"بورس کالاي ايران" کليد حل مشکل کشاورزان

بورس كالا مي تواند بخش مهمي از دغدغه ي کشاورزان را با ساماندهي بازار محصولات كشاورزي و پر كردن فاصله بين كشاورز و مصرف كننده و ايجاد زمينه كشف قيمت منصفانه محصولات، فراهم كند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، شمسعلي هاديزاده معلم رييس كميسيون كشاورزي اتاق ايران در دوازدهمين نمايشگاه بين المللي دام، طيور و صنايع وابسته گفت:فرهنگ كشاورزي ما مبتني بر كاشت، داشت و برداشت است و ما بايد اين فرهنگ را به كاشت، داشت، برداشت و سفره تبديل كنيم و اين كار با كمك بورس كالاي ايران به سهولت و سرعت امكان پذير است.
 
وي تصريح كرد : ايران از جمله کشورهاي است كه وقتي محصول كشاورزي زياد مي شود، كشاورزمان ناراحت مي شود، چون كشاورز بازار ندارد و انبارهاي استاندارد نيز محدود است و لذا در اين قبيل شرايط مجبور مي شود قيمتش را پايين بياورد، پس طبيعي است كه از افزايش توليد ناراحت شود.
 رييس كميسيون كشاورزي اتاق ايران افزود : حل اين دغدغه كشاورز در ساماندهي بخش تجارت كشاورزي مي باشد و يقينا بورس كالا مي تواند بخش مهمي از اين دغدغه را با ساماندهي بازار محصولات كشاورزي و پر كردن فاصله بين كشاورز و مصرف كننده و ايجاد زمينه كشف قيمت منصفانه محصولات، فراهم كند.
 
معلم توضيح داد : بورس كالا با فراهم كردن زمينه كشف نرخ منصفانه و كمك به ايجاد شبكه هاي انبارداري مناسب مي تواند بهترين شرايط را براي توليد كننده، كشاورز و فعال بازار كشاورزي در جهت قيمت عادلانه، نگهداري محصول و حتي صادرات ايجاد كند.  
 
رييس كميسيون كشاورزي اتاق ايران در پايان اعلام كرد : اين كميسيون از وزارت جهاد كشاورزي درخواست كرده است كه برنامه اي را براي آينده كشاورزي و رسيدن منافع حاصل از فروش محصولات به توليدكننده اصلي و كشاورزان تدوين كند و ما معتقديم بورس كالا با سازوكارهايي كه دارد مي تواند شرايط را براي تحقق اين اهداف و برنامه ها و رسيدن سود منصفانه به توليدكننده واقعي ايجاد كند.
 
انتهاي پيام/

برچسب ها: بورس کالا ، کشاورزی ، سهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار