سرقت تابلو‌های انتظامی و اخطاری در بزرگراه‌ها

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: سرقت تابلوهای اخطاری و انتظامی نصب شده ایمنی استفاده کنندگان از مسیرهای این استان را به مخاطره انداخته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ محمد روباری درباره این خبر افزود: سرقت تابلوهای هشداری و انتظامی نصب شده در برخی شهرستان ها شدت بیشتری دارد به همین منظور مکاتباتی با مسوولان برای جلوگیری از این امر صورت گرفته است.
 
وی اضافه کرد: تابلوهای نصب شده در کنار جاده حاوی اطلاعاتی در زمینه اطلاعات راه از جمله محدودیت سرعت، وجود پیچ خطرناک، راهنمایی راننده برای گردش به چپ یا راست و دیگر اطلاعات مورد نیاز راننده است.
 
وی اضافه کرد: سرقت تابلوها و نبود علامت هشداری در مسیر های شریانی ، رانندگان را به ویژه در شب هنگام با مشکل مواجه کرده و برخی مواقع موجب بروز سوانح رانندگی یا خارج شدن خودرو از جاده می شود.
 
وی تاکید کرد: پیشتر جنس تابلوهای نصب شده در محورهای اصلی و فرعی همدان آلومینیوم بود ولی به علت افزایش قیمت این فلز و رشد سرقت آنها ، تابلوهایی با جنس آهن در محورها نصب شد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی همدان اضافه کرد: با وجود تغییر جنس تابلوها و کاهش ارزش ریالی آنها ولی شاهد روند رو به رشد سرقت تابلوها بوده و در برخی محورها گارد ریل ها و چراغ های چشمک زن نیز به سرقت می رود.

رودباری افزود: چراغ های چشمک زن یا چراغ سولار در مکان هایی که دارای تابلو برق نیست نصب می شوند و این چراغ های نیروی مورد نیاز خود را از نور خورشید تامین کرده و تا مدت سه روز در صورت ابری بودن هوا فعال هستند.

وی بیان کرد: با توجه به ارزش مالی این چراغ ها ، آنها نیز از تیر رس سارقان در امان نیستند و برخی از سارقان نیز اقدام به سرقت گارد ریل و حفاظ های نصب شده در پیچ ها و پایه های تابلوهای انتظامی می کنند.

وی بیان کرد: بیشترین میزان سرقت تابلوهای اخطاری در محورهای فرعی از جمله همدان گل تپه صورت می گیرد و اخیرا فردی که با سرقت تابلوهای محور کبودرآهنگ برای آن محدوده اشکال ایجاد کرده بود دستگیر شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار