سردار دهقان:

فرايند مهندسي و توليد قدرت مبناي همه فعاليت‌هاي وزارت دفاع است

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: در مجموعه وزارت دفاع عنصر محوري و فرايند مهندسي قدرت و توليد قدرت مبناي همه فعاليت‌ها را شكل مي‌دهد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، به نقل از اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سردار سرتيپ پاسدار دكتر حسين دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح بمناسبت پانزدهمين سالروز تأسيس سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع در جمع مديران و كاركنان اين سازمان طي سخناني با گرامي‌داشت پانزدهمين سالروز تأسيس اين سازمان اظهار داشت: در مجموعه وزارت دفاع عنصر محوري و فرايند مهندسي قدرت و توليد قدرت مبناي همه فعاليت‌ها را شكل مي‌دهد.

وی اظهار داشت: بايستي با بهره‌گيري از همه ظرفيت‌هاي ملي و با پيشتازي در عرصه توليد دانش و فناوري‌هاي بومي با اطمينان و با ايجاد زيرساخت‌هاي متناسب به گونه‌اي حركت كنيم كه اين چرخه قدرت و قدرت‌سازي بتواند همواره مسير رو به رشد خودش را ادامه دهد.

وزير دفاع تصريح كرد: به ميزاني كه در جامعه توسعه علمي و فناوري رخ ‌دهد و به ميزاني كه بتوانيم اتكاء خودمان را به ديگران كمتر كنيم و به ميزاني كه اطمينان خودمان را در اتكاء به توانمندي‌هاي بومي خودمان بالا ببريم به همان ميزان جايگاه ما در عرصه جهاني ارتقاء پيدا مي‌كند و ضريب امنيتي، قدرت بازدارندگي افزايش مي‌يابد.

سردار دهقان در ادامه گفت: بحمدالله در سايه رهبري‌هاي مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا هم ملت ما از انسجام بسيار بالا، و هم نظام سياسي ما از پايگاه عظيم مردمي برخوردار و هم نيروهاي مسلح ما از جايگاه رفيع و قدرت روزافزوني بهره‌مند هستند و مجموعه اين عوامل قدرتي را ايجاد كرده كه امروز با قدرت در مقابل زياد‌ه‌خواهي نظام سلطه ايستادگي و مقاومت كنيم.

وي افزود: اگر امروز ديپلمات‌هاي جمهوري اسلامي ايران قادرند بر سر ميز مذاكره با قدرت، صراحت و بدون هيچ لرزشي از منافع ملي دفاع كنند نتيجه قدرتي است كه با اتكاء به توانمندي‌هاي داخلي در درون كشور شكل گرفته است، ناشي از قدرتي است كه ملت ما در طول ساليان گذشته با بهره‌گيري از تجارب خود در حوزه‌هاي مختلف توانسته كسب كند.

سردار دهقان در بخش ديگري از سخنان  خود گفت: امروز صنايع دفاعي ما و نيروهاي مسلح به عنوان پيش‌قراولان توسعه و دانش و فناوري كشور توانسته‌اند موتور محركي بشوند كه تمامي ظرفيت‌ها را جهت‌ بخشيده و فعال نموده و به فعليت برسانند و با منسجم‌تر و گسترده تر كردن اين شبكه قدرتمند، ضمن پاسخگويي به نيازهاي دفاعي هزينه‌ها را كاهش و از موازي‌كاري جلوگيري كند.

وزير دفاع در ادامه با اشاره به موضوع روي ميز بودن گزينه نظامي از سوي مقامات آمريكايي گفت: گزينه نظامي، گفتماني ضد بشري است و گردابي است كه عاملان آن را در درون خود غرق خواهد كرد.

سردار دهقان گفت: آيا آمريكا در ويتنام، ژاپن، عراق و افغانستان از لشكركشي و گزينه نظامي جز بدنامي و صرف ميلياردها دلار سرمايه‌هاي بشري چيزي عايدش شده است؟ كه همچنان بر طبل گزينه نظامي مي‌كوبد.

وزير دفاع گفت: ما معتقديم و بر اين باور هستيم كه حقانيت، عقلانيت و اصالت راه ملت ايران كه برگرفته از مكتب اباعبدالله الحسين است و از اصول لايتغيري همچون هيهات منا الذله تبعيت مي‌كند، قدرت‌هاي جهاني را وادار به پذيرش حقوق حقه اين ملت بزرگ خواهد كرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار