"مرد رودخانه ها" را می شناسید؟ +عکس

شنا ورزش بسیار مفیدی است که حتی پیامبر اسلام(ص) نیز آن را توصیه فرموده اند.این ورزش توان بدن را افزایش می دهد و انسان را بسیار قوی می کند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران؛ بسیاری از ما برای شنا کردن استخر یا اگر در مناطق ساحلی باشیم دریا را برای شنا انتخاب می کنیم. شنا در هر شرایطی می تواند برای بدن فواید زیادی به همراه داشته باشد اما انجام طولانی آن بسیار کار دشواری است.

"مارتین استلر" مردی است که به او لقب "مردماهی"،"شناگر بدون مرز" را داده اند زیرا او تنها کسی است که دیوانه وار طول رودخانه ها را شنا می کند و رکوردهایی رابه نام خود ثبت می کند.



این مرد اولین بار در سال 2000 توانست طول رود "دانوب" که 3004 کیلرمتر است در طی 58 روز شنا کرد. او سپس سال بعدش مسیر 504 کیلومتری از رود دانوب را طی 84 ساعت پیمود و رکورد دیگری به نامش ثبت شد.

این مرد در سال 2002 به سراغ رود "می سی سی پی" رفت و توانس مسیر 3979 متری این رود را در 68 روز طی کند. اون سال 2003 به رود پاناما رفت و سال بعدش به عنوان اولین نفری شناخته شد که رود 4003 کیلومتری "یانگ تزه" را شنا کرده است.

این مرد پس از سه سال وقفه در سال 2007 به سراغ خطرناک ترین رود دنیا یعنی آمازون رفت و مسیر 5200 کیلومتری آن را در 60. روز طی کرد. این مرد جلوگیری از بیماری و آلزایمر را مهم ترین دلایل فعالیتش اعلام کرده است.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
نصف نفر
۲۳:۲۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۲
برا منم سوال شد الان، این چجوری غذا میخورده یا میخوابیده هیممممم؟
-
مرادي مريواني
۱۵:۴۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۲
آفرين به اين شجاعت
Iran (Islamic Republic of)
ali77zare@yahoo.com
۱۸:۲۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۲
چجور غذا میخورده تو راه؟
تازه چجور میخوابیده؟
Iran (Islamic Republic of)
mohammaD
۰۱:۰۷ ۲۶ آبان ۱۳۹۲
اون ﺳﺎل 2003 ﺑﻪ رود ﭘﺎﻧﺎﻣﺎ رﻓﺖ و ﺳﺎل ﺑﻌﺪش ﺑﻪ ﻋﻨﻮان .اوﻟﯿﻦ ﻧﻔﺮی ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪ ﮐﻪ رود 4003 ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮی "ﯾﺎﻧﮓ ﺗﺰﻩ" را ﺷﻨﺎ ﮐﺮدﻩ اﺳﺖ.
آخرین اخبار