سخنگوی عوامل انفجار بیروت چگونه از زندان آزاد شد؟

زریقات سخنگوی رسانه ای گردان عزام در زمینه ضبط و پخش محصولات دینی و تبلیغات مذهبی در لبنان فعالیت می کرد. او چندی پیش بازداشت شد اما سپس آزاد و از پیوستن خود به القاعده خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، چند ساعت پس از وقوع دو انفجار شدید و انتحاری مقابل سفارت ایران در بیروت، یک گروه نزدیک به القاعده با صدور پیامی، مسؤولیت این انفجارها را برعهده گرفت.

اعلام مسؤولیت این انفجارها به وسیله انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر توسط "شیخ سراج الدین زریقات"
انجام شد.  او در توییتر نوشت: گردان های عبدالله عزام (وابسته به شبکه القاعده)، مسؤولیت انفجار سفارت ایران در بیروت را برعهده می گیرد.

منابع آگاه به روزنامه لبنانی النهار گفتند: زریقات سخنگوی رسانه ای گردان عزام در زمینه ضبط و پخش محصولات دینی و تبلیغات مذهبی در لبنان فعالیت می کرد. او چندی پیش بازداشت شد اما سپس آزاد و از پیوستن خود به القاعده خبر داد.



زریقات یک و نیم سال پیش با انتشار فیلمی در یوتیوپ، از حزب الله لبنان و حکومت های ایران و سوریه به شدت انتقاد کرده بود.
فعالیت گردان های عزام در سال 2004 با سه انفجار تروریستی در گردشگاه طابا و ساحل نویبع مصر آغاز شد.

روزنامه لبنانی الاخبار هم نوشت: شیخ زریقات در سال 2011 به اتهام فعالیت های تروریستی بازداشت شد اما به دنبال دخالت برخی طرف های سیاسی و در راس آنها شیخ محمد رشید قبانی مفتی ارشد لبنان، چند ساعت بیشتر در بازداشت باقی نماند و بازداشت آزاد شد.
مفتی لبنان از طریق فرمانده ارتش لبنان میانجیگری و زمینه آزادی شیخ زریقات را فراهم کرد.

منابع امنیتی گفته بودند شیخ زریقات در سازماندهی و اعزام جوانان از لبنان به عراق و افغانستان برای آموزش نظامی دخالت داشت.
منابع آگاه به روزنامه الاخبار گفته اند که زریقات از بیش از یک سال پیش تاکنون در سوریه مستقر است. همچنین آی پی در اختیار شیخ زریقات برای انتشار متن در توئیتر نشان می دهد وی هم اکنون در سوریه قرار دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.