با جدید‌ترین روش برقراری ارتباط آشنا شوید+ عکس

افرادی که فلج شده‌اند و قادر به تکلم نیستند هم ممکن است به زودی قادر به برقراری ارتباط ساده بشوند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ دانشمندان دریافته اند افراد فلج و یا مبتلایان به نشانگان قفل شدگی در حالی که مغزشان تحت نظارت قرار گیرد، می‌توانند ارتباط ساده با تمرکز روی بیان صداهای «بله» و «نه» برقرار کنند. 


 
نشانگان قفل شدگی می‌تواند نتیجه بیماری‌های لوگرینگ (موتورنورون)، اسکلروز متعدد یا آسیب ویرانگر مغز باشد. 

مبتلایان به قفل شدگی اغلب از طریق حرکت‌های کوچک چشم و تغییرات اندک چهره ارتباط برقرار می‌کنند اما گاهی این امکان هم وجود ندارد به زودی ممکن است آن‌ها قادر به برقراری ارتباط از طریق گوش دادن شوند. 


جرمی هیل متخصص اعصاب به دنبال استفاده از شنوایی برای باز کردن خطوط ارتباطی در افراد و حتی برای این دسته از بیماران می‌باشند. 

 او به همراه تیم خود در سازمان بهداشت و درمان نیویورک یک رابطه مغز و کامپیو‌تر جدید ابداع نموده‌اند، که با اندازه گیری الگوی فعالیت الکتریکی در مغز می‌توانند یک یا چند کلمه را روی آن تمرکز دارد را تشخیص دهد در این سیستم جدید کاربران با پوشیدن هدفون به صدای متناوبی گوش می‌دهند، صدای مردمی که در گوش چپ می‌گوید «نه» وزنی که در گوش راست می‌گوید «بله» مغز در جواب به صدای بله بیشتر از صدای نه امواج مغزی الکتریکی مجزا تولید می‌کند. 

 این الگوی امواج الکتریکی مجزا را می‌توان توسط الکترود‌های از طریق پوست سرد برداشت و توسط الگوریتم هیل برای تولید یک خروجی کامپیوتری «بله» ترجمه کرد.

 هیل گفت: گوش دادن یک عامل ذهنی بسیار خصوصی است که حتما یک علامت ظاهری به همراه دارد. 

وی یافته‌های خود را در کنفرانس علوم اعصاب سان دیگو ارائه کرد و گفت: ما به دنبال این هستیم که با استفاده از این رابطه مغز و کامپیو‌تر ثابت کنیم که گوش دادن می‌تواند تبدیل به عملی شود که جهان را به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار دهد،تیم هیل همچنین در حال توسعه یک نرم افزار هستند که گوش‌های هوشمند را با این سیستم همگام سازی نمایند.


انتهای پیام/

برچسب ها: مغز ، تکلم ، فلج ، فناوری ، اعصاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار