یک فیلم دیگر نیز 500 میلیون دلاری شد

فیلم ابرقهرمانی «تور: دنیای تاریک» تولید استودیوهای دیزنی و مارول در سومین هفته اکران مجموع فروش خود را از مرز 500 میلیون دلار گذراند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، سه‌بعدی «تور: دنیای تاریک» از سه هفته پیش در سطح بین‌المللی و از دو هفته پیش در آمریکای شمالی اکران شده است.  

دنباله فیلم «تور» پس از «آیرون من 3» و «دانشگاه هیولاها» سومین فیلم دیزنی است که امسال بیش از 500 میلیون دلار فروخته است.

«تور: دنیای تاریک» تا پایان روز چهارشنبه در سطح بین‌المللی 352.2 میلیون دلار و در ایالات متحده و کانادا 152 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش جهانی خود را به 504.2 میلیون دلار رساند.

«تور 2» همین حالا از اولین «تور» پیشی گرفته که سال 2011 اکران شد و مجموع فروش جهانی آن به 449 میلیون دلار رسید.

این فیلم با 46.1 میلیون دلار بیشترین فروش را در چین داشت. روسیه با 33.6 میلیون دلار و بریتانیا، برزیل و مکزیک هر یک با بیش از 20 میلیون دلار در رده‌های بعدی هستند.

کریس هِمس‌ورث بازیگر استرالیایی در «تور: دنیای تاریک» بار دیگر به نقش تور، ‌خدای اسکاندیناویایی ظاهر شده است. این بار تور، جنگجوی قدرتمند، اما مغرور به همراه پدرش اودین به مبارزه با «اِلف‌های تاریک» که یک نژاد باستانی ستیزه‌جو هستند، برمی‌خیزد. مالِکیتِ کینه‌توز که رهبر این نیروی فضایی است، قصد دارد «قلمروهای نهم» را به تاریکی بازگرداند. در این بین، جین فاستر (ناتالی پورتمن) در کنار اوست.

تام هیدلستن، استلان اسکارسگارد، ایدریس البا، کریستوفر اکلستن، رنه روسو و آنتونی هاپکینز از دیگر بازیگران فیلم «تور: دنیای تاریک» هستند.

اولین «تور» را کنت برانا کارگردانی کرد. آلن تیلور یکی از کارگردانان سریال «بازی تاج و تخت» دنباله فیلم را کارگردانی کرده است.    

تور در اساطیر اسکاندیناوی خدای تندر و آذرخش است. این شخصیت اولین بار سال 1962 در قالب یک قصه مصور منتشر شد.

اوایل این هفته مجموع فروش جهانی درام فضایی «جاذبه» با بازی ساندرا بولاک و جرج کلونی نیز از مرز 500 میلیون دلار گذشت، هرچند این فیلم در هفت هفته به چنین موفقیتی دست یافت.
برچسب ها: وبگردی ، فیلم ، تور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.