی این محصولات استفاده می کنند. در بخش یکپارچه بودن و یکنواختی و متحدالشکل بودن وضعیت رابط کاربری سونی بهتر است، اما در بخش ویژگی های اضافی این رابط کاربری سامسونگ است که خودنمایی می کند. سامسونگ لیست بسیار خوبی از اپلیکشن های مختلف مانند S Health, Samsung Hub, Samsung Apps وS Beam را برروی محصول خود قرار داده است.

Samsung-Galaxy-Note-3-Review-031-UI

رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ نسبت به رابط کاربری سونی، رنگارنگ تر و کارتونی تر است. از سوی دیگر رابط کاربری سونی نسبت به رابط کاربری سامسونگ خسته کننده تر به نظر می رسد، اما انیمیشن ها و افکت ها راحت تر اجرا می شوند. به هر حال انتخاب یک رابط کاربری رابطه مستقیمی با سلیقه کاربر دارد.

پردازنده و حافظه داخلی

در هر دو اسمارت فون از پروسسور اسنپ دراگون ۸۰۰ کوالکام استفاده شده، البته پردازنده نوت ۳ دارای کلاک اسپید ۲.۳ گیگاهرتزی و اکسپریا Z1 کلاک اسپیدی ۲.۲ گیگاهرتزی دارد. در بخش جی پی یو نیز هر دو اسمارت فون از Adreno 330 بهره می برند که بدون تردید یکی از بهترین های بازار است.

در بخش رم، برتری با گلکسی نوت ۳ است؛ چرا که این محصول سامسونگ از ۳ گیگابایت رم بهره می برد که ۱ گیگابایت بیشتر از اکسپریا Z1 است. البته این تفاوت ممکن است بیشتر در اجرای برنامه های متعدد و سنگین دیده می شود.

1

در بخش حافظه داخلی تنوع بیشتر با محصول سامسونگ است. Xperia Z1 دارای تنها ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی است، در حالیکه نوت ۳ در دو نسخه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی در دسترس می باشد. هر دو گوشی دارای یک اسلات مایکرواس دی نیز هستند.

دوربین

سونی در دوربین اسمارت فون Xperia Z1 از سخت افزارهای قابل توجهی استفاده کرده است. دوربین ۲۰.۷ مگاپیکسلی با سنسور ۱/۲.۳″ برروی این محصول سونی است در حالیکه در گلکسی نوت ۳ شاهد دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با سنسور ۱/۳.۰۶″ هستیم که مقداری کوچکتر از دوربین اکسپریا Z1 است. دیافراگم اسمارت فون سونی f/2.0 است که باز هم مقداری بهتر از دیافراگم f/2.2 نوت ۳ می باشد. فاصله کانونی Z1 برابر با ۲۷ میلیمتر و نوت ۳ برابر با ۳۱ میلیمتر است که با این حساب می توان بوسیله دوربین Z1 تصاویری با گستردگی بیشتر از منظره جلو را ثبت کرد.

از لحاظ رابط کاربری دوربین، هر دو رابط کاربری بسیار خوب طراحی شده و کار با آنها آسان است. البته رابط کاربری سونی مقداری راحت تر می باشد. در نوت ۳ شاهد حالت های بیشتر عکاسی هستیم.

در بخش کیفیت تصاویر، بدون تردید برتری با اکسپریا Z1 است، چرا که از دوربینی بهتر در این دستگاه استفاده شده است. نکته منفی در مورد دوربین Z1 وجود نویز در تصاویر ثبت شده است (بیشتر از حد استاندارد)، اما به هر حال با دوربین این اسمارت فون می تواند جزییات بیشتری نسبت به دوربین نوت ۳ ثبت کرد. تصاویر گرفته شده با Z1 واقعی تر به نظر می رسند اگر چه مقداری میزان کنتراست آن زیاد است. دوربین نوت ۳ نیز وضعیت خوبی دارد.

