پلیس فدرال آمریکا هشدار داد

نفوذسایبری هکرهای ناشناس به سازمانهای دولتی آمریکا

پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد در جریان ستادی که تقریبا از یک سال پیش آغاز به کار کرده گروه هکرهای ناشناس مخفیانه به رایانه های چندین سازمان دولتی آمریکا دسترسی پیدا کرده و اطلاعات حساس آن را به سرقت برده اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، پلیس فدرال آمریکا طی یادداشتی که به رویت رویترز رسیده اعلام کرده است: از ماه دسامبر گذشته ( آذر ماه گذشته) هکرها با استفاده از یک نقص در نرم افزار شرکت ادوبی سیستمز استفاده کرده تا بتوانند در سازمانهای دولتی نفوذهای الکترونیکی داشته باشند، اما آنها راه برگشت را برای خود باز گذاشتند تا بار دیگر به این سازمانها سر بزنند.

این یادداشت این حملات سایبری را به عنوان یک مشکل گسترده توصیف کرده است که باید مورد اشاره قرار گیرد. براساس آن، نفوذ هکرهای ارتش آمریکا، وزارت انرژی، وزارت بهداشت و خدمات انسانی و شاید سازمانهای دیگری را تحت تأثیر قرار داده است.

بازرسان هنوز درحال جمع آوری اطلاعات درباره دامنه این ستاد سایبر هستند و مقامات آمریکایی اعتقاد دارند که این حملات مستمر و رو به افزایش است. اسناد اف بی آی به مدیران سیستم می گوید که به دنبال چه مواردی باشند تا بتوانند مشخص کنند که آیا سیستمهای آنها در معرض خطر قرار گرفته است یا خیر.

براساس اطلاعات دریافت شده از یک نامه الکترونیکی داخلی از طرف کوین نوبلوچ رئیس امور کارمندان ارنست مونیز وزیر انرژی اطلاعات به سرقت رفته دربرگیرنده اطلاعات شخصی درباره 104 هزار کارمند، پیمانکار، اعضای خانواده و سایر افراد وابسته به سازمان انرژی و همچنین اطلاعاتی درباره بیش از 2 هزار حساب بانکی است.

این نامه الکترونیکی به تاریخ 11 اکتبر (19 مهرماه) یادآور شده است که مقامات نسبت به از دست دادن اطلاعات بانکی به شدت ابراز نگرانی کرده اند چرا که این امر می تواند منجر به دزدی شود.

مقامات اظهار داشتند که این هکها به پرونده لاوری لاو، تبعه بریتانیا که در تاریخ 28 اکتبر به هک کردن رایانه های وزارت انرژی، ارتش، وزرات بهداشت و خدمات انسانی، کمیسیون قضایی آمریکا و چند سازمان دیگر متهم شد، مربوط می شود.

بازرسان اعتقاد دارند که این حملات وقتی آغاز شد که "لاو" و دیگران از نقص امنیتی نرم افزار کولدفیوژن شرکت ادوبی به سود خود استفاده کردند.

هیتر ادل سخنگوی شرکت ادوبی اظهار داشت که از گزارش اف بی آی اطلاع ندارد. وی افزود که این شرکت به این نتیجه رسیده است که اکثریت حملات که از نقص نرم افزار ادوبی سوء استفاده کرده از برنامه هایی استفاده کرده که با آخرین بسته امنیتی به روز نشده است.

هکرهای ناشناس، گروهی از کاربران متعلق به کشورهای مختلف هستند که به صورت ناشناس، به عنوان هکر فعالیت می‌کنند و به گفته اعضایش جنبشی سیال است که هرکسی می‌تواند عضو آن شود. این گروه پیش از این در کار شرکتهای eBay و PayPal اختلال ایجاد کردند چرا که این شرکتها از ارائه کمکهای مردمی به سایت ویکی لیکس ممانعت به عمل آورده بودند.

به رغم نگرانیهای مقامات آمریکایی قسمت اعظم اطلاعات این تجاوز به حریم سازمانها توسط هکرها تاکنون به صورت عمومی فاش نشده است.

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که چه تعداد سیستم در سازمانهای دولتی آمریکا به خطر افتاده است.

برچسب ها: وبگردی ، هکر ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار