آيت الله مكارم شيرازي در ديدار با رييس سازمان بسيج مستضعفين:

اجتماع بزرگ فرماندهان بسيج مايه اميد ملت شد/ گزينه بسيجِ ما هم روي ميز است

سردار نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين و حجت الاسلام تويسركاني نماينده ولي فقيه در بسيج در آستانه هفته بسيج با آيت الله مكارم شيرازي ديدار كردند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اينترنتي بسيج، سردار نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين و حجت الاسلام تويسركاني نماينده ولي فقيه در بسيج در آستانه هفته بسيج با حضرت آيت الله مكارم شيرازي ديدار كردند.
 
آيت الله مكارم شيرازي در اين ديدار اجتماع عظيم فرماندهان بسيج در مصلي تهران را مايه اميد ملت دانسته و اظهار داشت: اينكه بسيج از شكل يك مجموعه نظامي و دفاعي فراتر رفته و با كارايي بالا در عرصه هاي مختلف فعاليت مي كند خبر بسيار خوبي است.
 
وی در تغيير ديد مردم نسبت به بسيج تاكيد نموده و خاطر نشان كرد: امروز ذهنيت مردم درباره بسيج، جوانان جان بر كف و آماده مبارزه با دشمن است كه مي طلبد با اطلاع رساني مناسب پيرامون ساير فعاليت هاي بسيجيان در عرصه هاي تربيتي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي اقدام شود تا ديد مردم با پيگيري و ارائه نمونه ها تغيير پيدا كند.
 
اين مرجع تقليد با اشاره به فعاليت‌هاي بسيج در امر به معروف و نهي از منكر ادامه داد: در امر به معروف و نهي از منكر بايد آموزش كامل داده شود تا افراد نادان و مغرض نتوانند امر به معروف و نهي از منكر را خشونت معرفي كنند چراكه امر به معروف و نهي از منكر در واقع هدايت محبت آميز و مودبانه است و قرآن نيز تاكيد نموده تا جايي كه مي گويد در مقابل خشونت ها نيز محبت كنيد.
 
معظم‌له با اشاره به داستان امام حسن عليه السلام و مرد شامي كه با برخورد محبت آميز حضرت منقلب شده و 180 درجه در يك جلسه تغيير كرد بيان نمود: با امر به معروف و نهي از منكر دوستانه و با مقابله به ضد و بكارگيري محبت در مقابل خشونت مي توان دستاوردهاي بي نظيري را شاهد بود.
 
وی احساس وظيفه عمومي براي امر به معروف و نهي از منكر را ضروري دانسته و تاكيد كرد: امر به معروف و نهي از منكر قبل از اينكه يك وظيفه شرعي باشد يك وظيفه اجتماعي است همانطور كه اگر مغازه اي در يك بازار آتش بگيرد همه بايد آن را خاموش كنند تا ساير مغازه ها نابود نشود و مفاسد اجتماعي نيز همين طور هستند.
 
آيت الله مكارم شيرازي لزوم آموزش هاي نظامي و دفاعي در كنار ساير آموزش ها به صورت كلاسيك براي بسيجيان را ياد آور شده و افزود: دشمنان مي گويند همه گزينه ها روي ميز است و ما هم در مقابل گزينه هاي بسيج، سپاه و ارتش و ... را روي ميز داريم.
 
وي به اهميت آموزش هاي عقيدتي براي بسيجيان اشاره نموده و تاكيد كرد: اعتقادات ما را از دشمنان جدا مي كند، كه بسيجيان با اعتقاد به معاد و شهادت، جان بر كف مي شوند و اين سلاح منحصر به جبهه اسلام است و سربازان آنها مبتلا به جنون شده، خودكشي يا فرار مي كنند كه در طول 8 سال دفاع مقدس يك بسيجي هم اين طور نشد و اين سلاح فقط در زرادخانه هاي ما وجود دارد.
 
وی انتشار نشريات غني و با كيفيت براي بسيج را ضروري دانسته و گفت: صدا و سيما بايد خيلي بيشتر از اين درباره بسيج سرمايه گذاري و كار كند.
 
اين مرجع تقليد با بيان اينكه علوم انساني بايد به صورت كامل اسلامي شود اظهار داشت: در كتاب جامعه شناسي طاغوت پهلوي يك صفحه درباره مذهب وجود داشت كه با پيش فرض هاي خود، واقعيت مذهب را انكار و باعث آتش زدن به همه اعتقادات مي شد.
 
معظم له اسلامي شدن كتب علوم انساني در رشته هاي مختلف را مهم دانسته و تاكيد كرد: بدون اسلامي شدن زير ساخت ها، نظام اسلامي به وجود نمي آيد چرا كه نظام اسلامي روبناي آن زير ساخت مي باشد.

آيت الله مكارم شيرازي در ادامه افزود: مردم با شنيدن اخبار بسيج احساس آرامش كرده كه داراي يك تكيه گاه محكم در سايه اسلام شدند.
 
وی با تاكيد بر لزوم حل اختلافات جزيي ميان بسيج و امام جماعات و هيأت امنا در مساجد خاطر نشان كرد: با ورود و همكاري امام جماعت و هيأت امنا در فعاليت هاي بسيج اين موضوع حل خواهد شد و در اين زمينه بسيجيان نسبت به ائمه جماعات تواضع داشته و ائمه جماعات نيز به بسيجيان محبت داشته باشند.
 
در ابتداي اين ديدار سردار نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين به تشريح برخي فعاليت هاي بسيج در زمينه نظام تربيتي صالحين، امر و نهي، فعاليت هاي ويژه بسيج در اقتصاد مقاومتي و خلق حماسه اقتصادي، تلاش بسيجيان براي استحكام ساخت دروني نظام و اسلامي كردن علوم انساني پرداخت.
 
رييس سازمان بسيج مستضعفين خاطر نشان كرد: هم اكنون 200 هزار حلقه تربيتي بسيجيان در سراسر كشور تحت اشراف 11 هزار مربي، 1000 سرمربي و اساتيد سرمربيان كه تحت اشراف نمايندگان ولي فقيه، ائمه جمعه و جماعات و روساي حوزه هاي علميه در سراسر كشور فعاليت مي كنند.
 
وی ورود امام جماعت مساجد را به فعاليت هاي بسيج ضروري دانسته و تاكيد كرد: پايگاه بسيج ايده آل در مساجد، پايگاهي است كه امام جماعت فرمانده پايگاه بوده و حلقات صالحين را تقويت كند و سازمان بسيج نيز در حال حركت به اين سمت مي باشد.
 
در پايان اين ديدار رمان يوسف پيامبر شامل سريال يوسف پيامبر اثر فرج الله سلحشور كه به قلم سيده فاطمه موسوي نگاشته شده است همراه با چفيه بسيجي توسط سردار نقدي به آيت الله العظمي مكارم شيرازي اهدا گرديد.
 
انتهاي خبر/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار