مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران:

رشد90درصدي تجميع در منطقه20/ تشكيل کمیته رسیدگی به وضعیت نوسازی بافت فرسوده

عفری از رشد بالغ بر 90% سرانه تجمیع در منطقه 20 در سال جاری خبر داد و گفت: سرانه تجمیع در 7 ماهه سال گذشته در این منطقه 3/1 درصد بوده که این سرانه به 4/2 درصد رسیده است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران علیرضا جعفری با اشاره به ضرورت دفاتر خدمات نوسازی مستقر در مناطق گفت: دفاتر خدمات نوسازی بازوهای امین شهرداری های مناطق هستند این دفاتر با هدف اعتمادسازی، شناخت فرصت های محلی، آگاهی بخشی و ترغیب ساکنین به نوسازی از سال گذشته فعالیت رسمی خود را آغاز کرده اند.

وي افزود: چاپ خبرنامه، بروشور، آگهی و تبلیغات از جمله اقدامات صورت گرفته در دفتر خدمات نوسازی منطقه 20 در راستای آگاهی بخشی و ترغیب ساکنان به نوسازی بافت فرسوده این منطقه بوده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که شکل گیری NGO های محلی همواره مورد تأکید قرار داشته است، از ثبت یک NGO  در این متطقه خبر داد و گفت: این نهاد اجتماعی با فلسفه ی حمایت از معماری اصیل اسلامی ایرانی به ثبت رسید که به زودی فعالیت خود را در این منطقه آغاز خواهد کرد.

جعفري اظهار کرد: مساحت بافت فرسوده این منطقه بالغ بر 143 هکتار می باشد و 7793 پلاک فرسوده در این محدوده قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: دفاتر خدمات نوسازی مستقر در منطقه 20 علاوه بر برگزاری جلسات متعدد با مالکین پلاک های فرسوده، اقدام به تهیه پرسش نامه و جمع آوری نظرات و پیشنهادات مالیکن در خصوص تجمیع پلاک های ریزدانه، ترغیب به نوسازی مردمی، ارائه مشاوره های رایگان از جمله معرفی سازنده، اخذ بیمه تضمین کیفیت به مدت 10 سال پس از صدور پایان کار از سازنده، تهیه نقشه ی نما و پلان های داخلی مبتنی بر معماری اسلامی ایرانی کرده و انعقاد قرارد کرده اند.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از رشد بالغ بر 90% سرانه تجمیع در منطقه 20 در سال جاری خبر داد و گفت: سرانه تجمیع در 7 ماهه سال گذشته در این منطقه 3/1 درصد بوده که این سرانه در 7 ماه ابتدای سال جاری به 4/2 درصد رسیده است.

تعریف پروژه های محرک توسعه در منطقه از دیگر اقداماتی بود که به گفته وی در دفاتر فعال در این منطقه در دست اجرا می باشد.

همچنين ، کتانباف شهردار منطقه 20 با بیان این که نوسازی و تحول در بافت فرسوده منطقه20 از اهم موارد تأکید شده از سوی ، شهردار محترم تهران در مدیریت منطقه است گفت: از ظرفیت های موجود در سازمان نوسازی و شهرداری منطقه در جهت توسعه و تقویت منطقه 20 استفاده می کنیم.

شايان ذكر است مقرر شد کمیته ای جهت رسیدگی به وضعیت نوسازی بافت فرسوده در این منطقه با حضور نمایندگان سازمان ثبت املاک و اسناد کشور، دادستانی، فرمانداری، سازمان نوسازی شهر تهران و شهرداری منطقه 20 بطور مستمر و منظم تشکیل شود.
 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار