گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

واکنش مرتضوی به افشاگری احمدی‌مقدم/ بیشترین کلمه‌ای که رئیس‌جمهور یازدهم به‌کار برده/ دستور میرحسین موسوی در مورد منتظری

واکنش مرتضوی به افشاگری احمدی‌مقدم، ارزیابی آماری سخنان رئیس‌جمهور طی 100 روز گذشته، درگیری خونین میان سناتور آمریکایی و پسرش، آزادی حجاب زنان پلیس در کشوری با بیشترین مسلمان، دستور میرحسین موسوی برای آیت‌الله منتظری و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

ارزیابی آماری سخنان رئیس‌جمهور طی 100 روز گذشته

ارزیابی آماری سخنان رئیس‌جمهور طی 100 روز گذشته نشان می‌دهد، مسئله اقتصاد و کنار آن مذاکرات هسته‌ای بیشترین کلماتی بوده که رئیس‌جمهور بر آن‌ها تأکید داشته است. از میان سخنرانی‌های بسیار زیاد رئیس‌جمهور طی چند ماه گذشته، برای بررسی این آمار، سخنرانی‌هایی انتخاب شد که بیشتر جنبه عمومی داشته و یا به‌صورت مستقیم با مردم گفته شده و یا با رسانه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی سخن گفته شده است.

به گزارش تسنیم، در این سخنرانی‌ها که در واقع به‌نوعی اعلام برنامه‌ها برای آینده کشور در تمامی زمینه‌ها بوده، بهتر می‌توان ردپای مسائل اقتصادی و سیاسی و سیاست خارجی را در گفتگو‌ها دنبال کرد. به همین ترتیب با بررسی این سخنرانی‌ها می‌توان ملاحظه کرد در حالی که واژه‌های اقتصاد و معیشت، در مجموع 159 بار تکرار شده، واژه‌های آمریکا و مذاکره 230 مرتبه در اظهارات رئیس‌جمهور تکرار شده
است.


تصویری از همسر صدراعظم ایران

نامه‌نیوز، تصویری از عزت‌الدوله دختر محمد شاه قاجار و همسر امیرکبیر صدراعظم فقید ایران منتشر کرد.



درگیری خونین میان سناتور آمریکایی و پسرش

شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گزارش داد، کری دیدز، سناتور ایالت ویرجینیای آمریکا بر اثر ضربات چاقو در شرایط وخیمی قرار دارد و پسر وی نیز به ضرب گلوله کشته شده است.

به گزارش ایسنا، مقامات امنیتی می‌گویند، این حادثه بر اثر درگیری میان پدر و پسر روی داده است و پلیس به دنبال هیچ مظنونی نیست، البته پلیس هنوز درباره جزئیات این درگیری اطلاعاتی منتشر نکرده است اما یو.اس.ای. تودی در این باره گزارش داد که پسر این سناتور آمریکایی پس از درگیری با پدرش اقدام به خودکشی به ضرب گلوله کرده است.

ملکه جهان همسر محمدعلی شاه

به گزارش نواندیش، این تصویر ملکه جهان همسر محمدعلي شاه قاجار را به همراه فرزندانش هنگام اقامت در بندر اودساي روسيه نشان می‌دهد.



دختر رئیس‌جمهور مقتول، سفیر آمریکا در ژاپن  

عصرایران نوشت: کارولین کندی دختر جان‌اف کندی رئیس‌جمهور اسبق آمریکا به عنوان سفیر جدید این کشور در ژاپن منصوب شده است و در این تصویر در حال پیاده شدن از کالسکه مخصوص سلطنتی در مقابل کاخ امپراتوری در توکیو برای تسلیم استوارنامه‌اش به امپراتور ژاپن است.



جیمی کارتر رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در نقش ناظر انتخابات نپال



 بازدید دمیتری مدودف نخست‌وزیر روسیه از یک کارخانه اسلحه‌سازی



 تظاهرات انقلابیون مصری در میدان تحریر قاهره



 آزادی حجاب زنان پلیس در کشوری با بیشترین مسلمان

پلیس زن مسلمان در اندونزی از امروز (چهارشنبه) مجاز به داشتن حجاب در هنگام ماموریت‌های اداری شده است. این گروه از نیروهای پلیس از هشت سال پیش براساس قانونی مجبور به کشف حجاب هنگام فعالیت‌های حرفه‌ای شده بودند، گروه‌های اسلامی و حقوق بشری مدت‌هاست از اداره ملی پلیس اندونزی درخواست کرده‌اند قانون ممنوعیت استفاده حجاب از سوی نیروهای پلیس زن این کشور را لغو کند.
 
به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری رسمی اندونزی (آنترا)، ژنرال سوتارمان رئیس پلیس جدید اندونزی گفت که زنان پلیسی که مایل به پوشیدن روسری هستند می‌توانند هنگام ماموریت از حجاب استفاده کنند و آن را حق انسانی افراد دانست اما اعلان کرد که پلیس بودجه‌ای برای خرید روسری پلیس این کشور ندارد و زنان پلیس می‌توانند خود برای خرید روسری اقدام کنند.
 


تصمیم ممنوعیت استفاده از حجاب از سوی نیروهای پلیس اندونزی در سال2005  میلادی توسط ژنرال "دای بچتیار" رئیس وقت اداره ملی پلیس اندونزی اتخاذ شد در صورتی که بیشترین جمعیت مسلمانان جهان در این کشور قرار گرفته‌اند.

دستور میرحسین موسوی برای منتظری

پارسینه/ در سال 1368 میرحسین موسوی دستوری برای پائین کشیدن تصاویر منتظری ابلاغ کرد.



نتانیاهو دست به دامن پوتین هم شد
 
منابع روسی از دیدار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس‌جمهوری روسیه در مسکو خبر دادند.

به گزارش تسنیم، به نقل از شبکه روسیاالیوم نوشت: منابع وابسته به ریاست‌جمهوری روسیه از دیدار بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه که امروز در کاخ کرملین انجام می‌شود خبر دادند و در این دیدار علاوه بر روابط دو جانبه موضوعات بین‌المللی را بررسی خواهند کرد.

واکنش مرتضوی به افشاگری احمدی‌مقدم

سعید مرتضوی دادستان سابق تهران، در واکنش به اظهارات فرمانده نیروی انتظامی مبنی بر این که با اصرار مرتضوی دستگیرشدگان سال 88 به بازداشتگاه کهریزک اعزام شدند، گفت: اظهارات احمدی‌مقدم درباره حادثه کهریزک صحت ندارد.

"سعید مرتضوی" در گفتگو با ایرنا افزود: به طور قطع به اظهارات آقای احمدی‌مقدم درباره حادثه بازداشتگاه کهریزک به صورت کامل پاسخ خواهم داد و در موضوع حادثه بازداشتگاه کهریزک واقعیت را می‌گویم و کاری به بحث‌های خاص ندارم و مدعی شد که در اعزام دستگیرشدگان به بازداشتگاه کهریزک، گزارش نیروی انتظامی را قرائت کردم و در صحنه نبودم که ببینم آن‌ها چکار می‌کنند، همچنین درباره خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر انعقاد قرار داد 4 میلیارد یورویی بین سازمان تامین اجتماعی و بابک زنجانی گفت که این را همه می‌دانند و قرار‌داد آن همه‌جا هست و مساله روشنی است.

عکسی منتشر نشده از ژنرال‌های کوه‌نورد

مشرق نوشت: تصویری که پیش‌ رو دارید، جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی را در حال و هوای کوه‌نوردی ثبت کرده است. در کانون تصویر، "محمدعلی جعفری"، فرمانده فعلی "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" حضور دارد. سومین نفر از سمت راست هم، شهید "حسن طهرانی مقدم" پدر صنایع موشکی ایران دیده می‌شود.





نامه‌نیوز/ لباس‌های عجیب و غریب نظامی در جهان









تجمع ایرانیان یهودی در حمایت از تیم ایران در مذاکرات 1+5


جمعی از ایرانیان یهودی با تجمع مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران، حمایت خود را از تیم مذاکره کننده ایرانی با گروه 5+1 اعلام کردند.

به گزارش عصر ایران، تجمع‌کنندگان دست نوشته‌هایی را در حمایت از راهبرد هسته‌ای ایران در مذاکرات 1+5 به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عبری در دست داشتند.







انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۷:۱۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۲
ممنون جالب بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۲
ایرانیان دوست داشتنی اند مسلمان کلیمی مسیحی .چه زیبا با هم در این کشور زندگی میکنیم. دوستیمان پاینده و دشمنانمان کور . وطنمان آباد و آزاد.
آخرین اخبار