Samsung Galaxy Note 3Sony Xperia Z1
Samsung-Galaxy-Note-3Sony-Xperia-Z1

تصاویر گرفته شده در فضای بیرونی توسط هر دو دستگاه بسیار خوب است ولی باز هم باید گفت که دوربین اکسپریا Z1 جزییات بیشتری ثبت می کند و البته باز هم نویز بیشتر. تعادل رنگ در Z1 بهتر از نوت ۳ است.

در بخش ضبط ویدئو، هر دو دستگاه می توانند تصاویری با کیفیت ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ ضبط کنند. گلکسی نوت ۳ قابلیت ضبط ویدئو در ۶۰fps را دارد، همچنین ویدئوهایی ۴K در ۳۰fps. در ویدئوهای ثبت شده توسط دوربین نوت ۳ شاهد وضوح و کنتراست بیشتر نسبت Z1 هستیم. از سوی دیگر دوربین Z1 تصاویر را مقداری واقعی تر ثبت می کند. در این بخش تفاوت آنچنانی بین دو دستگاه نیست. صدای ضبط شده توسط Xperia Z1 نیز مقداری بهتر از رقیب سامسونگی است. گلکسی نوت ۳ صداها را بلند و واضح ضبط می کند، اما در بخش فرکانس های پایین مقداری ضعف دارد.

2

کیفیت تماس

هر دو گوشی در این بخش دارای کیفیت تماس خوبی هستند، ولی کیفیت تماس گلکسی نوت ۳ مقداری بهتر از اکسپریا Z1 است. در بخش صدای پخش شده از اسپیکرها باز هم نوت ۳ وضعیت بهتری دارد و خروجی آن قوی تر و واضح تر است. البته وضعیت بلندگوی اکسپریا Z1 نیز خوب می باشد.

3

باتری

در هر دو اسمارت فون  Samsung Galaxy Note 3 وSony Xperia Z1 از باتری بزرگی استفاده شده است. نوت ۳ دارای یک باتری ۳۲۰۰ mAh و Z1 دارای یک باتری ۳۰۰۰ mAh است. Xperia Z1 حدود ۱۵ ساعت برروی شبکه ۳G کار می کند (مکالمه و حدود ۳۵ روز برروی شبکه ۳G و ۳۱ روز برروی ۴G در حالت استندبای باقی می ماند. اما نوت ۳ حدود ۱۷ روز در حالت استندبای و ۲۱ ساعت در زمان مکالمه ۳G دوام دارد که رقم قابل توجهی به حساب می آید.

4

جمع بندی

سئوال مهم اینجاست؟ فبلت گلکسی نوت ۳ سامسونگ یا گوشی هوشمند اکسپریا Z1 سونی؟ یک اسمارت فون چاق و چله ۵ اینچی همانند اکسپریا Z1 یا یک فبلت جمع و جور مانند گلکسی نوت ۳؟

پاسخ به این سئوال کار سختی است و انتخاب محصول برتر تنها بستگی به سایز آن ندارد. صفحه نمایش اکسپریا Z1 کوچکتر از صفحه نمایش نوت ۳ است، اما تصاویر را واقعی تر نشان میدهد. دوربین اکسپریا Z1 نیز در مجموع مقداری عملکردی بهتری نسبت به رقیب خود دارد. از سوی دیگر نوت ۳ بهترین فبلتی است که این روزها می توان آن را خرید.

در مجموع هر دو دستگاه در وضعیت بسیار خوبی هستند و انتخاب، در مرحله اول به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. اگر شما صفحه نمایشی بزرگتر می خواهید نوت ۳ را انتخاب کنید، اما اگر اسمارت فونی مستحکم تر می خواهید اکسپریا Z1 را انتخاب کنید.

به نظر شما کدام اسمارت فون بهتر است؟

phonearena
Share Button

دریچه فناوری اطلاعات در شبکه های اجتماعی

             



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۵ دی ۱۳۹۴
شما z1با نوت3 مقايسه نكنيد با آيفون 6 مقايسه كنيد شايد احتمالا آيفون بالا باشه مگرنه سوني از همشون بالاتره ديگه نبينم در مورد گوشي من حرف بزنينا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۴
سلام با عرض خسته نباشید.
دوستان من گیج شدم چکار کنم.
موندم زد وان بخرم یا تبلت p555 خاستم راهنمایی کنید کدوم بهتره از لحاظ کیفیت و دوربین و بازی های سنگین و کارایی بهتر خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنونم.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۸:۳۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
فقط نوت 3 من دارم عالیه کیفیت صفحه نمایشش با زد 1 زمین تا آسمون فرق میکنه
Iran (Islamic Republic of)
hamed
۰۰:۰۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
اول سلام و خسته نباشید
دوم کمک کمک و z1 بهتره
سوم من میخوام z1 بخرم میگن تازگی ها اندروید 5 براش اومده و میگن اگه گوشتو آپدیت کنی دوربینش قوی تر میشه ولی من موندم c6902بهتره یا c6903 یعنی همه چیز 6903 بهتره اما من در این مورد که الان میخوام بگم زیاد اطلاعات ندارم c6902 فن آوری Triluminus رو داره و c6903 فن آوری TFT کدوم بهتره؟خواهش میکنم جواب بدید به ایمیلم بفرستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
زد2 چطوره
Iran (Islamic Republic of)
آذین
۱۶:۱۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
باووووو من Z1 دارم اما شارژ کم میکنه سریع یکی بهم بگه چیکارش کنممممممممم

