اجرای پروژه‌های آبی خاکی توسعه مناطق عشایری را به دنبال دارد

استفاده بهینه از قابلیت‌های ویژه ابی و خاکی در مناطق عشایری که سبب اجرای طرح‌های توسعه‌ای، بهبود و ایجاد اشتغال پایدار و ساماندهی به وضعیت عشایر شود امری اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، اجرای پروژه‌های آبی خاکی باعث معیشت و ایجاد شغل‌های جدید مستقیم و غیر مستقیم در مناطق عشایری و در سطح جوامع شهری و روستایی خواهد شد. این موضوع افزایش درآمد خانوار عشایری و به تبع آن افزایش برخورداری و دسترسی از خدمات مختلف آموزش، فرهنگی، رفاهی، بهداشتی و غیره و در نتیجه توسعه این مناطق را به دنبال خواهد داشت.
 
رحیمی کارشناس اقوام و عشایر در این خصوص گفت: ترویج الگوی توسعه با استفاده از منابع محیطی مناطق عشایری علاوه بر استفاده بهینه از این منابع، باعث حفظ ساختار جوامع ایلی، افزایش تنوع محصول، افزایش تولیدات، همگرایی اجتماعی و کنترل مهاجرت عشایر می‌شود.
 
وی افزود: در راستای طرح توسعه مناطق عشایری این اداره اقدام به شناسایی، قابلیت سنجی و همچنین مطالعه برخی از مناطق دارای قابلیت و اجرای برخی پروژه‌های آبی و خاکی نموده است.
 
وی با اشاره به اهداف طرح ادامه داد: اسکان عشایر، توسعه کشت، افزایش درآمد عشایر، اشتغال زایی، استفاده از اراضی بلا استفاده به میزان 245 هکتار، استفاده بهینه از منابع آب منطقه توسعه اراضی شیبدار توسعه باغات منطقه، کمک به افزایش درآمد خانوارهای عشایری، ساماندهی زندگی عشایری از اهداف طرح است.
 
گزارش از هراتیان/
برچسب ها: روستا ، اقوام ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار