رودهن/

تکمیل پروژه های عمرانی نیازمند تخصیص به موقع اعتبارات است

فرماندار شهرستان پردیس با بیان اینکه تکمیل پروژه های عمرانی نیازمند تخصیص بموقع اعتبارات است، از بهره برداری دو پروژه فاضلاب شهری پردیس تا پایان سال خبر داد.

ˈایرج بیگدلوˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: متاسفانه به دلیل رها سازی فاضلاب در انتهای فاز چهار و قسمت های دیگر شهر پردیس و پیوستن آن به مسیل های منطقه، شاهد انتشار بوی نامطبوع و مشمئزکننده ای بخصوص درفصول گرم سال هستیم.

وی افزود: شرکت عمران پردیس به عنوان متولی ساخت این شهر، تعهداتی برای تامین و اجرای زیرساختهای شهری دارد که تاسیسات زیربنایی و روبنایی را دربرمی گیرد.

بیگدلو اظهارکرد: شبکه فاضلاب در بسیاری از قسمتهای شهر اجرا شده و در آینده ای نزدیک با راه اندازی تصفیه خانه شاهد بازگشت آب تصفیه شده و تزریق آن به سفره های زیرزمینی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با انجام این مهم بوی نامطبوع حواشی شهر نیز از بین خواهد رفت.

فرماندار شهرستان پردیس بیان کرد: پروژه های در حال اجرای فاضلاب به دلیل کمبود اعتبارات از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار نیست و تعدادی از آنها متوقف شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات برخی پروژه ها توزیع شده و تخصیص هایی هم برای برخی دیگر از پروژه ها صورت گرفته است، از شرکت عمران و آب و فاضلاب خواست تا به تعهدات خود عمل کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان پردیس با اشاره به تعویق مصوبات بودجه ها در مجلس شورای اسلامی، گفت: تاخیر دولت پیشین درارائه بودجه به مجلس سبب شد تا مجلس به ارائه بودجه سه دوازدهم به دولت اقدام کند.

وی گفت: این مساله سبب شده تا ابلاغ بودجه به دستگاه ها و در نتیجه مبادله موافقت نامه ها با تاخیر انجام شود.

بیگدلو بیان کرد: اعتبارات تملک دارایی به شهرستان پردیس ابلاغ شده و مبالغی برای تصفیه خانه ها و فاضلاب ها دیده شده است تا این پروژه ها تکمیل شده و به بهره برداری برسند.

وی ابراز امیدواری کرد؛ تا پایان سال 92حداقل 2 تصفیه خانه در پردیس به بهره برداری رسیده و شاهد حل مشکل فاضلاب باشیم.

فرماندار پردیس همچنین با اشاره به وضعیت فاضلاب مسکن مهر شهرستان گفت: تصفیه خانه دیگری برای فازهای جدید این پروژه درحال احداث است که تکمیل و بهره برداری از آن نیازمند تامین اعتبار است.

وی افزود: در صورتی که روند اجرای پروژه زمان بر شود، اقدام مقطعی انتقال فاضلاب با لوله گذاری به طول سه کیلومتر در طول فصول گرم سال اجرایی می شود./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.