Z1 رو عوض کنم G2 بخرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
معین
۱۲:۰۸ ۰۱ تير ۱۳۹۴
من خودم z1 دارم خیلی عالیه از همه نظر
در اجرای بازی های دیتاخور سنگین
کیفیت دوربین و قابلیت ها
شکل و ظاهری و خوش دست بودن آن
ضد آب و ضد ضربه بودن
یه فیلم در اپارات که در آن z1 تست میکنه از لحاظ محمی بدنه صفحه و... لطفا اونو ببینید و بعد تصمیم بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ho3ein8294
۱۹:۱۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
پرچم z1 همیشه بالاست همه چیزش نسبت به قیمتش از نوت 3 بسیار بهتر است
Iran (Islamic Republic of)
AmIr
۰۰:۵۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
خيلي وقته Sony Xperia Z1
دارم
گوشي دومم S3
ميشه
Samsung مثل اسباب بازيه
Just Sony
*************************
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۲:۳۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۳
z1بهترینه دوست عزیز کار نکردی خواهشا نظر نده
من حالا نوت3 دارم. پشیمونم که چرا سونی رو فروختم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
فقط زد که وان و اون هایی که میگن زد وان هنگ می کنه در اشتباه هستند
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۱:۰۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۳
سلام من خیلی تحقیق کردم نوت۳ از z1 سرتره توی اجرای برنامه های سنگین بهتره در حالی که z1 زیاد هنگ میکنه از آشناها که دارن مطگن z بهتر از z1 چون هنگ نمیکنه و توی اجرای برنامه ها بهتره
Iran (Islamic Republic of)
fateme
۱۰:۵۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
گوشی z1وzultraخیلی خوبن 2تاشون تو خریدش شک نکنین
Iran (Islamic Republic of)
رها
۲۱:۲۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
z1 پرچمش بالاست
اگه دوربین نوت3 مثل نوت2 باشه که مفتش گرونه!!آخه نوت2 دوربینش وقتی زوم میکنی افتضاح میشه,بنظرم سونی بهتره!
حالا هرکی میخواد هرچی بگه.
هرکی موافقه لایـــــــــــــــــــــــک بزنه!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۵:۳۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
کدوم برای بازی بهتره؟ لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
رامی
۱۵:۴۷ ۲۷ تير ۱۳۹۳
نوت3 از همشون خوبه از من نصیحت z1 نرین بابام داره دوربینش خرابه و فقط هنگ می کنه نوت3 خیلی خوبه امکاناتی داره که نگو. اون قلمش خیلی قشنگه
Iran (Islamic Republic of)
اردوان
۰۰:۲۴ ۲۷ تير ۱۳۹۳
Note 3 از هر لحاظ بهتره.
دوربین 21 z1 در حد 13 note 3 نیست و تمام دوربینای سونی تقلبی اند اما مال سامسونگ و اپل اصلی هستن
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۰۰ ۱۹ تير ۱۳۹۳
not 3 خوبه چون هم بهتر هم پرچمش بالاس
United States of America
هستی
۱۳:۵۲ ۰۳ تير ۱۳۹۳
فقط note3 رو انتخاب کنید.خریدم خیلی راضیم.عالیه
Iran (Islamic Republic of)
saman
۱۷:۵۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
من نه z1 نه note3.ولی عشقه سونی
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۶:۴۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
منم قبلا طرفدار z1 بودم الان که خریدم پشیمونم باnote 3 هم کار کردم خیلی بهتره . اقا z1 نخرید
Iran (Islamic Republic of)
mohammad
۱۷:۳۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام میشه بگید که Z1 بهتره یا گلکسی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۳
فقط زد 1
United States of America
javad
۱۷:۵۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
m kooop kardam=====ba har2 khoooban ok
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۲۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
گوشی فقط نوکیا L97
Iran (Islamic Republic of)
هستی
۲۳:۵۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
اونیکه دلش نمیاد بیشترخرج کنه میگه نوت3 خوب نیست. اول جای اینکه ازدورمایوسانه نگاش کنی وبگی بده یبار دستت بگیربعد......
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۴:۴۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
گوشی z1 عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
گوشی همراه فقط z1
Iran (Islamic Republic of)
c r 7
۰۱:۲۹ ۱۲ فروردين ۱۳۹۳
راستشو بگین طرف گوشی خودتون رو نگیرین
Iran (Islamic Republic of)
طاها
۲۱:۱۰ ۰۹ فروردين ۱۳۹۳
فقط z1
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۳:۴۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
فقطz1
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۲
فقطZZZZZZZZZZZZZ111111111111
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۱۷:۲۵ ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
فقـــــــط نوت3
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۲:۲۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
لایک لایک لایک کی لایک هارو می بره z1چون بهترین است
Iran (Islamic Republic of)
کار شناس گوشی
۱۶:۱۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
KingBoy چی میگی واسه خودت یعنی میخوای بگی جی 2 باکلاسه........... حرف مفت نزن خواهشا............
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۴:۰۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
Z1 بهترین است هیچ شکی هم ندارم اینا دروغ میگن که دوربین اش بد است
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۲۱:۵۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
Z1بهترین است اینا دروغ میگن دوربین افتضاح است
Iran (Islamic Republic of)
ممدآقا
۱۰:۵۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
موافقم باهات
Iran (Islamic Republic of)
ahmad
۲۱:۱۴ ۳۰ تير ۱۳۹۳
afarin
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۳
کاملا موافقم
United States of America
azade
۱۶:۵۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
خیلی خوب بود مرسیییییییییی.
به ما هم سر بزنید
http://www.paytakht-panasonic.com/
سانترال
Iran (Islamic Republic of)
تاراج
۱۱:۴۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
سلام دوستای خوب من قبلا نوت3 داشتم از کارشم خیلی راضی بودم اما حالا یه z1 خریدم حرف نداره خیلی هم از نوت3 بهتره از من نصیحت نوت3 نخرید z1 رو عشقهههههههههههههههههههههههه
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۰:۱۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
فقظ سونی مدلش فرق نداره پرچمه سونی بالاست
Iran (Islamic Republic of)
الی
۲۰:۱۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
از من به شما نصیحت الانم دارم با s4 مینویسم سامسونگ گلکسی4 فقط علیه اونیم که گفته iphone 5s و... معلومه نداشتی گلکسی که میگی بابا گلکسی4 جدیده و بورس کشوریه میگی نه برو نگاه کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۲
z1 فقط
Iran (Islamic Republic of)
sina
۲۲:۰۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
هر دوشون خوبن اصلا قابل مقایسه نیستن
ولی بازم z1رو عشقه
Iran (Islamic Republic of)
امیر s2
۲۰:۵۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
من میخوام z1 بخرم به نظر شما خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کمکم کنین!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۰۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۲
من چند روزه سونی Z1 گرفتم حالم از دوربینش بهم میخوره افتضاحه خصوصا وقتی فلش بزنه عکساش خیلی مات میشه قبلا سامسونگ PIXON12داشتم چندین برابر کیفیت عکساش از Z1 بهتره .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ramin
۱۴:۵۵ ۲۹ دی ۱۳۹۲
من خودم خودم سونی z ultra دارم اصلا خوب نیست فقط هنگ میکنه به نظر من s4 بهترین گوشی هست . از من به شما نصیحت سونی نخرید
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۱:۲۶ ۲۶ دی ۱۳۹۲
من سونی z1 دارم اصلا راضی نیستم
هم هنگ میکنه
هم دوربینش الکیه در سطح 5 mpهم نیستش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۳
چرا الکی حرف میرنی من زد وان دارم دوربینش حرف نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۰ دی ۱۳۹۲
بعضییا میگن سونی هنگ میکنه ایا درسته؟
Iran (Islamic Republic of)
ahmad
۲۰:۳۹ ۳۰ تير ۱۳۹۳
کمی هنگ میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۳
به خاطر زد اب بودنشه
Iran (Islamic Republic of)
AmIr
۰۰:۵۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
No
Germany
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۵ دی ۱۳۹۲
ففففففففففففففففققققققققققققققققققققطططططططططططططططططططط zzzzzzzzzzzzzzzzz1111111111111111111111
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۰:۱۴ ۱۳ دی ۱۳۹۲
سونی عشق z1 بهترین دلتون هم بخواد
Iran (Islamic Republic of)
mehrab
۱۱:۱۰ ۰۴ دی ۱۳۹۲
faghat sony
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۱۷ ۰۲ دی ۱۳۹۲
ما که نداریم ولی بهمون بدند مقایسه نمی کنیم هرچی گرون تر بهتر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۵۹ ۰۱ دی ۱۳۹۲
Z1 به جز IP58 و بدنه محکمتر هیچ برتری دیگه ای نسبت به Note 3 نداره. حتی دوربین. کافیه برید ریویوهای تخصصی مقایسه دوربین این دو تا را بخونید، نه این مطلب دست چندم این سایت ایرانی رو.
Iran (Islamic Republic of)
محمدجواد
۱۹:۱۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۲
وقتی htc one هست اینا کشکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۳
رفیق من htc one خریده من با زد وانم مقایسش کردم فقط زد وان
Germany
حسین
۱۰:۲۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۲
فقط سونی
Netherlands
سهیل
۱۵:۳۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۲
z1 بهتره.چون تو این دوره زمونه همه به فکر اینن که بگن دوربین خوبه زد ابه ....
United States of America
قاسم
۱۳:۰۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۲
Z1 ‎بهتره
Iran (Islamic Republic of)
sking
۲۰:۵۰ ۱۱ آذر ۱۳۹۲
من خودم نوت 2 دارم
(اما چینی هست)
Iran (Islamic Republic of)
mohammad
۱۸:۱۹ ۰۶ آذر ۱۳۹۲
بچه ها من می خوام برم z1بخرم واقعا عالیه×حرف نداره×حیف از پول نباشه ببریم not3بگیریم@@@
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۳
اره منم میخام برم زد 1 بخرم همهی زد وانی ها با هم بگید ....فقط زد 1........
United States of America
محمد مستکملی
۱۴:۴۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
منم می خوام z1 بخرم
Iran (Islamic Republic of)
REZA
۲۳:۴۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۲
KingBoy
دمت گرم زدی به هدف just g2
learning from you ..... lG G2
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۱۴ ۰۴ آذر ۱۳۹۲
ای کاش کشور ما هم تولیدات خوبی داشت و میشد با اینها مقایسه کرد تا برند خودمون روانتخاب میکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ho3ein
۱۹:۳۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۲
گوشی فقط نوکیا یازده دو صفر 1100 قیمت 2یورو4دلار.10هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
ام اس آ
۰۴:۰۹ ۰۲ آذر ۱۳۹۲
فقطZZZZZZZZZZZZZZZZ111111111111
میدونین چرا؟چون که ..............زدوانه دیگه@@
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۱۲ ۰۶ آذر ۱۳۹۲
کاملا موافقم*z1بهترین گوشیه**
Iran (Islamic Republic of)
zahra
۱۸:۱۴ ۰۶ آذر ۱۳۹۲
زدوانتهz1@
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۸:۱۵ ۰۶ آذر ۱۳۹۲
kamelan moafehgam!!
Iran (Islamic Republic of)
ahmad
۲۰:۳۵ ۳۰ تير ۱۳۹۳
z1 is best
Iran (Islamic Republic of)
hossein
۲۱:۲۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۲
فقط1280
Iran (Islamic Republic of)
sara
۰۰:۲۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۲
خوشم میاد خود نویسنده هم کاملا دین بیطرفیو اثبات کرده!!
اصن نمیخاسته بگه سونی بهتره.. فقط اخرش گفته انتخاب با شماست!!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۴۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۲
سلام
اگه این گوشی ها رو وزن کنی هم وزنش طلا بخری ارزون تر در میاد والا.
Iran (Islamic Republic of)
mehdi
۱۲:۵۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۲
به این میگن تکنولوژی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۵ آبان ۱۳۹۲
faghat sony
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۵ آبان ۱۳۹۲
فقط سونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۲
zzzzzzzzzzzzzzzzz111111111111111
nnnnnnnnnnnnn333333333333333
Iran (Islamic Republic of)
hamed
۱۳:۲۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۲
گوشی فقط 3310
Germany
...
۲۲:۲۰ ۰۱ دی ۱۳۹۳
بهترین بـــــــــــــــــــرند
Iran (Islamic Republic of)
saleh
۲۳:۰۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۲
چرا نوت3 رو با z الترا مقایسه نمیکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
srhe
۱۵:۲۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
z1 از الترا بهتره.ولی note 3 از همه بهتره.
Z = S4 , S3
Z1 , Z Ultra = Note 3
Z2 = S5
Germany
amin
۱۳:۳۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۲
به نظرمن z1 بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۲
اینا همه یشون خوبه ولی پولشون خیلی قشنگ تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
KingBoy
۲۳:۴۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۲
بابا ما اینارو میدیم بچه هامون باهاشون بازی کنن!
خاهشن گوشیای باکلاس معرفی کنین مثلا:
iPhone5s یا LG G2
حالا هی الکی منفی بزنین، خب حرف حق تلخه دیگه!
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۰:۱۰ ۱۳ دی ۱۳۹۲
خب دروغ هست
Germany
زهره
۱۵:۲۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
خوش به حال بچه های شما
Iran (Islamic Republic of)
ahmad
۲۱:۳۵ ۳۰ تير ۱۳۹۳
g2 آشغاله
g2 رو بده دست بچت باش بازی کنه z1 رو ازش بگیر
United States of America
محمد
۲۲:۴۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۲
بدون برو برگرد نوت 3
Iran (Islamic Republic of)
ahmad
۲۱:۳۰ ۳۰ تير ۱۳۹۳
just z1
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۵۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۲
فقط z1
Iran (Islamic Republic of)
عبدالحی
۲۱:۰۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۲
من نوت3 دارم ازش راضیم در حد لالیگا
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان موسوی
۱۸:۴۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۲
تبلت من درست کپ نوت3 است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۲
به ما یکی شون رو بدن ما اصلا مقایسه نمی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
soleyman
۱۸:۰۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۲
هر دو گوشی های خوبی اند بستگی دارد که نیاز کاربر چی باشد؟
Iran (Islamic Republic of)
mahdi
۱۴:۳۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۲
پرچم not3بالا
Iran (Islamic Republic of)
m*s*a
۱۸:۰۷ ۰۶ آذر ۱۳۹۲
فقط z1
Iran (Islamic Republic of)
amirzoly
۱۴:۱۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۲
z1 بهتره
Iran (Islamic Republic of)
hamed
۱۴:۴۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۲
فقط از نظر دوربين
Iran (Islamic Republic of)
m*s*a
۱۸:۰۵ ۰۶ آذر ۱۳۹۲
از همه لحاظ z1ازهمه سر تره@@@
آخرین اخبار