آیا میدانید کلیدهای Alt و Space احتمال "هک شدن" را کاهش می‌دهند؟!

یکی از روش‌هایی که افراد هنوز از آن استفاده می کنند دزدیدن پسورد از روی حرکت دست‌های کاربران است .

مهندس پیمان سرحدی، کارشناس و مدرس جلوگیری از هک و نفوذ درگفتگو با خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران بیان داشت :هنگامی که پسوردتان را وارد می کنید مراقب چشم‌های اطرافتان باشید و یا بدون رودربایستی از صاحبان چشم‌ها بخواهید که جایشان را تغییر دهند.

 وی افزود:  تا جایی که ممکن است در انتخاب پسوردها دقت کافی به خرج دهید زیرا بعضی افراد شماره تلفن ، ش ش ، ت ت و ... را برای پسورد خود انتخاب می کنند زیرا به قول خودشان پسوردها را زود فراموش می کنند .  

 وی با تاکید براینکه همیشه از کلیدهای Alt و Space و کلیدهای از این قبیل با طول زیاد را برای پسوردهای خود در فضای سایبر انتخاب کنید ؛اذعان داشت :استفاده از این روش احتمال هک شدن را کاهش می دهد.

 این کارشناس امنیت و نفوذ با بیان اینکه سعی کنید تا جایی که امکان دارد پسوردهایتان را ذخیره نکنید ؛خاطرنشان ساخت :این هشدار شامل مواردی از جمله پسوردهای ایمیل، سایت های اجتماعی و Outlock  میشود چرا که برنامه هایی وجود دارد که با اجرا کردن آنها پسوردهای شما را از حالت ستاره در می آورد و پسوردتان را آشکار می سازد.

 
وی در پایان یادآور شد: اگر نیازی به اطلاعات history ندارید  هراز چند گاهی آن را پاک کنید مخصوصاً موقعی که در کافی نت و یا خانهء دوستتان هستید.

انتهای پیام/
برچسب ها: هک ، پسورد ، ایمیل ، آدرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار