براساس پژوهش "الزامات تهیه دستورالعمل یخ زدایی معابر" مشخص شد؛

بهترین ماده یخ زدای معابر نمک و شن است

مدیر مطالعات و برنامه ریزی محیط زیست و امور بحران مرکز مطالعات شهر تهران شیوه مدیریت مواد یخ زدایی را مهم‌تر از نوع مواد مصرفی دانست.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمدرضا فرزاد بهتاش با اشاره به پایان پژوهش "الزامات تهیه دستورالعمل یخ زدایی معابر" گفت: براساس نتایج این پژوهش و با نگاهی به تجربیات سایر کشورها در زمینه مدیریت زمستانی راه‌های درون و برون شهری، بهترین ماده مورد استفاده برای یخ زدایی از معابر استفاده از نمک و شن بوده است. اما آنچه اهمیت دارد شیوه استفاده و نحوه مدیریت کردن آن است.
 
 زماني بود که نگهداري معابر در فصل زمستان همراه بود . اما مدت زمان زيادي از آن روزها مي‌گذرد و دیگر این روش‌ها، منسوخ شده است. کنترل برف و یخ زدگی به منظور تأمین امکان تردد سهل، ایمن و مؤثر مردم و کالاها انجام می‌شود که این امر باید با لحاظ بهترین شیوه‌های مدیریتی صورت پذيرد.

وی با بیان اینکه جديدترين روش نگهداري معابر در زمستان بر چهار مقوله استوار است، اظهار کرد: این چهار مقوله شامل استفاده از مقدار صحيح مصالح، استفاده مناسب در مکان و زمان مناسب، استفاده موثر از نمک و بهينه کردن ميزان مصرف نمک در معابراست.

بهتاش ادامه داد: چگونگی و منبع سفارش مواد مورد نیاز، انتخاب مکان و ساختار مناسب دپوی مواد، نوع تجهیزات و خودروهای مورد استفاده، روش‌های پخش مواد در سطح معابر، روش‌های بارگیری و تخلیه بار، شستشوی خودروها بعد از تخلیه بار و فعالیت های انجام گرفته بعد از طوفان برف از جمله فعالیت‌ها و موضوعات مهمی هستند که در این گزارش به آن‌ها پرداخته شده است و از همه اینکه بعد از طوفان برف از جمله فعالیت‌ها و موضوعات مهمی هستند که باید مدنظر باشند و در مواقع لازم لحاظ شوند.

مدیر مطالعات و برنامه ریزی محیط زیست و امور بحران مرکز مطالعات شهر تهران تاکید کرد: نکته اساسی آن است که شیوه مدیریت کردن مواد مصرفی بسیار مهم‌تر از نوع مواد مصرفی است بنابراین حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران باید درخصوص استفاده از نوع خودروها، نوع پخش مواد، ساختارهای مورد استفاده و به طور کلی مدیریت معابر برفی براساس مطالعات صورت گرفته ملی و بین‌المللی اصلاحاتی را در روش کار خود مدنظر قرار دهد.

محمدرضا فرزاد بهتاش افزود: هدف از استراتژي يخ زدايي، کسب استاندارد سطح خدمات‌رساني با استفاده از منابع با صرفه موجود و حداقل استفاده از نمک است. بنابراین براي رسيدن به اين هدف اطلاعات هواشناسي براي پيش‌بيني طوفان‌های پيش رو و ميزان پتانسيل يخ زدگي، اطلاعات جاري به منظور کسب اطلاعات مربوط به شرايط و دماي سطح معابر و اطلاعات وضعيت و اینکه چه کارهايي در گذشته انجام شده و سطح خدمات‌رساني چه بوده است، بسیار اهمیت دارد.
انتهای پیام/
برچسب ها: پژوهش ، یخ زدایی ، معابر ، نمک ، شن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار