شرايط نا به هنجار كودكان كار

يك روانشناس گفت: كودكان كار به دليل شرايط بد اقتصادي خانواده‌هايشان از دنياي كودكي محروم بوده و به دليل نداشتن وقت كافي براي بهره بردن از دنياي كودكي دچار بحران هويت شده اند.

قاسم زاده در گفتگو با   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: كودكان كار به دليل شرايط بد اقتصادي خانواده‌هايشان از دنياي كودكي، امكانات تفريحي و ورزشي محروم بوده و به دليل نداشتن وقت كافي براي بازي و بهره بردن از دنياي كودكي دچار بحران هويت و عاطفه شده و در صورت و در صورت عدم رسيدگي و حمايت، اغلب پرخاشگر و انتقام‌جو شده و از شرايط رشد يكپارچه دوران كودكي محروم هستند.

وي همچنين تصريح كرد: كار كودكان شايد شكل عادي كارمزد و در كارخانه‌ها، مزارع و بخش‌هاي خدماتي را داشته و يا به صورت آزاد و كسب و كار خياباني باشد، كار آن‌ها ممكن است نيمه وقت، تمام وقت و يا رياضتي باشد.

وي در خصوص دستمزد كودكان گفت: ممكن است اين كودكان دستمزد خود را به صورت پولي بگيرند، يا اساساً بي مزد و تنها براي سرپناه و محلي حمايت كار كنند. كودكان كار شامل كودكاني است كه پيش از رسيدن به سن قانوني كار، ناگزير وارد بازار كار شده و كار زودرس آن‌ها مانع رشد طبيعي، اجتماعي و رواني آن‌ها شده است.

وي در خصوص جنبه‌هاي منفي و رواني كار كودكان خاطر نشان كرد: اين مانع افزايش جدي مهارت‌ها، آموزش و دانش، افت بهره وري، كاهش درآمدهاي بيمه اجتماعي، انواع آسيب‌هاي اجتماعي مي‌شود.

فاسم زاده در پايان افزود: كودكان در شرايط بسيار نامطلوب‌اند از نظر تغذيه، بهداشت و انجام كارهاي خطرناك و حاد به سر مي‌برند.

اين كودكان مي‌توانند به راحتي، بازيچه دست بزهكاران حرفه‌اي اعم از سارقين با باندهي توزيع مواد مخدر قرار گيرند. و همچنين عدم بهره گيري از آموزش و تحصيل علم وفن، قدرت رقابت با ساير كودكان در ايجاد يك زندگي سالم را هرچه بيشتر از اين كودكان سلب مي‌كند.


برچسب ها: شرایط ، هنجار ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار